jag och min gode vän jackeyver trailade över våra bilar med den store mälarbockens och colas släp på onsdagskvällen! (låter som en bra inledning till en bok).
sen mätte jag in framvagnen som jag bytt styrväxel på och såg över så det inte såg konstigt ut i fyrlänket, + häktade upp kardanen ordentligt och satte dit kardanring mm.
laddat och klart med onroaders johan i bilen med ett knippe kameror
ST1 har e85 året runt... självklart......
10 minuter senare hade de startat om sin jävla 485:a så vi kunde tanka och smyga vidare mot trim-metropolen i avesta!
framme för att bränna av den ?sista? bromsningarna i PPFs gamla lokaler!
ärtan fixade till en mäktig tomgång och fick henne att gå riktigt rart i låglaster
sen bytte jag olja, updaterade bränsletrycksregulatorn och bytte tändstift, oljan hade jag planerat att byta själv, resten var hemliga yrkeshemligheter som bara ärtan vet varför jag gjorde
på wastegatefjädertryck gav hon 780whp dvs lägsta möjliga effekt jag kan åka på
sen tyckte ärtan vi skulle tunea in steg 2 på laddet, dvs 2bar. där gav hon strax över 900whp och ett modifierat lägre vrid till 1000nm
sen kranade vi på till 2.5 (vilket blev ca 2.55) för att nå 1000whp...
vi nådde maplimit så en ny runda drogs med 100 varv till bara för att notera 1000whp vilket var målet..
999.3 vart det då... sjukt kul hade vi åt det sen sa ärtan "du kommer inte undan" och la på till 2.6
och 1020 WHP vart slutnoteringen utan något som helst strul!
(visserligen hade jag pajj en av VAG kontakterna som gick att nödlösa (vid tändstiftsbytet)
Är dock lite sugen på att riva och kolla lager så allt ser ok ut, men det känns lite jobbigt när man nyss gjort det
kikade lite i ppfs nya lokaler (GRYMMA), var tvungen att se så man snabbt kan få tag på spareparts i sommar
jimmy i full färd med att packa paket till flera turbo bimmers
sen åkte vi tillbaks till gamla lokalerna och lastade på gamla bättan
en bakläxa var kopplingen som var dåligt luftad! (en sak som faktiskt är lite svår att göra själv) pumpa springa ut och lufta, pumpa springa ut och lufta = FAIL
när väl helgen kom (1 dag senare
)
meka styrservo!
efter lite strul fick jag fart på det med hjälp av swedol billy ( jag hängde på låset med pensionärerna kl 10 )
provkörning CHECK, precis lika arg som vanligt, men den har tomgång och mer gatvänligt lågvarv
drog förbi lokala mekonomen som hade "superhelg"
drog iväg till garaget och mejslade lite däck med min vän jackgyver som körde sin 500hp evo utan framruta
när kvällen på lördan drog fram fräste jag iväg med frugis till stockholm!
väl vid barkarby avfarten så CP:ar en gammal jänkarlösning på bakre bromsoken ur... slår i en skruvmejsel och tejpar ihop skiten runt ett fyrlänkstag istället...
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN !
sen gick det betydligt försiktigare hem