Jävligt fin bil! En av favoriterna
Ser brutal ut bakifrån med dom fläskiga svålarna
Enligt min smak ser någonting lite galet ut med framhjulen.. Antingen är bilen för hög eller lågt ET på fälgarna. Kanske både och?
Bonje wrote:Jävligt fin bil! En av favoriterna
Ser brutal ut bakifrån med dom fläskiga svålarna
Enligt min smak ser någonting lite galet ut med framhjulen.. Antingen är bilen för hög eller lågt ET på fälgarna. Kanske både och?
riktigt snygg..! brukar ju inte gå att ha dom så mycket lägre fram börjar ju ta i sen.. kanske ställa upp den lite bak istället ja gjorde de på min och tyckte inte det störde så mycket.
BMWM20 wrote:riktigt snygg..! brukar ju inte gå att ha dom så mycket lägre fram börjar ju ta i sen.. kanske ställa upp den lite bak istället ja gjorde de på min och tyckte inte det störde så mycket.
Vill verkligen få rätt på bmw. Någon kanske har något förslag??
En sammanfattning om vad som är testat.
Den gav max effekt redan vid 5800rpm men sedan sjönk kurvan.
Det är kammar från ppf i den och dom ska peaka vid ca7500rpm enligt Ärtan.
Den har alltid peakat på 5800 rpm med alla olika maskiner som suttit i denna bil. Enda som är samma är sprutet. Jag tror något är konstigt i härva/sprut. Tyvärr räckte inte tiden till att testa med mitt V88.
Böt givare också, finns inga triggermissar i sprutet heller.
Men 2 olika motorer,2 uppsättningar kammar och 2 olika turbos kan INTE peaka på 5800 rpm.
Något är skumt i härva/sprut..
Ja koppla in den där då lär det synas..
Han har ingen EGT.
Vevgivare redan kollad.
Mottryck mätt i intercooler.
Kammar kollade.
Komp kollat.
Provtryckt.
Tändning strobbad utan last.
Vi kollade kaminställningar, gjorde komptest, bytte styrbox mm men inget hjälpte.
Bytte styrbox
Men alltså, bygg en ny härva då? då har ni ju gjort allt? bytt ecu och kollat allt annat....kanske nån kompis som har en färdig härva som det bara är att hiva över till och med?
-hade jag varit i dina kläder hade jag varit grymmt frustrerad, och det sista som ni inte har checkat är ju just härvan, ser ingen anledning till att inte byta ut den...!
Lycka till!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:jättetråkigt med strul på så fint bygge!
Men alltså, bygg en ny härva då? då har ni ju gjort allt? bytt ecu och kollat allt annat....kanske nån kompis som har en färdig härva som det bara är att hiva över till och med?
-hade jag varit i dina kläder hade jag varit grymmt frustrerad, och det sista som ni inte har checkat är ju just härvan, ser ingen anledning till att inte byta ut den...!
Lycka till!
/mvh
Tack. Polaren köpte på sig ett m3 turbo projekt med helt nytt sm4. Kan ta o testa hans härva. Som du säger är man fruktansvärt frustrerad över detta. Kan ju knapt sova om nätterna hehe. Synd att man inte är så kunnig som tex Ärtan, Anders och marco mvh ted
Last edited by suprated on 04 Apr 2011, 21:55, edited 1 time in total.
Vad i härvan kan vara orsaken till detta problem? En härva är ju inget jätteavancerat och det känns ju som att man borde kunna tänka vad som kan orsaka problemet, för er som kan detta bra