F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
huj huj, vad egentligen skulle bli en halv dag of, sket sig...
möt mig, rickard, seriös snubbe och ser djävulskt smart ut.
svetsade sedan i mina cell fästen som nyss bränt sönder mina quicksilver svinkoola svetsarbrillor..
såhär kommer sprutet bli draget genom min brandvägg.. I LÖV IT!
inside.. i löv it!
för att rymma babushka däck var vissa fästen tvungna att avlägsnas..
´barnslig teknik men funkar kanon!
nya firewall fästena som emme ströp till =)
sen demar han luckan lite =)
han lackade diffkåpan och slängde pån
jag passade på att måtta ut bältet, efter att vi hämtat dem i min kiosk där allt annat skit som inte behöver ligga i garaget är =)
sen borrade han satan när jag svetsade nånannan rost, effektiv dag som fan!! Med tanke på att vi började djävulskt sent eftersom jag var tvungen att jobba..
eftersom min svets vart för det otränade ögat DJÄVUSK så vart bilden av en händelse det också =) (demar bältesfästen)
tokstollen kastade upp diffen =) happytime! =)
larsson varförbi och monterade handbromsgrejerna!! NAJS
men bild på det fanns inte =)
sen monterade jag och emme på stakarna på kolvarna.. fyfan vad låsningarna var dryga!"
lösvikt
RICHNESS
möt mig, rickard, seriös snubbe och ser djävulskt smart ut.
svetsade sedan i mina cell fästen som nyss bränt sönder mina quicksilver svinkoola svetsarbrillor..
såhär kommer sprutet bli draget genom min brandvägg.. I LÖV IT!
inside.. i löv it!
för att rymma babushka däck var vissa fästen tvungna att avlägsnas..
´barnslig teknik men funkar kanon!
nya firewall fästena som emme ströp till =)
sen demar han luckan lite =)
han lackade diffkåpan och slängde pån
jag passade på att måtta ut bältet, efter att vi hämtat dem i min kiosk där allt annat skit som inte behöver ligga i garaget är =)
sen borrade han satan när jag svetsade nånannan rost, effektiv dag som fan!! Med tanke på att vi började djävulskt sent eftersom jag var tvungen att jobba..
eftersom min svets vart för det otränade ögat DJÄVUSK så vart bilden av en händelse det också =) (demar bältesfästen)
tokstollen kastade upp diffen =) happytime! =)
larsson varförbi och monterade handbromsgrejerna!! NAJS
men bild på det fanns inte =)
sen monterade jag och emme på stakarna på kolvarna.. fyfan vad låsningarna var dryga!"
lösvikt
RICHNESS
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
liten hälsning ifrån västerås.. haha....
http://ivars.whost.se/ivarsFEATkarel-bmw-hustle.mpg
högerklicka och spara som
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
r.ivars wrote:liten hälsning ifrån västerås.. haha....
hahaha
r.ivars wrote:liten hälsning ifrån västerås.. haha....
äckligt snabba e30is där!!!
YEAY!!!
gjort rent mitt bord och rengjort alla motordelar, vårt garage är sämst vad gäller damm i luften...
det var en fin dag igår så varför inte lira lite nostalgi och åka lite bräda? sen slipa bilen =)
va roooooligt
svänghjulet som nån vänlig sahlin anställd får svarva =)
whats up now?
yeeeeeeeeeeeeeees
mad skills!
=)
en bild jag diggar:
smutt!
trix för att göra min film kool
bara resten kvar då... tack som fan i helvete wiklund!! grymt jobb!!!
tack även till paulo som var hur schysst som helst än en gång! Nu har jag oljeretur i kåpan fram! blir nog inte nån slangklämma på min bil... eller hmm jo för ic rören =)
gjort rent mitt bord och rengjort alla motordelar, vårt garage är sämst vad gäller damm i luften...
det var en fin dag igår så varför inte lira lite nostalgi och åka lite bräda? sen slipa bilen =)
va roooooligt
svänghjulet som nån vänlig sahlin anställd får svarva =)
whats up now?
yeeeeeeeeeeeeeees
mad skills!
=)
en bild jag diggar:
smutt!
trix för att göra min film kool
bara resten kvar då... tack som fan i helvete wiklund!! grymt jobb!!!
tack även till paulo som var hur schysst som helst än en gång! Nu har jag oljeretur i kåpan fram! blir nog inte nån slangklämma på min bil... eller hmm jo för ic rören =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
sådär va...
min lackerare var in idag och gav mig slutdomen.. rätt ok endå, men en annan hade ju velat lacka till helgen, för näötsa är jag i sälen, men efter det så JÄVLAR!!
Vart en hel del extra jag inte hade räknat med, men han kommer in och hjälper mig på söndag happytime! =) Han spacklade även upp lite så det blir nog helt galet bra det här!
provmonterade lite i skuffen och har redan dragit på mig lite repor.. haha... =) man är ju duktig
fett med slang
dom här svinen tackade nej till att sponsra idag.. :/ hehe
såhär blir oljereturen
förhoppningsvis är det mer spel till kedjan än såhär
har klurat lite på hur det blir med oljepumpen..
och den passade inte.. HAHA..
på två ställen, men modifikation a'la vinkelslip så vart det kanon!
i helgen blir det köra på lite så vi kan dra det mesta innan lack på söndagen, sen ska jag demontera dörrarna och lite annat jox innan och maskera så det kommer finnas att ´göra endå.. för att inte tala om motorn som jag ska orgina och sen montera ihop =)
min lackerare var in idag och gav mig slutdomen.. rätt ok endå, men en annan hade ju velat lacka till helgen, för näötsa är jag i sälen, men efter det så JÄVLAR!!
Vart en hel del extra jag inte hade räknat med, men han kommer in och hjälper mig på söndag happytime! =) Han spacklade även upp lite så det blir nog helt galet bra det här!
provmonterade lite i skuffen och har redan dragit på mig lite repor.. haha... =) man är ju duktig
fett med slang
dom här svinen tackade nej till att sponsra idag.. :/ hehe
såhär blir oljereturen
förhoppningsvis är det mer spel till kedjan än såhär
har klurat lite på hur det blir med oljepumpen..
och den passade inte.. HAHA..
på två ställen, men modifikation a'la vinkelslip så vart det kanon!
i helgen blir det köra på lite så vi kan dra det mesta innan lack på söndagen, sen ska jag demontera dörrarna och lite annat jox innan och maskera så det kommer finnas att ´göra endå.. för att inte tala om motorn som jag ska orgina och sen montera ihop =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Jag lägger väl en eller 2bilder så ser ni lite vad som hänt.......
Skulle ge mig på och Tiga för första gången, fan man har ju lödit hur mycket som helst i sina dagar och svetsat mig med, så tig måste ju vara en barnlek................Trodde jag ja........ha ha ha ha
Detta skall man ju egentligen inte visa men vad fan gör det, alla är vi nybörjare någon gång.....
Började med lite testbitar ha ha ha ha
Tornen som buren skall stå på är 150x150x3mm och bygger dom först...
10min efter testet så blir det lite bättre.....
Blir bättre och bättre på det här med tigen
Som sagt....he he he lite bättre än testet i alla fall
Inte för att det kanske är nödvändigt men läcktestade med vatten och det var tätt som ett nunna-arsel
De mindre tornen....
Ja summa summarum.....
Ja nu skulle hela cabben plockas ur för att börja montera de ca 25kg/st tunga m3 e36 stolarna....
Som ni ser så är cabben bra mycket smalare invändigt än en e30 coupé...
Pga grövre golvbalkar för den som undrar.....
Urplockad skit som bara ligger.......
Mathias får hjälpa till en del vilket jag är mkt tacksam över pga mina sjukt sargade axlar.......
Här ryker golvet och en bit av tunneln på passagerarsidan, för den som trodde att det bara var att hinka ner m3 e36 stolar i en e30 cab får nog tänka om en gång till....
Här ser ni även hur ena tornet till buren är fastsvetsat.....
Huvudbågen är färdigmonterad, tur man har cab..
Ivars Bakdörrar håller på och tar form
Det här är mest så jag och Mathias vet vem som är vem i plastångorna ha ha ha ha ha.....
Mathias har ju en tatuering på sin arm och jag vill ju inte vara sämre så blåslampa och tuschpenna så fick jag också en "by my self"
Även Mathias bil(bmw e28) får lite glasfiber från VPM
Rekommenderar att ni går in och kikar i hans tråd, otroligt fin e28
MOlsson - Bmw 520 e28 Turbo (PUNISHER)
Här har det putsat, vaxats och återigen vaxats för att sedan lägga på släppmedel och nu börjar Ivars Huv ta form.....
Fördelen med att gjuta ur flipfronten är att jag kan göra huven lite bredare så den passar bättre mot skärmkanterna.....
Ivars formar till bakdörrarna är klara i dagsläget och skall plockas ur och kantskäras men Jag är såååååååååååååååååå sjuk att bara ha skrivit detta kändes som att göra en hel arbetsvecka...
Streptokocker C som tydligen är ett virus och finns inget penecellin mot har jag lyckats få, hosta, hög feber och känns som ett X2000 har kört på en....
Nej det blir sängen för Hilda i ca 1-2veckor misstänker jag....helt paj...
OCH!! är man kille så ja.....jag behöver inte säga mer va?
För den som vill tänkte jag visa upp min lilla lokal här nedan och den som inte vill se så är det bara att sluta titta
Längst ner i vänstra hörnet vid cabdelen....
Vänstra hörnet och högra hörnet i cabdelen....
Från rumpan på Cabdelen och framåt....
Stora portarna utifrån sett....
Stora portarna ner mot cabben...
Lite formar och annat skräp som gömmer sig bakom dessa portar...
Plast & kaprum till vänster om sora portarna...lilla rummet...
Kontorsdel i samband med kök...lite stökigt efter båtköpet....
Köket...
Toa & Dusch....
Baksidan med utgång från köket och uteplatsen.....
Framsidan.....soligt värre...
Uteplatsen.......
Ja så där ser alla 170m2 ut hos mig och kommer man på besök får man kaffe "OM" man har med sig en bulle ha ha ha ha ........
Mvh Hilda
Skulle ge mig på och Tiga för första gången, fan man har ju lödit hur mycket som helst i sina dagar och svetsat mig med, så tig måste ju vara en barnlek................Trodde jag ja........ha ha ha ha
Detta skall man ju egentligen inte visa men vad fan gör det, alla är vi nybörjare någon gång.....
Började med lite testbitar ha ha ha ha
Tornen som buren skall stå på är 150x150x3mm och bygger dom först...
10min efter testet så blir det lite bättre.....
Blir bättre och bättre på det här med tigen
Som sagt....he he he lite bättre än testet i alla fall
Inte för att det kanske är nödvändigt men läcktestade med vatten och det var tätt som ett nunna-arsel
De mindre tornen....
Ja summa summarum.....
Ja nu skulle hela cabben plockas ur för att börja montera de ca 25kg/st tunga m3 e36 stolarna....
Som ni ser så är cabben bra mycket smalare invändigt än en e30 coupé...
Pga grövre golvbalkar för den som undrar.....
Urplockad skit som bara ligger.......
Mathias får hjälpa till en del vilket jag är mkt tacksam över pga mina sjukt sargade axlar.......
Här ryker golvet och en bit av tunneln på passagerarsidan, för den som trodde att det bara var att hinka ner m3 e36 stolar i en e30 cab får nog tänka om en gång till....
Här ser ni även hur ena tornet till buren är fastsvetsat.....
Huvudbågen är färdigmonterad, tur man har cab..
Ivars Bakdörrar håller på och tar form
Det här är mest så jag och Mathias vet vem som är vem i plastångorna ha ha ha ha ha.....
Mathias har ju en tatuering på sin arm och jag vill ju inte vara sämre så blåslampa och tuschpenna så fick jag också en "by my self"
Även Mathias bil(bmw e28) får lite glasfiber från VPM
Rekommenderar att ni går in och kikar i hans tråd, otroligt fin e28
MOlsson - Bmw 520 e28 Turbo (PUNISHER)
Här har det putsat, vaxats och återigen vaxats för att sedan lägga på släppmedel och nu börjar Ivars Huv ta form.....
Fördelen med att gjuta ur flipfronten är att jag kan göra huven lite bredare så den passar bättre mot skärmkanterna.....
Ivars formar till bakdörrarna är klara i dagsläget och skall plockas ur och kantskäras men Jag är såååååååååååååååååå sjuk att bara ha skrivit detta kändes som att göra en hel arbetsvecka...
Streptokocker C som tydligen är ett virus och finns inget penecellin mot har jag lyckats få, hosta, hög feber och känns som ett X2000 har kört på en....
Nej det blir sängen för Hilda i ca 1-2veckor misstänker jag....helt paj...
OCH!! är man kille så ja.....jag behöver inte säga mer va?
För den som vill tänkte jag visa upp min lilla lokal här nedan och den som inte vill se så är det bara att sluta titta
Längst ner i vänstra hörnet vid cabdelen....
Vänstra hörnet och högra hörnet i cabdelen....
Från rumpan på Cabdelen och framåt....
Stora portarna utifrån sett....
Stora portarna ner mot cabben...
Lite formar och annat skräp som gömmer sig bakom dessa portar...
Plast & kaprum till vänster om sora portarna...lilla rummet...
Kontorsdel i samband med kök...lite stökigt efter båtköpet....
Köket...
Toa & Dusch....
Baksidan med utgång från köket och uteplatsen.....
Framsidan.....soligt värre...
Uteplatsen.......
Ja så där ser alla 170m2 ut hos mig och kommer man på besök får man kaffe "OM" man har med sig en bulle ha ha ha ha ........
Mvh Hilda
Men lägg av ! Vilket jävla garage Nu kommer man ju bli deprimerad av sitt eget
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
hoho en efterlängtad uppdatering då..
Har börjat få klart nästan hela el systemet.. Blinkers, halvljus, bromsljus, torkare, tuta,
Ivars skulle visa hur man brassar i en riktigt bil !! Snubben ser biff ut
JAHAA!!! använder mina kuddar till stolarna.. okaj
Bästa arbetsställningen
Börjar se snyggt och prydligt ut
Börjar ta sig sa mordbrännarn !!
Har även börjar snygga till sprutet och elen runt omkring
Sen kom pizza över.. rätt ovanligt nu för tiden men vi gav oss på att mosa i rutorna iaf..
Första repan härligt
ser ut som skit !!
rutan på plats.
får bli o lacka en svart eller grön list längst sikaflex kanten..
Sen fick pärlan begynna lite soljus
Sen har pizza haft väldigt kul.. hmm eller ?
haha
popnitade utifrån
HAHA sen skulle kangas åka lite travers.. surt att den paja och han vart kvar hängandes
Nya testpiloten inför 2008
Sen kom min efterlängtade paket från mr limmet
en aning skyllnad på orginal 325 och dessa
Lite pill för att få dom på plats.. men de gick till slut.. enda problemet nu är att ja måste få tag på längre hjulbultar..
och så fick ja hem min rail oxå
Har börjat få klart nästan hela el systemet.. Blinkers, halvljus, bromsljus, torkare, tuta,
Ivars skulle visa hur man brassar i en riktigt bil !! Snubben ser biff ut
JAHAA!!! använder mina kuddar till stolarna.. okaj
Bästa arbetsställningen
Börjar se snyggt och prydligt ut
Börjar ta sig sa mordbrännarn !!
Har även börjar snygga till sprutet och elen runt omkring
Sen kom pizza över.. rätt ovanligt nu för tiden men vi gav oss på att mosa i rutorna iaf..
Första repan härligt
ser ut som skit !!
rutan på plats.
får bli o lacka en svart eller grön list längst sikaflex kanten..
Sen fick pärlan begynna lite soljus
Sen har pizza haft väldigt kul.. hmm eller ?
haha
popnitade utifrån
HAHA sen skulle kangas åka lite travers.. surt att den paja och han vart kvar hängandes
Nya testpiloten inför 2008
Sen kom min efterlängtade paket från mr limmet
en aning skyllnad på orginal 325 och dessa
Lite pill för att få dom på plats.. men de gick till slut.. enda problemet nu är att ja måste få tag på längre hjulbultar..
och så fick ja hem min rail oxå