Page 16 of 23
Posted: 22 May 2008, 22:49
by s2_i_e30
fränt fränt

bra eminen låt föresten

Posted: 23 May 2008, 01:28
by Pimplaren
Gott mos
Vill se snytfilm sen, på riktigt! sen ska du klippa ihop stortysken the movie också

Posted: 23 May 2008, 17:49
by Vision79
Det var vacum slangen till dumpen som flygit...låg där o tjyva..
ut ikväll o snyta o filma lite

Posted: 24 May 2008, 10:51
by jonas ohlsson
Vipe wrote:Grattis med dom fina siffrona!

Var det du som kom innom Motornord förra veckan (tirsdag) medan jäg var der med min bil?
va det du och din kompis som va på shell i umeå med en krockskadad e36 mitt i natten på väg ner?
Posted: 24 May 2008, 21:39
by Vision79
Idag körde vi på Test n Tune med gamla o blanka hankook däck..fina 2,2sek i 60-fot

11,9@208km/h...hjulspinn på 2:an..nää måste ha riktiga däck Patrik till kärran om d ska kunna bli nå 10sek repor i år.
Ökade ca 55km/h mellan 201m-402m
Lägger ut lite snytfilm snart och repan på sättna..
nu ska en "redface" gå o lägga sig...sättnabrännan är ett faktum!
Posted: 24 May 2008, 22:48
by HenrikF
trevlig video, kul med byggbilder och benny hill/eminem
Posted: 25 May 2008, 08:28
by Vision79
salle wrote:trevlig video, kul med byggbilder och benny hill/eminem
Ja skoj att du gillade den
Ska försöka få till nå mer körglatt snart

Posted: 26 May 2008, 09:11
by Vision79
Posted: 26 May 2008, 11:22
by ippe
Verkar vara trevligt register! kommer tidigt och drar mot stoppet
Posted: 26 May 2008, 11:27
by Vision79
ippe wrote:Verkar vara trevligt register! kommer tidigt och drar mot stoppet
Japp...maxeffekt vid maxvarv, får se om vi kommer ändra karaktären ngt alt göra en "402m" mapp då vi lägger på ännu mer laddtryck tidigare och kör med klisterdäck för fäste, då kommer det nog kunna gå fort...dock är karaktären som den är nu klockren på gatan...väldigt körbart..men ack smått galet endå!

Posted: 28 May 2008, 08:10
by Vision79
Ombyggnation pågår!!
Tryckrör på plenumsidan måste byggas om för anpassad diameter mot LMM då det visat sig vara en broms med 3"..lr rättare sagt en störning för orginalets 3,5" som ecu´n är van att mäta i.
"Stealth mode" ala´ gömd turboinstallation få stryka fingrarna tillfälligt så vi får bukt med missar på lågvarv när vi fäller pedalen.
Gör om gör rätt!
Posted: 28 May 2008, 14:48
by Ola
Denne bilen fortjener datasprut nå!
creds for BRA løsning på trykkrør igjennom luftfilter burken!

Posted: 29 May 2008, 14:19
by Krillian
Grattis.
Låter som ni uppfyllde ert mål

Härligt.
Posted: 31 May 2008, 06:43
by Vision79
Ola wrote:Denne bilen fortjener datasprut nå!
creds for BRA løsning på trykkrør igjennom luftfilter burken!

Datasprut?
ja d sitter ju d på den?!

Posted: 02 Jun 2008, 08:33
by Vision79
Update:
V700 Ecsta 255/40/17 R-däck
4 bars bränsletrycksregulator
Ombyggt tryckrör på plenumsidan
Vacum till wg från turbo
Nu ska vi ut o lägga lite loggfier innan vi bokar en ny tid på Motornord för ny mappning.
senaste bromsningen gav 595whp med stigande kurva(bottnade spridarna pga för lågt grundtryck)...så vi "drömmer" iaf om 620whp lr mer nu när vi troligast sorterat bort lite buggar
Posted: 02 Jun 2008, 15:45
by nicke.t
kör ni me moristech sprutet nu ?
Posted: 02 Jun 2008, 16:05
by Vision79
nicke.t wrote:kör ni me moristech sprutet nu ?
Ja och Nej

vi kör med Powermod som är "samma" sak....TSI som det hette då gick isär..och då bildades 2st bolag ..
Powermod och
Morristech...same same but diffrent name.
Men det funkar bra faktist...gäller o stryka allt medhårs...inte bråka för mkt
