Page 15 of 42
Posted: 29 Oct 2007, 19:07
by moonzhine
hehe jag vill oxå ha 4" dp..
köpte nån böj och lite rör 104mm men sen gav ja upp..(org lutning)
så de får bli en sista ljuddämpare ist..
Posted: 31 Oct 2007, 17:57
by AndreasT
Idag fick jag min koppling samt modifierat m20 svänghjul.
2 skivig quartermaster med nya lamellskivor passande bmwsplines.
Har beställt massa rördelar så hoppas få gjort en del i helgen.
Posted: 31 Oct 2007, 22:48
by bumper
Ser riktigt bra ut.
Posted: 01 Nov 2007, 10:51
by wuffee
Vad väger en sån där koppling?
Och vad går den på? om man lättar svänghjulet riktigt ordentligt så bör man ju få riktigt trevlig gasrespons!
Mvh
Uffe
Posted: 01 Nov 2007, 17:54
by AndreasT
9.8kg väger koppling inkl lättat m20 svänghjul.
Får även betrakta att massan sitter närmare centrum, vilket ger lägre tröghetsmoment. Så ja gassvaret bör bli fint
Posted: 03 Nov 2007, 00:02
by AndreasT
Var och hämtade en annan rolig motor ikväll:
Posted: 03 Nov 2007, 00:12
by T39m
Kan bara säga Grattis Andreas
hade gärna köpt din andra maskin om jag hade haft råd.
vilken blir det nu då? M50:in till nästa år och 3,2:a till 2009?
/ Mvh Jimmy
Posted: 03 Nov 2007, 00:16
by AndreasT
Fick den för så otrolig fint pris så vore dum om jag inte köpte
.
Får se vilken maskin det blir, beror på om m50 blir såld eller ej.
Jag skall bygga grenrör till m50 och montera m3 plenumet på m50 under helgen/veckan iallafall. Fick rördelar av PPF för dryga 40kg idag =).
Posted: 03 Nov 2007, 23:17
by AndreasT
Idag har jag rivit s50b32:an. Ett vevlager var kasst men i övrigt var den i mycket fint skick. Märker att den är en väldigt potent maskin när man monterar isär den iallafall. Monterade sedan ihop den som tom maskin.
Insugskanal:
Kammar:
Topp:
Block
Posted: 04 Nov 2007, 08:49
by AndreasT
Japp kommer plugga vanosen, enklast så.
Om jag skall vara ärlig så vet jag inte vad som riktigt skiljer dem åt.
Så nån som vet får gärna fylla i. Lär iallafall bli trevlig motorn å puttra omkring på gatan
Posted: 04 Nov 2007, 20:17
by AndreasT
Byggde nästan färdigt ett grenrör till m50 nu. Så nu kan man gömma en PT76gts med org lutningen. Några helsvetsar kvar bara.
S50 skall få ett toppmonterat grenrör.
Sedan så provmonterade jag m3 spjällen med pleneum.
Lite tajt mot bromsservot men det funkar fint.
[/img]
Posted: 04 Nov 2007, 20:42
by bmw_fredde
Det grenröret va riktigt snyggt
så m50 blir i standard lutning?
Posted: 04 Nov 2007, 20:52
by AndreasT
Tackar! Jo det blir org lutning för m50, en del ev köpare av motorn vill ha den med grenrör och insug så lika bra å fixa det då.
Allt jobb för annan lutning lägger jag inte energi på om inte jag skall ha den själv för det är så mycket extra jobb.
Posted: 04 Nov 2007, 21:02
by HULTA
de där blev ju ett riktigt fint grenrör
mvh
Posted: 05 Nov 2007, 08:12
by AndersJ
Så du får sålt M50-motorn iaf. Det var ju bra
Posted: 05 Nov 2007, 12:12
by AndreasT
AndersJ wrote:Så du får sålt M50-motorn iaf. Det var ju bra
Det hoppas jag
Posted: 05 Nov 2007, 12:59
by Fear This
fan du ligger i du! fortsätt så:)