robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Gav 550hk på 1 bar, 625hk på 1,3bar om nån skulle va intresserad av det.
Vilken jävla turbo på va rapp då!! Johan har loggarna, ska kolla om jag kan få tag på han på jobbet idag och be han skicka över så kan jag redovisa lite mer siffror när den kommer upp till fult ladd osv.
Han bara med ett pull på 1,5bar så inget labbandes efter det pullet. 23graders tändning tykte jag johan surrade om.
Fan va beige att den tappade trycket Men nu har vi ju nån hobby att pyssla med i vinter iaf.
Ring mig när du vaknar sen gosse.
Vilken jävla turbo på va rapp då!! Johan har loggarna, ska kolla om jag kan få tag på han på jobbet idag och be han skicka över så kan jag redovisa lite mer siffror när den kommer upp till fult ladd osv.
Han bara med ett pull på 1,5bar så inget labbandes efter det pullet. 23graders tändning tykte jag johan surrade om.
Fan va beige att den tappade trycket Men nu har vi ju nån hobby att pyssla med i vinter iaf.
Ring mig när du vaknar sen gosse.
Pitbull wrote:Robbz..
Så du menar att du har oljetryck på 4kg på tomgång? "Varm motor"
Vad har du då vid högre varv??
Nu vet jag inte exakt vad det sitter för fjäder i ventilen, men lär ju inte vara så mkt mer än vad den öppnar på iaf. Har för mig att det ligger på en 4,5bar högre upp, men robbz vet det bättre.
Är ju skitbra om man kan ha ett jämt tryck.
Hurså?
efter varje pull då vi slagit av motorn, och kollat igenom allt och motorn svalnat litegrann så hade vi 4bar på tomgången (ljummen motor) när vi startade den.
sen när vi körde upp den i temp för att köra pull så låg den på 2.5bar (varm motor) för att sen stiga till 3bar vid 7000r/pm......
inatt så startade vi den med ny, kall olja och hade redan då bara 2bar på tomgången. och nålen rörde sig inte ett dugg på varvtal. jocke reagerade direkt på det låga trycket då detta brukar innebära att stakar tittar ut genom blocket på höga laddtryck.
-så det råder inget tvivel att motorn pumpat luft vilket är det värsta som kan hända, det är värre än att köra motorn utan oljetryck.
men fy fan vilken best det kommer bli, inte långt ifrån 700hk på hjulen redan nu på fegladdtryck .....ska bli kul att se vad den ger inan den spikar på v-power med tanke på lågkompet. nu blir det riva fort som fan och åka o bromsa så snart som möjligt.
kommer en hel del bilder och grafer o skit under dagen.
/mvh
sen när vi körde upp den i temp för att köra pull så låg den på 2.5bar (varm motor) för att sen stiga till 3bar vid 7000r/pm......
inatt så startade vi den med ny, kall olja och hade redan då bara 2bar på tomgången. och nålen rörde sig inte ett dugg på varvtal. jocke reagerade direkt på det låga trycket då detta brukar innebära att stakar tittar ut genom blocket på höga laddtryck.
-så det råder inget tvivel att motorn pumpat luft vilket är det värsta som kan hända, det är värre än att köra motorn utan oljetryck.
men fy fan vilken best det kommer bli, inte långt ifrån 700hk på hjulen redan nu på fegladdtryck .....ska bli kul att se vad den ger inan den spikar på v-power med tanke på lågkompet. nu blir det riva fort som fan och åka o bromsa så snart som möjligt.
kommer en hel del bilder och grafer o skit under dagen.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nobbe wrote:robert wrote:Kul då borde den leverera 300 sug häst, visar att det lirar.
Jao! Men man blir ju lite tveksam, den gav ju bara 260hk på 0,6bar sisst.
haha
ja den här gången så gav den nästan 500hk på 0.6bar har jag för mig, mr madtech skulle maila loggarna under dagen....
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
bullen! wrote:rackans osis.
rent teoretiskt så kan det mesta vara skrot då? riktigt tråkigt om kam skurit så illa att toppen inte går att använda mer. mycket annat går ju att bearbeta.
Ja vi får se.
De mesta går nog att rädda skulle jag tippa på. Kamen lär nog ha skurit bra jävla nog om toppen inte skulle gå att göra iordning isf.