Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bäckis wrote:Sond? Vi har egen, så vi behöver den inte om han ska komma hit för en snabb check efter ev fel och en injustering.
Den här bilen bör ha ca 200 med 1,5 i ladd på 402m, så något måste vara lite knasigt.
Han menar en vanlig lambda som ska justera på tomgång och lågfart, ärtan tyckte jag skulle ha en sån så den gick mindre ryckigt på lägre varv.
Ja nått är helt klart fel, den drar på fint som fan upp till typ 4500 rpm men sen är de inte de där riktiga klippet tycker jag, skulle gissa på att tändningen är fel på högre varv.
Jag kunde bara kolla upp till ca 3000rpm när jag kikade för sen ville inte tändlampan funka riktigt.
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Ja då är man hemma, är rätt nöjd fast jag inte vann, men var i alla fall kvaletta i euro klassen med 7,009 @162km/h vilket är personbästa.
Har massa tider och grejer att skriva men de tar jag imorn orkar inte nu, finns lite film också.
De jag kan i huve är bästa 60-fot var nått på 1,6
De är fan skitkort etta på diesellådan, så efter ett antal försök att komma under 7,4 så började jag starta på 2:an som faktiskt fungerade kanon.
MVH Patrik
Har massa tider och grejer att skriva men de tar jag imorn orkar inte nu, finns lite film också.
De jag kan i huve är bästa 60-fot var nått på 1,6
De är fan skitkort etta på diesellådan, så efter ett antal försök att komma under 7,4 så började jag starta på 2:an som faktiskt fungerade kanon.
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
bmwpatrik wrote:erikkihl wrote:Såg sista repan idag, vad körde du som snabbast? Det såg ju ut att gå rikitgt bra
Jo man får väll vara nöjd, men lite jävligt att man inte tog en sexa när de var microskopiskt nära.
Snabbaste tiden blev 7,009.
MVH Patrik
Slutfart?
11.00 repan jag körde igår då hade jag identisk tid med dig.. Måset fan kolla tid kortet tror det var exakt lika.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Tackar, trodde inte de var så bra men då ska man vara nöjd alltså.
Slutfarten på 7,009 repan var 162km/h om jag inte missminner mig, ska fixa fram tidkort ikväll och film.
Var inte varmt när jag körde dom bästa reporna utan de var lite fuktigt och kanske 18 grader, kanske man skulle satsa på kolsyra till ic:n.
Måste fan åka 402m innan de är för sent få se om man fixar tian.
Oljestickan har settat still hela helgen, fattar inte varför de bara bli ibland.
Slutfarten på 7,009 repan var 162km/h om jag inte missminner mig, ska fixa fram tidkort ikväll och film.
Var inte varmt när jag körde dom bästa reporna utan de var lite fuktigt och kanske 18 grader, kanske man skulle satsa på kolsyra till ic:n.
Måste fan åka 402m innan de är för sent få se om man fixar tian.
Oljestickan har settat still hela helgen, fattar inte varför de bara bli ibland.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Är det inte 201meters tiden x 1,56 ? För det stämmer bättre med alla mina tidkort.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Trevlig patrik, min bästa slutfart vart 163km/h så våra motorer är nog inte helt olika. Nu vet jag inte vikt e.t.c. på din bil.
Snyt en 402 meters du kommer nog kunna åka en 10:a om den orkar hela vägen som Bäckis säger.
Det sjuka var att jag tyckte 201meter var som sirap, inte förns jag fick in 4:an det började skotta på på riktigt.
Tror det var för varmt den dagen. Bästa slutfart 208km/h sattes på Lördagen, då var det måttligt varmt.
På kvällen mappade vi och hittade bra mer snyt, bara tändmappen gjorde stor skillnad sedan kapade vi lite soppa.
Men Söndagen blev bästa slutfart 206km/h sätter mina gissningar på att det var för mycket värme den dagen.
Grattis till tiden Patrik.
Snyt en 402 meters du kommer nog kunna åka en 10:a om den orkar hela vägen som Bäckis säger.
Det sjuka var att jag tyckte 201meter var som sirap, inte förns jag fick in 4:an det började skotta på på riktigt.
Tror det var för varmt den dagen. Bästa slutfart 208km/h sattes på Lördagen, då var det måttligt varmt.
På kvällen mappade vi och hittade bra mer snyt, bara tändmappen gjorde stor skillnad sedan kapade vi lite soppa.
Men Söndagen blev bästa slutfart 206km/h sätter mina gissningar på att det var för mycket värme den dagen.
Grattis till tiden Patrik.
peppe wrote:Trevlig patrik, min bästa slutfart vart 163km/h så våra motorer är nog inte helt olika. Nu vet jag inte vikt e.t.c. på din bil.
Snyt en 402 meters du kommer nog kunna åka en 10:a om den orkar hela vägen som Bäckis säger.
Det sjuka var att jag tyckte 201meter var som sirap, inte förns jag fick in 4:an det började skotta på på riktigt.
Tror det var för varmt den dagen. Bästa slutfart 208km/h sattes på Lördagen, då var det måttligt varmt.
På kvällen mappade vi och hittade bra mer snyt, bara tändmappen gjorde stor skillnad sedan kapade vi lite soppa.
Men Söndagen blev bästa slutfart 206km/h sätter mina gissningar på att det var för mycket värme den dagen.
Grattis till tiden Patrik.
Tackar och grattis själv, du har 2,5 va? Sen laddade du bara 1,3 eller hur?
Tror din går bättre än min, jag laddar mer och har mer volym men dom gå ungefär lika tider så din är nog vassare, min kanske är slut ja vet inte.
Men de är ju alla fall bra tider så man ska vara nöjd, får se om jag drar ner till Tullinge och prövar innan säsongen är slut få se om den orkar en tia, borde gå tycker jag.
Måste få tag i dollars till vinter så jag kan fixa fram smidda grejer, sen stora avgashuset och ladda så mycke de går med macksoppa.
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!