E30 330TIC 957wnm/923whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: E30 330TIC norges råeste m20?
Lauges M20B30 med 7675 gav 910 whp vid 2.3 bar med Z58.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: E30 330TIC norges råeste m20?
ja, jeg vet vi kommer etter i Norge etter hvert hehe.
hvor mye wnm da?
hvor mye wnm da?
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: E30 330TIC norges råeste m20?
Varva mer
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: E30 330TIC norges råeste m20?
Hehe, har hørt at jeg bør holde meg under 7500rpm, mjuksperren er på 7200rpm.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: E30 330TIC norges råeste m20?
Kan kolla imorn. Men har för mig vi begränsade till 900nm.stensheim wrote:ja, jeg vet vi kommer etter i Norge etter hvert hehe.
hvor mye wnm da?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: E30 330TIC norges råeste m20?
Kanske är bäst så, körde också soft på 7200 och hard på 7500 på min gamla M20. Svårt att hålla igen då Z58an vill draaaaa bara Kan tänka mig att den låter grymt!stensheim wrote:Hehe, har hørt at jeg bør holde meg under 7500rpm, mjuksperren er på 7200rpm.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: E30 330TIC norges råeste m20?
Wow
Lurer på hvorfor "alle" M20 har en dip rundt 5800rpm....?
Hadde vært kul å sett Lauges kurve
(Edit: Hadde glemt at du hadde byttet turbo)
Lurer på hvorfor "alle" M20 har en dip rundt 5800rpm....?
Hadde vært kul å sett Lauges kurve
(Edit: Hadde glemt at du hadde byttet turbo)
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: E30 330TIC norges råeste m20?
den låter grymt ja!
den dippen har jeg en forklaring på for jeg har sett igjennom loggen nå, ladetrykket faller med 0,24kg etter dippen før den stiger jevnt opp til sperren, justering av trykkventilen fikser det vil jeg tro.
jeg og er interessert i og se lauges kurve!
den dippen har jeg en forklaring på for jeg har sett igjennom loggen nå, ladetrykket faller med 0,24kg etter dippen før den stiger jevnt opp til sperren, justering av trykkventilen fikser det vil jeg tro.
jeg og er interessert i og se lauges kurve!
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: E30 330TIC norges råeste m20?
men hva kom først, høna eller egget?
Er det dippen som gjør at trykket faller eller motsatt?
Stort sett alle bremsepapirer jeg ser fra M20 så har den en form for dip der.. din var kanskje større enn normalt men..
edit:
Blir mye grafer her, men etter mine øyne så har veldig mange en dipp ett sted mellom 5500 og 6200 rpm.. i større eller mindre grad..
http://i148.photobucket.com/albums/s20/ ... g~original" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det dippen som gjør at trykket faller eller motsatt?
Stort sett alle bremsepapirer jeg ser fra M20 så har den en form for dip der.. din var kanskje større enn normalt men..
edit:
Blir mye grafer her, men etter mine øyne så har veldig mange en dipp ett sted mellom 5500 og 6200 rpm.. i større eller mindre grad..
http://i148.photobucket.com/albums/s20/ ... g~original" onclick="window.open(this.href);return false;
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: E30 330TIC norges råeste m20?
hvist du ser på bremsepapiret mitt i fra april så er den meget jevn, etter og ha studert loggen så ser jeg at prosenten på ventilen er ujevn så jeg skal få den kurven jevnere.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: E30 330TIC norges råeste m20?
Det er kanskje der ladetrykksstyringen begynner å jobbe?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: E30 330TIC norges råeste m20?
duty på 98% fra 110kpa og mindre fra rundt 200kpa på el ventilen, så den er aktiv hele tiden, men jeg skulle ha dradd med et par ruter til i tabellen så derfor jeg er ganske sikker på at jeg kan jevne ut dippen nesten helt.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.
Står sikkert et sted, men kjører du e85 eller racefuel?
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.
jeg trodde at vannpumpen ikke klarte og sirkulere bra nok men etter at jeg har studert loggen når den var i benken angående koking så fant jeg ut at jeg måtte ta en sylinderlekkasjetest, og som fryktet, pakningen lekk som ei sil på alle sylindre. har montert cooperring pakning og startet opp motoren, det virker som at den er tett og fin nå
heldigvis har ikke toppen eller blokka tatt skade av lekkasjene.
heldigvis har ikke toppen eller blokka tatt skade av lekkasjene.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.
Hva slags pakning var det som lakk? MLS?