Page 148 of 195

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - KJULA

Posted: 13 May 2012, 21:56
by Jörgen K.
r.ivars wrote:
Bmwandreas wrote:Sätter sig för mycket. Lär justeras om!

ställa på dämparna eller ändra i linket?

Det är ju SJUKT att det höll! Kändes rätt brutalt i bilen och ser ju helt cp ut, lite supravarning =)
Jag var å tittade, både när du körde och under din bil när den stog i depån...( du var upptagen i telefon )

Ja du behöver justera om både 4-link och förmodligen dämpare både fram och bak på bilen...det finns mycket att hämta där!!!

Mvh.
Jörgen

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - KJULA

Posted: 14 May 2012, 05:57
by r.ivars
Jörgen K. wrote:
r.ivars wrote:
Bmwandreas wrote:Sätter sig för mycket. Lär justeras om!

ställa på dämparna eller ändra i linket?

Det är ju SJUKT att det höll! Kändes rätt brutalt i bilen och ser ju helt cp ut, lite supravarning =)
Jag var å tittade, både när du körde och under din bil när den stog i depån...( du var upptagen i telefon )

Ja du behöver justera om både 4-link och förmodligen dämpare både fram och bak på bilen...det finns mycket att hämta där!!!

Mvh.
Jörgen
jag är idel öra! :)

för första gången verkar jag ha en setup som klarar av påfrestningarna så nu kanske man kan börja mixtra med chassie och såna grejer.. Kanske tillochmed på lite mindre primisser än förut då jag håller på med en mera gatbil på sidan om nu :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - KJULA

Posted: 14 May 2012, 06:57
by r.ivars
med en 3.2 utväxling bak skulle det bli jävligt bra spakningsmässigt tror jag.. inte lika hysteriskt..

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - KJULA

Posted: 14 May 2012, 07:38
by Bmwandreas
Det ska vara hysteriskt.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - KJULA

Posted: 14 May 2012, 08:02
by r.ivars
Bmwandreas wrote:Det ska vara hysteriskt.
Haha :) men det är för cp att hinna med tycker jag. Kanske kan vara en vanesak

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - KJULA

Posted: 14 May 2012, 09:42
by Pitbull
Bmwandreas wrote:Det ska vara hysteriskt.
Haha! =)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - KJULA

Posted: 14 May 2012, 11:39
by r.ivars
jorå rutorna fick jag upp genom att lägga plusmatning till m8an vid säkringsdosan (enligt tips ifrån bmw_fredde)

Probelm 2 var att låsa bilen fjärrisarna funkade inte och sitter inga låscylindrar i dörrarna.

Funderade på om baklucke låset driver c-låset.. vilket det gjorde YEEEEEEEES.. Men bara till att låsa... FAAAAAAAAIL.... Nu är bilen låst och jag kommer inte in..

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - KJULA

Posted: 14 May 2012, 13:23
by bmw_fredde
Om jag minnsrætt så sitter cylindrarna kvar bakom plasten :D

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - KJULA

Posted: 14 May 2012, 13:33
by r.ivars
bmw_fredde wrote:Om jag minnsrætt så sitter cylindrarna kvar bakom plasten :D
det vore ju underbart! Men frågan är hur faaaaaaaan han låste bilen :) fjärrarna kanske bara tappat kodningen

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - KJULA

Posted: 14 May 2012, 14:25
by TheMan
Har batterierna tagit slut så har dem garanterat tappat kodningen... Bara i med nya batterier o koda om dem så bör de funka sen :)

Skumt att du inte kan låsa upp via skuffen.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - KJULA

Posted: 15 May 2012, 17:24
by r.ivars
det var sånt oerhört fint väder förra veckan i västerås..

Image

provkörning av nya däcken fick vänta till klister :)

Image

Image

jag tyckte länkaget i gröna m3an var så jäkla fantastiskt så jag kunde inte vänta på att få prova det skarpt så jag mekade i det (med lite stress i vita bilen) :)

Image

HAHA!!!

Image

FYFAN VA TAJT!!! tycker alla kör overkill med att byta länkage hit och dit men fyfasen vilken känsla :)

Image

nya mackaronerna!! :)

Image

Image

tänkte köra såhär i årsslutet :)

Image

laddade i kameran inför kjula och har firmat, men när jag väl började växla någorlunda snabbt så det kan va kul att titta på så var batteriet dött.. dvs repan mot woken som förövrigt var min bästa för dagen..

trots att jag inte hann med att växla i tid, jävla utväxling och bli spansk iår =)

Image

LÖRDAG dags för kjula... började bra.. chaufför karel hade försovit sig, vilket inte var årets skräll ;) däremot var det här kanske lite väl..

Image

väl påväg..

Image

rätt optimistiskt att tro på race en sån här dag, men kjula brukar överaska!

Image

Image

under regnet så åkte vi och hämtade fälgar i eskilstuna :) blir till både vita och gröna

Image

dagen bjöd inte på nå race direkt så vi stod mest runt i tälten och ljög om vem som käkast mest muffins under vinterhalvåret :)

Image

första gången det höll på att torka upp...

Image

Image

sen började det regna satan igen

Image

När allt hopp var borta (ca kl 15) så försvann alla moln!! WIN!

Image

varmkörning medans andra polerar ;)

Image

Image

Image

Image

Image

kan det vara världens fetaste m3a måntro

Image

repan gick till som så att jag missade att växla precis hela tiden vart överaskad av utväxlingen varje jävla gång, men jag visste inte om det än, det jag visste var att det gick relativt dåligt trots att allt kändes väldigt gediget och hållbart iår!

hemfärd

såhär ser fälgarna ut

Image

dag 2, ser betydligt mer lovande ut!!! RACE!!!

Image

Image

kanonfin dag på kjula! Dock problem med tidtagningen, så jag fick köra en 3dje kvalrepa tillslut bara för att få en tid, vilket vart 9.5 nånting

Image

långa väntetider som fan pga tidtagningsproblemen

Image

en bild ifrån ZIKEN på repan mot woken i 4to6, där jag förlorade även fast jag körde lite snabbare woken är startsnabb som få!!

6.0 på 201m vilket inte är vad jag brukar köra men helt ok endå för vad jag tänkt mig med dagen, vi körde hela 402 jämsides vilket var rätt coolt! Men tidtagningen på 402 fungerade inte... :(

Image

vi åkte hem och provade lite utanför garaget också för att se vad emmaboda nästa helg kan ge :)

Image

sist men inte minst ett filmklipp på repan mot woken!

här ser man att jag fortfarande har svårt med att få i växlarna i tid, blir lika förvånad varje race och det händer ju en hel del som förvirrar mig i kupén också. är inte van med att det bär iväg så överjävligt!

http://www.youtube.com/watch?v=zmRf_KjoN5U" onclick="window.open(this.href);return false;

tror det kan bli ganska bra iår, men jag skulle vilja haft lite längre växlar att dra på :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 9s flat

Posted: 15 May 2012, 20:53
by pizza
Förbannat fin rökutveckling från balkong på Skjutbanegatan....
Burnar du i vardagsrummet eller grillar du SPETT?

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 9s flat

Posted: 16 May 2012, 10:30
by r.ivars
ev säljer jag S50in ifrån den gröna!

Någon som kan tänkas vara sugen på den?

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 9s flat

Posted: 16 May 2012, 15:10
by flummet
vad är det för spec på s50 in då ? :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 9s flat

Posted: 16 May 2012, 19:51
by r.ivars
flummet wrote:vad är det för spec på s50 in då ? :)
Image

Motorkärnan
Pyramidringat
Borrat och planat block
Wiseco kolvar
Spm vevstakar
Blanserad vev,triggerskiva.
Portad och planad topp
PPF Turbo trimkammar (dock ej monterade)
Borttagen vanos
Tror det är andra ventilfjädrar också? ska kolla.

Det ihop med tråg och oljepump är som den står nu,

Sen finns ju allt till för 1000hk typ, såsom generator, turbogrenrör, turbo, spjällhusen, custom kolfiberinsug, spridare, nukefuelrail osv, sprut tillochmed (autronic och msd)

Men eftersom det blir en turbospis i den endå fast troligtvis inte den här så är det mest motorkärnan som är av intresse att sälja, men för rätt bud kan allt som går att montera på spisen åka med

Troligtvis vet jag på fredag om jag ska sälja eller inte, annars i början av nästa vecka!

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 9s flat

Posted: 16 May 2012, 23:13
by r.ivars
märkligt, hade för mig att jag gjort en update på den gröne! :) nåväl då blir det en fetare update nu!

jag mekade dit framvagn med styrväxel och allt + bromsar och frontpaket mm. Skönt att e36an är så pass logisk när man inte rivit själv

Image

puttade ut och in i tvätthallen för att blåsa upp ett kilo damm!

Image

Image

Image

justerbart, yeeeeeeeessss!! :)

Image

i stil med ppfs avgasbyggen, kvalité!

Image

tog fram härvan igen och benade upp lite, + anslöt + så man fick upp rutorna + kunde provköra så taklucka och sånt viktigt fungerade :D

Image

monterade även på plasten och joxet fram mot rutan

Image

knappt stått och garagetdammat?

Image

körde VM i utvändigt och invändig tvätt :) fyfaaaaan så vackert :)

Image

nya fälgarna provmonterade bak, fick bli 19" då 18" är lite väl smått för bromsarna fram.

Image

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 9s flat

Posted: 16 May 2012, 23:18
by Pimplaren
Hur stora bromsar har den Gröne? :) mina 356mm sväljer 18" no problemos!