Page 150 of 192
Posted: 29 Oct 2009, 06:45
by _anders
ser bra ut dette
hvor mange Nm har du på 1,5bar?
Posted: 29 Oct 2009, 07:54
by adde_z
Coolt att köra med 666hk ju;)
Posted: 29 Oct 2009, 08:28
by Nobbe
Gav 550hk på 1 bar, 625hk på 1,3bar om nån skulle va intresserad av det.
Vilken jävla turbo på va rapp då!! Johan har loggarna, ska kolla om jag kan få tag på han på jobbet idag och be han skicka över så kan jag redovisa lite mer siffror när den kommer upp till fult ladd osv.
Han bara med ett pull på 1,5bar så inget labbandes efter det pullet. 23graders tändning tykte jag johan surrade om.
Fan va beige att den tappade trycket
Men nu har vi ju nån hobby att pyssla med i vinter iaf.
Ring mig när du vaknar sen gosse.
Posted: 29 Oct 2009, 09:21
by Pitbull
Robbz..
Så du menar att du har oljetryck på 4kg på tomgång? "Varm motor"
Vad har du då vid högre varv??
Posted: 29 Oct 2009, 10:00
by Nobbe
Pitbull wrote:Robbz..
Så du menar att du har oljetryck på 4kg på tomgång? "Varm motor"
Vad har du då vid högre varv??
Nu vet jag inte exakt vad det sitter för fjäder i ventilen, men lär ju inte vara så mkt mer än vad den öppnar på iaf. Har för mig att det ligger på en 4,5bar högre upp, men robbz vet det bättre.
Är ju skitbra om man kan ha ett jämt tryck.
Hurså?
Posted: 29 Oct 2009, 10:10
by Nobbe
robert wrote:Kul då borde den leverera 300 sug häst, visar att det lirar.
Jao! Men man blir ju lite tveksam, den gav ju bara 260hk på 0,6bar sisst.
Posted: 29 Oct 2009, 10:11
by fun beemer
vad har du när du varvar då ?
Posted: 29 Oct 2009, 10:20
by robbz
efter varje pull då vi slagit av motorn, och kollat igenom allt och motorn svalnat litegrann så hade vi 4bar på tomgången (ljummen motor) när vi startade den.
sen när vi körde upp den i temp för att köra pull så låg den på 2.5bar (varm motor) för att sen stiga till 3bar vid 7000r/pm......
inatt så startade vi den med ny, kall olja och hade redan då bara 2bar på tomgången. och nålen rörde sig inte ett dugg på varvtal. jocke reagerade direkt på det låga trycket då detta brukar innebära att stakar tittar ut genom blocket på höga laddtryck.
-så det råder inget tvivel att motorn pumpat luft vilket är det värsta som kan hända, det är värre än att köra motorn utan oljetryck.
men fy fan vilken best det kommer bli, inte långt ifrån 700hk på hjulen redan nu på fegladdtryck
.....ska bli kul att se vad den ger inan den spikar på v-power med tanke på lågkompet. nu blir det riva fort som fan och åka o bromsa så snart som möjligt.
kommer en hel del bilder och grafer o skit under dagen.
/mvh
Posted: 29 Oct 2009, 10:26
by robbz
Nobbe wrote:robert wrote:Kul då borde den leverera 300 sug häst, visar att det lirar.
Jao! Men man blir ju lite tveksam, den gav ju bara 260hk på 0,6bar sisst.
haha
ja den här gången så gav den nästan 500hk på 0.6bar har jag för mig, mr madtech skulle maila loggarna under dagen....
/mvh
Posted: 29 Oct 2009, 10:57
by Grefven
om du har riktig otur så kommer det kanske bli som så att du har repor i vev, kam och lite varstans där det ska vara oljefilm? är jag rätt på det då?
Posted: 29 Oct 2009, 11:05
by Nicke Blom
I vinter?? kolla över skiten i helgen och kör vidare!!!
Om det ska bli värdens vassaste detta år?
Posted: 29 Oct 2009, 11:19
by Andy_b
sjukt mycket grattis .......
Posted: 29 Oct 2009, 11:19
by Nobbe
bullen! wrote:om du har riktig otur så kommer det kanske bli som så att du har repor i vev, kam och lite varstans där det ska vara oljefilm? är jag rätt på det då?
Japp, så är det.
Givetvis ska ju motorn kollas igeom, lite därför den ska plockas isär.
Posted: 29 Oct 2009, 11:58
by Grefven
rackans osis.
rent teoretiskt så kan det mesta vara skrot då? riktigt tråkigt om kam skurit så illa att toppen inte går att använda mer. mycket annat går ju att bearbeta.
Posted: 29 Oct 2009, 12:07
by jorgen
Prova med en riktig manometer för säkerhets skull så det inte är givaren eller mätaren som spökar
Posted: 29 Oct 2009, 12:09
by Nobbe
bullen! wrote:rackans osis.
rent teoretiskt så kan det mesta vara skrot då? riktigt tråkigt om kam skurit så illa att toppen inte går att använda mer. mycket annat går ju att bearbeta.
Ja vi får se.
De mesta går nog att rädda skulle jag tippa på. Kamen lär nog ha skurit bra jävla nog om toppen inte skulle gå att göra iordning isf.
Posted: 29 Oct 2009, 12:27
by johankihl
Grattis till att den iaf levererat en del effekt. Synd att det inte vill sig hela vägen bara. Isär med maskinen i helgen så den får sjunga ut ordentligt i bänken snart!