E30 330TIC 957wnm/923whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: E30 330TIC norges råeste m20?

Post by Bmwandreas »

Lauges M20B30 med 7675 gav 910 whp vid 2.3 bar med Z58.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC norges råeste m20?

Post by stensheim »

ja, jeg vet :wink: vi kommer etter i Norge etter hvert hehe.

hvor mye wnm da?
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: E30 330TIC norges råeste m20?

Post by Nisse Järnet »

Varva mer :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC norges råeste m20?

Post by stensheim »

Hehe, har hørt at jeg bør holde meg under 7500rpm, mjuksperren er på 7200rpm.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: E30 330TIC norges råeste m20?

Post by Bmwandreas »

stensheim wrote:ja, jeg vet :wink: vi kommer etter i Norge etter hvert hehe.

hvor mye wnm da?
Kan kolla imorn. Men har för mig vi begränsade till 900nm.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: E30 330TIC norges råeste m20?

Post by Nisse Järnet »

stensheim wrote:Hehe, har hørt at jeg bør holde meg under 7500rpm, mjuksperren er på 7200rpm.
Kanske är bäst så, körde också soft på 7200 och hard på 7500 på min gamla M20. Svårt att hålla igen då Z58an vill draaaaa bara :D Kan tänka mig att den låter grymt!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: E30 330TIC norges råeste m20?

Post by Silverboy »

Wow :) :twisted:

Lurer på hvorfor "alle" M20 har en dip rundt 5800rpm....?

Hadde vært kul å sett Lauges kurve :)
(Edit: Hadde glemt at du hadde byttet turbo)
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC norges råeste m20?

Post by stensheim »

den låter grymt ja!


den dippen har jeg en forklaring på for jeg har sett igjennom loggen nå, ladetrykket faller med 0,24kg etter dippen før den stiger jevnt opp til sperren, justering av trykkventilen fikser det vil jeg tro.

jeg og er interessert i og se lauges kurve!
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: E30 330TIC norges råeste m20?

Post by Silverboy »

men hva kom først, høna eller egget?
Er det dippen som gjør at trykket faller eller motsatt?

Stort sett alle bremsepapirer jeg ser fra M20 så har den en form for dip der.. din var kanskje større enn normalt men..

edit:
Blir mye grafer her, men etter mine øyne så har veldig mange en dipp ett sted mellom 5500 og 6200 rpm.. i større eller mindre grad..
http://i148.photobucket.com/albums/s20/ ... g~original" onclick="window.open(this.href);return false;
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC norges råeste m20?

Post by stensheim »

hvist du ser på bremsepapiret mitt i fra april så er den meget jevn, etter og ha studert loggen så ser jeg at prosenten på ventilen er ujevn så jeg skal få den kurven jevnere.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: E30 330TIC norges råeste m20?

Post by Silverboy »

Det er kanskje der ladetrykksstyringen begynner å jobbe?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC norges råeste m20?

Post by stensheim »

duty på 98% fra 110kpa og mindre fra rundt 200kpa på el ventilen, så den er aktiv hele tiden, men jeg skulle ha dradd med et par ruter til i tabellen så derfor jeg er ganske sikker på at jeg kan jevne ut dippen nesten helt.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by stensheim »

noen bilder av loggen :) den øker med 500whp fra 4500rpm til 5600rpm, sykt...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by Joachim »

Står sikkert et sted, men kjører du e85 eller racefuel?
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by stensheim »

Kjører på racefuel Q16.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by stensheim »

jeg trodde at vannpumpen ikke klarte og sirkulere bra nok men etter at jeg har studert loggen når den var i benken angående koking så fant jeg ut at jeg måtte ta en sylinderlekkasjetest, og som fryktet, pakningen lekk som ei sil på alle sylindre. har montert cooperring pakning og startet opp motoren, det virker som at den er tett og fin nå :)

heldigvis har ikke toppen eller blokka tatt skade av lekkasjene.


Image

Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Re: E30 330TIC 903wnm/830whp m20.

Post by kristov »

Hva slags pakning var det som lakk? MLS?
Post Reply