Page 146 of 192

Posted: 25 Oct 2009, 22:13
by robbz
Jørg1e30 wrote:Ser du kjører med tremec tko600. Er du fornøyd med den eller? tung og gire med?


jag är skitnöjd med lådan än så länge. suveräna växellägen och väldigt lättväxlad. dock upplever jag att man får trycka extra hårt när man ska lägga i 1:an ibland, men det kanske ska vara så :roll: ?.. sen låter den förjävligt, viner och låter krig när man kör, kan vara att den sitter stumt monterad i chassit :lol:

För övrigt så är den klar för bänkning nu, och det kommer att ske i veckan.
-dock tyvärr inte på ppf då jag satsar på att bromsa den här på hemmaplan för att slippa ytterligare fiasko, om nåt börjar fela eller att nåt går sönder :cry:
-tid för bänkningen är bokad så håll ögonen öppna.....jag meddelar när bilen är riggad 8)

/mvh

Posted: 25 Oct 2009, 23:00
by Mikael S
robbz wrote:
-dock tyvärr inte på ppf då jag satsar på att bromsa den här på hemmaplan för att slippa ytterligare fiasko, om nåt börjar fela eller att nåt går sönder :cry:
-tid för bänkningen är bokad så håll ögonen öppna.....jag meddelar när bilen är riggad 8)

/mvh


Vad är det för bänk nära Gimo du tänker använda? PBZ?

Håller tummarna för mycket pulver på vanligt soppa nu!

Posted: 26 Oct 2009, 06:51
by Grefven
hoppa över ppf för att slippa fiasko? :lol:

en kille med över 300bilar bakom sig i dynapacken känns som ett tryggt val.

Posted: 26 Oct 2009, 07:44
by robbz
bullen! wrote:hoppa över ppf för att slippa fiasko? :lol:

en kille med över 300bilar bakom sig i dynapacken känns som ett tryggt val.


bänken blir en ny rototest bänk med jocke mellberg bakom spakarna.
-tror han har en del erfarenhet :wink:

/mvh

Posted: 26 Oct 2009, 08:07
by Nobbe
Nu menade nog inte robbz att det blir fiasko om man bromsar hos ppf, utan mer att det blir fiasko om det strular så mkt som det gjorde sist och man är så långväga hemifrån som Avesta.

Men du får väll tolka hur du vill bullen.

Ärtan kanske kan läga sina magiska fingrar över mappen sen om han vill plocka fram det lilla extra.

Posted: 26 Oct 2009, 08:18
by Bmwandreas
Det fixar nog Jocke. Men det skulle vara kul att jämföra bänkarna sen!

Posted: 26 Oct 2009, 08:20
by Nobbe
Bmwandreas wrote:Det fixar nog Jocke. Men det skulle vara kul att jämföra bänkarna sen!


Helt klart, skilljer ju en hel del i pris på dom så de kan ju va kul att se om piset är motiverat.

Posted: 26 Oct 2009, 08:29
by Bmwandreas
Det var nästan exakt samma pris när vi skulle köpa.

Posted: 26 Oct 2009, 08:33
by Grefven
Nobbe wrote:Nu menade nog inte robbz att det blir fiasko om man bromsar hos ppf, utan mer att det blir fiasko om det strular så mkt som det gjorde sist och man är så långväga hemifrån som Avesta.


ok.

kunde inte tro att det var så ni menade då gimo-avesta är kortare än man körde torgvarv en fredag förr =).

Posted: 26 Oct 2009, 08:39
by robbz
menade självklart att slippa kuska 17mil enkel resa om det är nåt som går sönder eller felar.
-känns tryggare att åka 5mil enkel och sen att det är jocke bakom spakarna. skulle inte låta någon annan än dessa herrar att få bromsa min motor.

EDIT: btw så slipper jag ta bort avgassystemet den här gången :D

i veckan vet vi vad det blir för tryck i snurran....
/mvh

Posted: 26 Oct 2009, 08:42
by Nobbe
bullen! wrote:
Nobbe wrote:Nu menade nog inte robbz att det blir fiasko om man bromsar hos ppf, utan mer att det blir fiasko om det strular så mkt som det gjorde sist och man är så långväga hemifrån som Avesta.


ok.

kunde inte tro att det var så ni menade då gimo-avesta är kortare än man körde torgvarv en fredag förr =).


Gimo-Uppsala ca 35 minuter.
Gimo-Avesta ca 2,5 timme.

Blir skillnad om man skulle behöva åka och fixa nått, tex andra triggerhärvan som vi glömde sist. Hade kunnat fixa kabelbranden som vart sist på under en timme oxå, vilket hade tagit 3timmar om vi ens försökt.

Allt folk och firmor som använts när bilen byggts ligger max 35minuter därifrån, skulle en pressad slang sticka så är det fixat fort mao.

Posted: 26 Oct 2009, 11:26
by Nicke Blom
Har Jocke en bänk i uppsala?

Jag litar till 100% på ärtan så jag åker gärna dom milen..
förstår motiveringen på sätt och vis för x5an slukar 2 liter milen :wink:

Posted: 26 Oct 2009, 11:33
by robbz
Nicke Blom wrote:Har Jocke en bänk i uppsala?

Jag litar till 100% på ärtan så jag åker gärna dom milen..
förstår motiveringen på sätt och vis för x5an slukar 2 liter milen :wink:


nej pbz har rototest....jocke kommer och pryar lite :lol:

har sålt x5:an....åker 530 diesel nu 8)
/mvh

Posted: 26 Oct 2009, 15:13
by punch
Hoppas de går bra för dig på bromsningen..gl hf


//mvh

Posted: 26 Oct 2009, 17:15
by Nippe
Hoppas värkligen allt lirar när det är dax.. för jag har ju tagit ledigt från jobbet bara för att få se denna maskin i bänken! (Och för att slippa jobba)

Posted: 26 Oct 2009, 19:57
by Pitbull
bullen! wrote:hoppa över ppf för att slippa fiasko? :lol:

en kille med över 300bilar bakom sig i dynapacken känns som ett tryggt val.


Ärtan är ett sälvklart val när det gäller mappning anser ja.

Jag åkte ca 140 mil för att VETA att jag kommer hem med en fungerande bil.

Min åsikt..

Posted: 26 Oct 2009, 21:24
by Carlee
Lycka till i veckan :) Håller tummarna för fullt.
Förväntar mig en liverapportering från Nobbe så att man inte somnar på jobbet..;)