Page 15 of 27

Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp

Posted: 08 Apr 2012, 23:37
by cerveza
Då är det inkopplat och startat imorrn ? :)

Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp

Posted: 08 Apr 2012, 23:43
by Dajb
haha självklart ;) ut och brassa nästa helg, om det ändå vore så väl :P

Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp

Posted: 11 Apr 2012, 09:08
by Dajb
funderar på om man skulle handlat sig ett par andra kammar när man ändå e igång. eller slipat om dom befintliga?

vad tror ni? orginal hänger ju med till 1000hk och lite till men där finns kanske större fördelar med att åka med något styggare kammar.

vad tror ni samt några funderingar om vilka specs kammarna ska ha?


mvh

Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka

Posted: 12 Apr 2012, 14:12
by Dajb
Ingen som har någon idé om kammar? :)

Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka

Posted: 12 Apr 2012, 14:14
by Hansa
Klart du ska byta kammar! det gör ju en jävla skillnad! :D

Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka

Posted: 12 Apr 2012, 14:24
by Dajb
Hansa wrote:Klart du ska byta kammar! det gör ju en jävla skillnad! :D

Det känns lite så när man ändå gör allt annat :P
men orginal kammarna har presterar ju ganska bra, men det e klart, man kanske kan få ett trevligare register med andra kammar

men vafan ska man åka med för några det är ju frågan

Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka

Posted: 12 Apr 2012, 18:08
by Pimplaren
Om jag skulle uppdatera min s38, skulle jag kasta i HD kolvbult, värre kammar och raceventiler! :)

PPF kan slipa om org kammarna till dig.

Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka

Posted: 12 Apr 2012, 18:09
by Dajb
Pimplaren wrote:Om jag skulle uppdatera min s38, skulle jag kasta i HD kolvbult, värre kammar och raceventiler! :)

PPF kan slipa om org kammarna till dig.

oki, ja eftersom att jag kommer ha hd kolvbult och raceventiler så känns det som att kammar också är ett måste ;)

okej, låter ju bra, du vet inte pris på det?

Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka

Posted: 12 Apr 2012, 18:13
by Pimplaren
Dajb wrote:
Pimplaren wrote:Om jag skulle uppdatera min s38, skulle jag kasta i HD kolvbult, värre kammar och raceventiler! :)

PPF kan slipa om org kammarna till dig.

oki, ja eftersom att jag kommer ha hd kolvbult och raceventiler så känns det som att kammar också är ett måste ;)

okej, låter ju bra, du vet inte pris på det?

Absolut, en klar sund uppdatering! :)
Ingen aning faktiskt, tror det fanns förut i webshoppen men hittar inget så du får PMa Ärtan :)

Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka

Posted: 12 Apr 2012, 20:58
by Jørg1e30
Tror det er 4000kr for omsliping av kammer.

Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka

Posted: 12 Apr 2012, 22:56
by Dajb
Pimplaren wrote:
Dajb wrote:
Pimplaren wrote:Om jag skulle uppdatera min s38, skulle jag kasta i HD kolvbult, värre kammar och raceventiler! :)

PPF kan slipa om org kammarna till dig.

oki, ja eftersom att jag kommer ha hd kolvbult och raceventiler så känns det som att kammar också är ett måste ;)

okej, låter ju bra, du vet inte pris på det?

Absolut, en klar sund uppdatering! :)
Ingen aning faktiskt, tror det fanns förut i webshoppen men hittar inget så du får PMa Ärtan :)
tror det också :P
okej, hehe ja men det känns som att jag pm'ar honom i tid och otid om allt ;) haha


Jørg1e30 wrote:Tror det er 4000kr for omsliping av kammer.

okej, det låter ju riktigt billigt faktiskt, tror enem tog 6000kr för det, så det får det nog fan bli isf :)

Tackar så möed!

Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka

Posted: 20 Apr 2012, 00:00
by cerveza
Inga byggbilder?

Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka

Posted: 20 Apr 2012, 00:23
by Dajb
cerveza wrote:Inga byggbilder?

nej, bilen ska flyttas till ett annat garage
först efter det blir det byggbilder :)

Åker ner på onsdag och lämnar motorn till murre iaf :)

Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka

Posted: 24 Apr 2012, 15:03
by Dajb
Köpte mätarhus av micke johansson här på forumet, så slipper man bygga det själv
tack som tusan!

Image


Och imorgon bär det äv mot murre med motorn för bearbetning,balansering samt att toppen kommer att monteras ihop med supertech godiset och nya prylar helt och hållet :)


mvh

Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka

Posted: 24 Apr 2012, 17:02
by dre racing@
Pimplaren wrote:Om jag skulle uppdatera min s38, skulle jag kasta i HD kolvbult, värre kammar och raceventiler! :)

PPF kan slipa om org kammarna till dig.
då undrar jag vad som är race ventiler om dom som sitter i s38b38 inte är det.
får ju fan inte finare ventiler än dom

Re: Re:

Posted: 24 Apr 2012, 17:25
by Turboá
Dajb wrote:
dre racing@ wrote:
Turboá wrote:Image

This 323i little bearing rocking arm? :)
han menar nog att hålet där til lagret blir för lite, du måste ha 325 bärarmar

aha, men det funkar fint med dessa också, man behöver bara ta av några millimeter på naven så man får på 323ans lager istället


mvh
Jag förstår inte hur det kommer att vara 5 × 120 ?

42mm or 39mm?
Image
Image

Re: Re:

Posted: 24 Apr 2012, 19:54
by Dajb
dre racing@ wrote:
Pimplaren wrote:Om jag skulle uppdatera min s38, skulle jag kasta i HD kolvbult, värre kammar och raceventiler! :)

PPF kan slipa om org kammarna till dig.
då undrar jag vad som är race ventiler om dom som sitter i s38b38 inte är det.
får ju fan inte finare ventiler än dom

nu har verken jag eller pimplaren b38 motorn, och vet inte vad dom har för storlekar
men jag kör med 39mm insugsventil och 33mm inconel avgasventil
och det är ppf's recept och det lär va bra ;)





Turboá wrote:Jag förstår inte hur det kommer att vara 5 × 120 ?

42mm or 39mm?
Image
Image

nu hänger jag inte med?
5x120 är naven från början och får såvida borras om till 4x100 om det är intressant :P