Page 143 of 192
Posted: 19 Oct 2009, 15:13
by peppe
Pitbull wrote:Precis det jag skrev, ut och provkör så allt lirar sen mappa.
Precis det du inte skrev, du skrev ju att allt var mayhem och att det skulle köras utan laddtryck.
Jag förmodar att robbz och nobbe har haft någonslags utrustning med sig som kan skvallra om lambda, egt eller något häftigt.
Du får det att låta som att dom båda suttit där med ögonbindel och bara WOT'at hela kvällen lång.
Posted: 19 Oct 2009, 15:23
by robbz
peppe: precis så tolkade jag det också....
nobbe: ja bra skummt att dom inte funkade tidigare.......kan det vara så enkelt att mitt chip inte stödjer autronic givarna? aja du får nog fart på dom, jag är inte orolig
!
ärtan: vet ej om jag ska köra på E-85.....har ju hört mycket negativa effekter på sistone, men man kan ju göra en mapp på det ändå utan att bruka den
-här kommer en liten film från gårdagen, bra skönt ljud i kärran
....
http://www.youtube.com/watch?v=Q3ZzczR6RbI
/mvh
Posted: 19 Oct 2009, 16:27
by JimmyA
robbz wrote:
jimmy: det är alltihop hembyggt, spak och spakställ osv....enda jag har köpt är girling cylindern.
yes förstog det, känns som man kan komma billigt undan om man bara köper en cylinder ist för t.ex k-sport som tar flera tusenlappar för sin handbroms
Posted: 19 Oct 2009, 17:10
by robbz
jo precis.......
jag har givit 1000:- för 4st cylindrar. sen byggde jag både pedalställ och handbromsställ helt gratis. och då är allt bussat med dellrinbussningar och förhoppningsvis så fungerar den med
/mvh
Posted: 19 Oct 2009, 17:18
by chicago
hmm såg precis filmen ,, såg ju kul ut ..
när vart de broms nu då ?
Posted: 19 Oct 2009, 19:26
by Jimmy Larsson
Underbart!!!
Posted: 19 Oct 2009, 19:27
by sidenmark
Fasen va kul att det lirar nu !!
mvh robban
Posted: 19 Oct 2009, 19:36
by Fear This
stort grattis robin!
kul som fan att de verkar lira nu:)
mvh
Posted: 19 Oct 2009, 19:58
by RoDe
spolat om filmen tio gånger nu för att fundera ut lösningen med luftfiltret???
Posted: 19 Oct 2009, 20:13
by robbz
tack alla....
Rode: vad trodde du vi hade damstrumpan till?
5" luftfilter växer inte på träden.......får hem en stegmuff från 5"-4" imorrn.
/mvh
Posted: 19 Oct 2009, 20:23
by Strandholm
den ser duktigt malplacerad ut på gatan bland alla svenssons och refuger...
nordslingan vore en lämpligare omgivning
Posted: 19 Oct 2009, 20:23
by bmwpatrik
PPF har luftfilter med 5" anslutning, men de kanske du visste redan.
MVH
Posted: 19 Oct 2009, 20:27
by Gallardo
Bra jobbat robin och ni andra
Bara hoppas på att Nobbe fixar klart allt med lådan i vinter så kommer det att se ut så här på valfri bana nästa sommar:
http://www.youtube.com/watch?v=Jsvknc4HzGc
Posted: 19 Oct 2009, 20:51
by Grefven
är det bara jag som fått för mig att det inte är en banbil utan en strippbil?
bromsskärm och måttot "världens vassaste m30" låter inte som något man kör på ringen med =)
Posted: 19 Oct 2009, 20:59
by christoffer jansson
robbz wrote:peppe: precis så tolkade jag det också....
nobbe: ja bra skummt att dom inte funkade tidigare.......kan det vara så enkelt att mitt chip inte stödjer autronic givarna? aja du får nog fart på dom, jag är inte orolig
!
ärtan: vet ej om jag ska köra på E-85.....har ju hört mycket negativa effekter på sistone, men man kan ju göra en mapp på det ändå utan att bruka den
-här kommer en liten film från gårdagen, bra skönt ljud i kärran
....
http://www.youtube.com/watch?v=Q3ZzczR6RbI/mvh
varför inte E- 85 och vad ska ni ha i ställe?
Otroligt nyfiken på ett bra argument.
Posted: 19 Oct 2009, 21:20
by r.ivars
bullen! wrote:är det bara jag som fått för mig att det inte är en banbil utan en strippbil?
bromsskärm och måttot "världens vassaste m30" låter inte som något man kör på ringen med =)
kliche genom alla tider
det här är en bil som har alla förutsättningar, en multivagn!! =)
Men snåla för faaan inte på effekten eller på e85et.. För mycket effektpotential för att inte provas på
Dock överlever nog inte dina walbrosar mer än 1000 mil på e85 :/
Posted: 19 Oct 2009, 21:47
by Nobbe
Nu vet jag att det här jag skriver inte är anledningen till att robbz inte ska köra på e85 men ändå.
Kommer kunna ladda tillräkligt ändå, och ändå ha hyffsat vass tändning på vanlig bensin så rent effektmässigt vete fan om det skull löna sig att köra på e85.
Enerigimässigt så blir det ju samma energivärde per enhet gasblandning om man jämför e85 med bensin eftersom AFR värdet på ren etanol (hittar tyvär inte e85) är ju på 9,765 :1 och på 98oktan bensin 14,64 :1, och enerigvärde på 21.1 MJ/Liter jämfört med bensin på 32.6 MJ/Liter.
I en såhär lågkompad motor så går det att krämna på rätt bra ändå innan det spikar. Är ju AKI värdet som skiljer ungefär 5 enheter som gör att man kan ladda mer med/vassare tändning med e85 än med bensin med samma komp innan det börjar spika, och så mkt mer ladd eller tändning känns de inte som det kommer gå att lägga på.
Skulle det vart en turbo som klarade 3-4bar så hade nog e85 vart till sin plats.
Sen smiddes planerna för motorn innan e85 knapt ens fanns på marknaden.