Page 15 of 19

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 31 Mar 2011, 15:35
by Marco Garver
E30Anders wrote:Vi mätte från kontaktstycket till givaren in till boxen så det bör stämma.

Mvh/ Anders
Tänkte mer om ni kopplat oscilloskopet på "rätt" pin på styrenheten för att sålla bort ev korskopplade kablar osv.

/M

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 31 Mar 2011, 16:15
by Bmwandreas
Marco Garver wrote:
E30Anders wrote:Vi mätte från kontaktstycket till givaren in till boxen så det bör stämma.

Mvh/ Anders
Tänkte mer om ni kopplat oscilloskopet på "rätt" pin på styrenheten för att sålla bort ev korskopplade kablar osv.

/M
Nix, men jag vet vilket stift som är vad på givarna.

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 31 Mar 2011, 20:35
by suprated
Fan vad jag uppskattar alla som hjälper till med mitt problem. mvh Ted

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 02 Apr 2011, 17:54
by suprated
Hej.

Liter nya bilder på bilen.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Så vad tycks? mvh Ted

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 02 Apr 2011, 18:33
by Bonje
Jävligt fin bil! En av favoriterna :)
Ser brutal ut bakifrån med dom fläskiga svålarna 8)
Enligt min smak ser någonting lite galet ut med framhjulen.. Antingen är bilen för hög eller lågt ET på fälgarna. Kanske både och?

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 02 Apr 2011, 19:57
by maccan
Finner inga ord! Så sjukt grym!!!

//maccan

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 03 Apr 2011, 10:39
by suprated
Bonje wrote:Jävligt fin bil! En av favoriterna :)
Ser brutal ut bakifrån med dom fläskiga svålarna 8)
Enligt min smak ser någonting lite galet ut med framhjulen.. Antingen är bilen för hög eller lågt ET på fälgarna. Kanske både och?

Tack tack. Ska sänka den fram :D

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 03 Apr 2011, 10:48
by JonasH88
Hur snygg som helst!
Hoppas ni lurar ut vad som bråkar!

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 03 Apr 2011, 18:46
by suprated
JonasH88 wrote:Hur snygg som helst!
Hoppas ni lurar ut vad som bråkar!

Tack tack. Felet ska vara löst innan man börjar köra på riktigt. mvh Ted

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 03 Apr 2011, 18:57
by BMWM20
riktigt snygg..! brukar ju inte gå att ha dom så mycket lägre fram börjar ju ta i sen.. kanske ställa upp den lite bak istället ja gjorde de på min och tyckte inte det störde så mycket.

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 04 Apr 2011, 10:02
by suprated
BMWM20 wrote:riktigt snygg..! brukar ju inte gå att ha dom så mycket lägre fram börjar ju ta i sen.. kanske ställa upp den lite bak istället ja gjorde de på min och tyckte inte det störde så mycket.
Tack. Får nog testa mig fram. Mvh

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 04 Apr 2011, 21:13
by suprated
Vill verkligen få rätt på bmw. Någon kanske har något förslag??
En sammanfattning om vad som är testat.



Den gav max effekt redan vid 5800rpm men sedan sjönk kurvan.

Det är kammar från ppf i den och dom ska peaka vid ca7500rpm enligt Ärtan.

Den har alltid peakat på 5800 rpm med alla olika maskiner som suttit i denna bil. Enda som är samma är sprutet. Jag tror något är konstigt i härva/sprut. Tyvärr räckte inte tiden till att testa med mitt V88.
Böt givare också, finns inga triggermissar i sprutet heller.

Men 2 olika motorer,2 uppsättningar kammar och 2 olika turbos kan INTE peaka på 5800 rpm.
Något är skumt i härva/sprut..

Ja koppla in den där då lär det synas..
Han har ingen EGT.
Vevgivare redan kollad.
Mottryck mätt i intercooler.
Kammar kollade.
Komp kollat.
Provtryckt.
Tändning strobbad utan last.
Vi kollade kaminställningar, gjorde komptest, bytte styrbox mm men inget hjälpte.
Bytte styrbox

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 04 Apr 2011, 21:17
by Bmwandreas
Bästa är nog om Marco kopplar upp sin apparat och kollar vad som händer med tändningen på full mutter.

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 04 Apr 2011, 21:22
by robbz
jättetråkigt med strul på så fint bygge!

Men alltså, bygg en ny härva då? då har ni ju gjort allt? bytt ecu och kollat allt annat....kanske nån kompis som har en färdig härva som det bara är att hiva över till och med?
-hade jag varit i dina kläder hade jag varit grymmt frustrerad, och det sista som ni inte har checkat är ju just härvan, ser ingen anledning till att inte byta ut den...!

Lycka till!
/mvh

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 04 Apr 2011, 21:29
by suprated
robbz wrote:jättetråkigt med strul på så fint bygge!

Men alltså, bygg en ny härva då? då har ni ju gjort allt? bytt ecu och kollat allt annat....kanske nån kompis som har en färdig härva som det bara är att hiva över till och med?
-hade jag varit i dina kläder hade jag varit grymmt frustrerad, och det sista som ni inte har checkat är ju just härvan, ser ingen anledning till att inte byta ut den...!

Lycka till!
/mvh
Tack. Polaren köpte på sig ett m3 turbo projekt med helt nytt sm4. Kan ta o testa hans härva. Som du säger är man fruktansvärt frustrerad över detta. Kan ju knapt sova om nätterna hehe. Synd att man inte är så kunnig som tex Ärtan, Anders och marco mvh ted

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 04 Apr 2011, 21:36
by suprated
Bmwandreas wrote:Bästa är nog om Marco kopplar upp sin apparat och kollar vad som händer med tändningen på full mutter.
Tack. Får ta och göra det mvh ted

Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)

Posted: 04 Apr 2011, 21:48
by pelko
Vad i härvan kan vara orsaken till detta problem? En härva är ju inget jätteavancerat och det känns ju som att man borde kunna tänka vad som kan orsaka problemet, för er som kan detta bra :)