Page 15 of 25

Posted: 13 Jun 2007, 23:38
by tobbe tlrecond
Nu tror jag att jag har ordning på det mesta.har lastat bilen o är snart på

väg till Avesta så får vi se hur mycket mos det går att hitta i en gammal
M20 :wink:

Hoppas man slipper Blåbär på vägen upp till den berömda dalahästen :lol: :lol:

avesta

Posted: 14 Jun 2007, 00:02
by Ålands Adde
Lycka till nu så vi får se lite fina siffror :twisted:

Posted: 14 Jun 2007, 13:41
by Ripper
Inga updates ännu eller?=)

Slänger in en lycko spark i röven!

Posted: 14 Jun 2007, 18:13
by Bmwandreas
655hk på BF98 och 838hk på racefuel.

Grattis Tobbe till världens värsta (än så länge) :)

Posted: 14 Jun 2007, 18:21
by St3v3
Ni skulle ha satt upp en live webkamera där ni bromsar :)

Posted: 14 Jun 2007, 18:30
by KKR-Rille
Grattis!!! Jisses, 838hk ur en hederlig m20 :twisted:

Posted: 14 Jun 2007, 18:38
by Bmwandreas
Och detta var absolut inte gränsen, utan Tobbe ville inte riskera att åka hem med trasig motor. Stor turbo ska det vara:)

Och på söndag ska vi bromsa Dennis liknande motor på E85, och han vill ha 900hk :P

Posted: 14 Jun 2007, 19:10
by makkan_nykvarn
fan tobbe d där va grymt fint resultat :D grattis :D

Posted: 14 Jun 2007, 20:03
by Bonje
Mohahah fi fan så coolt! GRATTIS!! :D

Posted: 14 Jun 2007, 20:27
by _Kalle_
Bmwandreas wrote:Och detta var absolut inte gränsen, utan Tobbe ville inte riskera att åka hem med trasig motor. Stor turbo ska det vara:)

Och på söndag ska vi bromsa Dennis liknande motor på E85, och han vill ha 900hk :P


hur blir spoolup och körbarhet med sån stor turbo på den motorn? Går de att använda som gatbil eller ? :)

Vid vilket laddtryck fick ni effekterna?


förresten, GRATTIS Tobbe =)

Posted: 14 Jun 2007, 20:39
by Bmwandreas
Fullt ladd vid 4500 rpm när man låser den.

655hk var vid 1.4 bar.
838hk var vid 2 bar.

Det är stoor avgasdel på denna turbo, därför det blir så mycket effekt vid låga ladd.

Det är en 70mm GT42 med 1.15 A/R och S-trim.

Posted: 14 Jun 2007, 21:25
by Flaxis
Bmwandreas wrote:Och detta var absolut inte gränsen, utan Tobbe ville inte riskera att åka hem med trasig motor. Stor turbo ska det vara:)

Och på söndag ska vi bromsa Dennis liknande motor på E85, och han vill ha 900hk :P


med vad för aggregat??


tobbe tlrecond wrote:det är ett gt42 74mm


Bmwandreas wrote:Det är en 70mm GT42 med 1.15 A/R och S-trim

Nå vad är rätt??

m.v.h//Flaxis

Posted: 14 Jun 2007, 21:52
by Bmwandreas
Flaxis wrote:
Bmwandreas wrote:Och detta var absolut inte gränsen, utan Tobbe ville inte riskera att åka hem med trasig motor. Stor turbo ska det vara:)

Och på söndag ska vi bromsa Dennis liknande motor på E85, och han vill ha 900hk :P


med vad för aggregat??


tobbe tlrecond wrote:det är ett gt42 74mm


Bmwandreas wrote:Det är en 70mm GT42 med 1.15 A/R och S-trim

Nå vad är rätt??

m.v.h//Flaxis


Dennis har en ombyggd HX50 som bromsats 963hk med förut.

Denna turbo är en GT42 med 70mm inducer, inte 74mm som han skrev förut.

Posted: 14 Jun 2007, 21:57
by Flaxis
OK! 8)
//Flaxis

Posted: 14 Jun 2007, 22:36
by Fisåkare
Bmwandreas wrote:Fullt ladd vid 4500 rpm när man låser den.

655hk var vid 1.4 bar.
838hk var vid 2 bar.

Det är stoor avgasdel på denna turbo, därför det blir så mycket effekt vid låga ladd.

Det är en 70mm GT42 med 1.15 A/R och S-trim.

VID ALLA SJÖVILDA BROMS BÄNKAR :shock: 655 flåbusehästar vid endast 1.4 fjuttiga bar... :?



Stor avgasdel eller inte, jag vill påstå att det är jävligt bra jobbat med den effekten redan vid 1.4bar ur en M20 spis.

Skulle gärna ta del av lite mera data från bromsningen Tobbe, om de finns :) Ska iof. upp till PPF i morgon, men de blir kan hända ingen tid över för att plöja näsan i dina bromspapper och loggar, skulle jag tro.

Hatten av och ödmjuka hovnigningar för denna prestation :D

Eder vördnadsfulle namne//Tobbe P

Posted: 14 Jun 2007, 23:26
by Bmwandreas
Har bromspapperna liggandes, så du får se imorn!

Det mesta är ju gjort med denna M20 :P