Page 144 of 195

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 28 Apr 2012, 17:57
by Dawe_A
Image

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 28 Apr 2012, 22:13
by Snofi
Lite bilder från barkaby =)
Säg till om du vill låna =)

Image
Image
Image
Image

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 28 Apr 2012, 22:19
by pizza
magnus78 wrote:
pizza wrote:
magnus78 wrote:grattis som fan :D skönt va att kliva över 1000whp 8)
vi ska skåla med jäger när åttan sitter :roll:

jag tror dessvärre din servopump är trasig min vän

lite ot til monshine :?

mickes motor går med org kammar, ger grymmt register men hämnar toppefekten.
jämförde brommspapper från din och mickes motor bara för att du tjattrar så.
din med 67 turbo mickes med 82 turbo.
om du glömmer storlek på turbo en stund nu, och jämför dom med olika stora turbos
ni har lika kurva upp till 5000rpm från botten sen drar mickes ifrån rätt så ordentligt och håller ut till 8000rpm
Vilken motor är då bäst i din värld?


Nästan så det är en både dum OCH onödig fråga om bromspapprrt ser ut så....
Men min fråga är ju när du tar ut den blå igen ;)



alla förstår inte lika bra som dig pizza :D
den blåa tar jag fram när du minst anr det :mrgreen:


Jag säger ju att jag är bäst på allt men ingen fattar ;)
Den blå räknar jag iskallt med i Augusti 2012....

Fan va rätt stuket blev med svarta detaljer å dekaler, fjantigt snygg E30

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 28 Apr 2012, 22:28
by BRUZZE
hoppas du komme rpå racen me i sommar :D

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 28 Apr 2012, 23:41
by moonzhine
jag snacka inget om register,bara toppeffekt! :)
fattar inte varför du jämför med min maskin?
och att jämföra med min gamla kurva blir ju lite fel, då de va väldigt sparsamt med laddtryck i botten på den pga slirande koppling,
men nog tjaffsat om de där,låt tidkorten snacka istället :wink:
och jag klankar absolut inte ner på eran motor,den är hur grym som helst..

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 29 Apr 2012, 09:11
by r.ivars
magnus78 wrote:okej :D

rickard !!! såg din bil på elmia, såg riktigt jävla bra ut med nya dekoren,
i mitt tycke en av de bilarna som såg bäst ut på mässan, det är ett rätt bra betyg med tanke på hur din bil används :twisted:


kul att höra :) så du menar att vi kan byta min e30 mot din e36a snart eller? ;)

ska se om jag kan få tag på däck och mod att prova kjula (som har tagit sönder mig 7-0 på senaste enda sedan kombitiderna... :o

man kanske skulle åka dit och bara vara väldigt försiktig och inte satsa flat out för en gångs skull

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 29 Apr 2012, 09:17
by m3micke
du är ju som bruce lee går ej att vara lugn då :lol:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 29 Apr 2012, 09:35
by r.ivars
m3micke wrote:du är ju som bruce lee går ej att vara lugn då :lol:


HAHAHA själv då! Att ditt spakställ är helt är ju en gåta! :)

Image

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 29 Apr 2012, 09:58
by r.ivars
jag och min gode vän jackeyver trailade över våra bilar med den store mälarbockens och colas släp på onsdagskvällen! (låter som en bra inledning till en bok).

Image

sen mätte jag in framvagnen som jag bytt styrväxel på och såg över så det inte såg konstigt ut i fyrlänket, + häktade upp kardanen ordentligt och satte dit kardanring mm.

Image

laddat och klart med onroaders johan i bilen med ett knippe kameror

Image

ST1 har e85 året runt... självklart......

Image

10 minuter senare hade de startat om sin jävla 485:a så vi kunde tanka och smyga vidare mot trim-metropolen i avesta!

Image

framme för att bränna av den ?sista? bromsningarna i PPFs gamla lokaler!

Image

Image

ärtan fixade till en mäktig tomgång och fick henne att gå riktigt rart i låglaster

Image

sen bytte jag olja, updaterade bränsletrycksregulatorn och bytte tändstift, oljan hade jag planerat att byta själv, resten var hemliga yrkeshemligheter som bara ärtan vet varför jag gjorde ;)

på wastegatefjädertryck gav hon 780whp dvs lägsta möjliga effekt jag kan åka på

sen tyckte ärtan vi skulle tunea in steg 2 på laddet, dvs 2bar. där gav hon strax över 900whp och ett modifierat lägre vrid till 1000nm

sen kranade vi på till 2.5 (vilket blev ca 2.55) för att nå 1000whp...

Image

vi nådde maplimit så en ny runda drogs med 100 varv till bara för att notera 1000whp vilket var målet..

999.3 vart det då... sjukt kul hade vi åt det sen sa ärtan "du kommer inte undan" och la på till 2.6

och 1020 WHP vart slutnoteringen utan något som helst strul! :)
(visserligen hade jag pajj en av VAG kontakterna som gick att nödlösa (vid tändstiftsbytet)

Är dock lite sugen på att riva och kolla lager så allt ser ok ut, men det känns lite jobbigt när man nyss gjort det

Image

kikade lite i ppfs nya lokaler (GRYMMA), var tvungen att se så man snabbt kan få tag på spareparts i sommar ;)

Image

jimmy i full färd med att packa paket till flera turbo bimmers :)

Image

sen åkte vi tillbaks till gamla lokalerna och lastade på gamla bättan :)

en bakläxa var kopplingen som var dåligt luftad! (en sak som faktiskt är lite svår att göra själv) pumpa springa ut och lufta, pumpa springa ut och lufta = FAIL

Image

Image

när väl helgen kom (1 dag senare ;) )

meka styrservo!

Image

Image

efter lite strul fick jag fart på det med hjälp av swedol billy ( jag hängde på låset med pensionärerna kl 10 ) :lol:

Image

provkörning CHECK, precis lika arg som vanligt, men den har tomgång och mer gatvänligt lågvarv :)

Image

Image

drog förbi lokala mekonomen som hade "superhelg"

Image

drog iväg till garaget och mejslade lite däck med min vän jackgyver som körde sin 500hp evo utan framruta :)

Image

Image

Image

när kvällen på lördan drog fram fräste jag iväg med frugis till stockholm!

Image

väl vid barkarby avfarten så CP:ar en gammal jänkarlösning på bakre bromsoken ur... slår i en skruvmejsel och tejpar ihop skiten runt ett fyrlänkstag istället...
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN ! ;)

Image

Image

sen gick det betydligt försiktigare hem :)

Image

Image

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 29 Apr 2012, 14:56
by Pimplaren
Första gången sedan ZF tiden som lådan känns bra igen? =) grym update!

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 01 May 2012, 16:20
by Sandén
Hur kommer det sig att du åker dubbla varvräknare? Bilen ser förjävla trevlig ut i år =)

Åker du sidepipe på gata med? :D

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 01 May 2012, 22:31
by s2_i_e30
Vill du inte testa 130-300 på någon lämplig raka? Hadde vart kul att se mot moppen,

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 01 May 2012, 22:53
by r.ivars
s2_i_e30 wrote:Vill du inte testa 130-300 på någon lämplig raka? Hadde vart kul att se mot moppen,


absolut, suger på rätt schysst ifrån 150 faktiskt om man är försiktig på gasen :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 01 May 2012, 22:55
by r.ivars

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 01 May 2012, 23:04
by s2_i_e30
Ja kan tro det ja, ja har ingen anning de känns som de går fort men vet ej, tror man lurar sig på hojen då de känns lite läskigare än bil, vi får styra upp nått snart :) ganskasäker du "vinner" men alltid kul att se :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 01 May 2012, 23:06
by cerveza
Very najs Ivars 8)

Du måste ju lätt få ligga jämt och ständigt.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP

Posted: 02 May 2012, 08:15
by Sten
:lol:!

Väldigt väldigt frän bil och coolt at den används som vilken svenssonbil :roll: som helst.