Page 15 of 27
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 08 Apr 2012, 23:37
by cerveza
Då är det inkopplat och startat imorrn ?
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 08 Apr 2012, 23:43
by Dajb
haha självklart
ut och brassa nästa helg, om det ändå vore så väl
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 11 Apr 2012, 09:08
by Dajb
funderar på om man skulle handlat sig ett par andra kammar när man ändå e igång. eller slipat om dom befintliga?
vad tror ni? orginal hänger ju med till 1000hk och lite till men där finns kanske större fördelar med att åka med något styggare kammar.
vad tror ni samt några funderingar om vilka specs kammarna ska ha?
mvh
Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka
Posted: 12 Apr 2012, 14:12
by Dajb
Ingen som har någon idé om kammar?
Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka
Posted: 12 Apr 2012, 14:14
by Hansa
Klart du ska byta kammar! det gör ju en jävla skillnad!
Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka
Posted: 12 Apr 2012, 14:24
by Dajb
Hansa wrote:Klart du ska byta kammar! det gör ju en jävla skillnad!
Det känns lite så när man ändå gör allt annat
men orginal kammarna har presterar ju ganska bra, men det e klart, man kanske kan få ett trevligare register med andra kammar
men vafan ska man åka med för några det är ju frågan
Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka
Posted: 12 Apr 2012, 18:08
by Pimplaren
Om jag skulle uppdatera min s38, skulle jag kasta i HD kolvbult, värre kammar och raceventiler!
PPF kan slipa om org kammarna till dig.
Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka
Posted: 12 Apr 2012, 18:09
by Dajb
Pimplaren wrote:Om jag skulle uppdatera min s38, skulle jag kasta i HD kolvbult, värre kammar och raceventiler!
PPF kan slipa om org kammarna till dig.
oki, ja eftersom att jag kommer ha hd kolvbult och raceventiler så känns det som att kammar också är ett måste
okej, låter ju bra, du vet inte pris på det?
Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka
Posted: 12 Apr 2012, 18:13
by Pimplaren
Dajb wrote:Pimplaren wrote:Om jag skulle uppdatera min s38, skulle jag kasta i HD kolvbult, värre kammar och raceventiler!
PPF kan slipa om org kammarna till dig.
oki, ja eftersom att jag kommer ha hd kolvbult och raceventiler så känns det som att kammar också är ett måste
okej, låter ju bra, du vet inte pris på det?
Absolut, en klar sund uppdatering!
Ingen aning faktiskt, tror det fanns förut i webshoppen men hittar inget så du får PMa Ärtan
Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka
Posted: 12 Apr 2012, 20:58
by Jørg1e30
Tror det er 4000kr for omsliping av kammer.
Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka
Posted: 12 Apr 2012, 22:56
by Dajb
Pimplaren wrote:Dajb wrote:Pimplaren wrote:Om jag skulle uppdatera min s38, skulle jag kasta i HD kolvbult, värre kammar och raceventiler!
PPF kan slipa om org kammarna till dig.
oki, ja eftersom att jag kommer ha hd kolvbult och raceventiler så känns det som att kammar också är ett måste
okej, låter ju bra, du vet inte pris på det?
Absolut, en klar sund uppdatering!
Ingen aning faktiskt, tror det fanns förut i webshoppen men hittar inget så du får PMa Ärtan
tror det också
okej, hehe ja men det känns som att jag pm'ar honom i tid och otid om allt
haha
Jørg1e30 wrote:Tror det er 4000kr for omsliping av kammer.
okej, det låter ju riktigt billigt faktiskt, tror enem tog 6000kr för det, så det får det nog fan bli isf
Tackar så möed!
Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka
Posted: 20 Apr 2012, 00:00
by cerveza
Inga byggbilder?
Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka
Posted: 20 Apr 2012, 00:23
by Dajb
cerveza wrote:Inga byggbilder?
nej, bilen ska flyttas till ett annat garage
först efter det blir det byggbilder
Åker ner på onsdag och lämnar motorn till murre iaf
Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka
Posted: 24 Apr 2012, 15:03
by Dajb
Köpte mätarhus av micke johansson här på forumet, så slipper man bygga det själv
tack som tusan!
Och imorgon bär det äv mot murre med motorn för bearbetning,balansering samt att toppen kommer att monteras ihop med supertech godiset och nya prylar helt och hållet
mvh
Re: Bmw E30 M5 Turbo Jakten efter 1000whp funderingar ang ka
Posted: 24 Apr 2012, 17:02
by dre racing@
Pimplaren wrote:Om jag skulle uppdatera min s38, skulle jag kasta i HD kolvbult, värre kammar och raceventiler!
PPF kan slipa om org kammarna till dig.
då undrar jag vad som är race ventiler om dom som sitter i s38b38 inte är det.
får ju fan inte finare ventiler än dom
Re: Re:
Posted: 24 Apr 2012, 17:25
by Turboá
Dajb wrote:dre racing@ wrote:Turboá wrote:
This 323i little bearing rocking arm?
han menar nog att hålet där til lagret blir för lite, du måste ha 325 bärarmar
aha, men det funkar fint med dessa också, man behöver bara ta av några millimeter på naven så man får på 323ans lager istället
mvh
Jag förstår inte hur det kommer att vara 5 × 120 ?
42mm or 39mm?
Re: Re:
Posted: 24 Apr 2012, 19:54
by Dajb
dre racing@ wrote:Pimplaren wrote:Om jag skulle uppdatera min s38, skulle jag kasta i HD kolvbult, värre kammar och raceventiler!
PPF kan slipa om org kammarna till dig.
då undrar jag vad som är race ventiler om dom som sitter i s38b38 inte är det.
får ju fan inte finare ventiler än dom
nu har verken jag eller pimplaren b38 motorn, och vet inte vad dom har för storlekar
men jag kör med 39mm insugsventil och 33mm inconel avgasventil
och det är ppf's recept och det lär va bra
Turboá wrote:Jag förstår inte hur det kommer att vara 5 × 120 ?
42mm or 39mm?
nu hänger jag inte med?
5x120 är naven från början och får såvida borras om till 4x100 om det är intressant