Page 15 of 50

Re: Jockes E28. glödgat grenrör

Posted: 03 Apr 2012, 21:36
by peppe
Är jag i fyllan, vart fick jag ms ifrån?

Principen som jag beskriver bör gå att applicera på arm tycker jag?

Re: Jockes E28. glödgat grenrör

Posted: 03 Apr 2012, 21:48
by JockE28
peppe wrote:Är jag i fyllan, vart fick jag ms ifrån?

Principen som jag beskriver bör gå att applicera på arm tycker jag?
Arm :lol: ja jag får väl ta en titt på det imorgon igen :)

Re: Jockes E28. glödgat grenrör

Posted: 04 Apr 2012, 21:19
by JockE28
Nu verkar det ha ordnat upp sig :|

Hoppas det stämmer imon när man startar igen, då blir det provköra :wink:

Re: Jockes E28. glödgat grenrör

Posted: 05 Apr 2012, 07:00
by JockE28
Jag har har en inovate lambda, är de sönder eller Vad kan man gjort för fel om lambdan visar t.ex 10,5 på mätaren och 11,5-12 i sprutet?

Jockes E28. lambda problem någon som vet?

Posted: 05 Apr 2012, 07:40
by Mr EmCom
JockE28 wrote:Jag har har en inovate lambda, är de sönder eller Vad kan man gjort för fel om lambdan visar t.ex 10,5 på mätaren och 11,5-12 i sprutet?
har du kalibrerat den? Annars låter det ju som du kopplat fel?

Går ena på lambda och den andra på afr kanske?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Jockes E28. lambda problem någon som vet?

Posted: 05 Apr 2012, 07:51
by JockE28
Mr EmCom wrote:
JockE28 wrote:Jag har har en inovate lambda, är de sönder eller Vad kan man gjort för fel om lambdan visar t.ex 10,5 på mätaren och 11,5-12 i sprutet?
har du kalibrerat den? Annars låter det ju som du kopplat fel?

Går ena på lambda och den andra på afr kanske?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det står AFR i mappen, och mätaren till lambdan är analog. provade koppla som det stog i boken, men ingen reaktion på mätaren i bilen då, men när jag kopplade ihop både mätaren och boxen så funkade mätaren och fick utslag i boxen, ändrade till inovate i boxen så fick jag fram 7,43 och sen provade jag klicka i inovate igen och då fick jag fram 12,0 ca, och då var det 10,5 på mätarn i bilen.

är jag ute och cyklar igen eller stämmer mätaren och bxen visar något annat värde?


mvh

Re: Jockes E28. lambda problem någon som vet?

Posted: 05 Apr 2012, 07:53
by Bmwandreas
Förmodligen flytande jord fel. Kolla aemforum för rätt inkoppling!

Re: Jockes E28. lambda problem någon som vet?

Posted: 05 Apr 2012, 07:54
by xelerator
i ditt sprut borde du (förhoppningsvis) kunna ställa in AFR rangen i förhållande till spänningssignalen för lambdasonden, så sprutet har en ekvation att utgå ifrån för att omvandla spänningssignalen till det AFR värde som presenteras.

dvs
0V = x AFR
5V = y AFR

Detta är redan förinställt i innovate lambdakontrollern.

Så ta reda på vad innovate har för AFR range för 0-5V, knappa sedan in det i sprutet.

Re: Jockes E28. lambda problem någon som vet?

Posted: 05 Apr 2012, 07:59
by JockE28
Bmwandreas wrote:Förmodligen flytande jord fel. Kolla aemforum för rätt inkoppling!
xelerator wrote:i ditt sprut borde du (förhoppningsvis) kunna ställa in AFR rangen i förhållande till spänningssignalen för lambdasonden, så sprutet har en ekvation att utgå ifrån för att omvandla spänningssignalen till det AFR värde som presenteras.

dvs
0V = x AFR
5V = y AFR

Detta är redan förinställt i innovate lambdakontrollern.

Så ta reda på vad innovate har för AFR range för 0-5V, knappa sedan in det i sprutet.
jag ska kolla detta, men aem är väldigt anti sånt som inte är aem vad jag har förstått. anti folk med för den delen, har försökt bli medlem på det forumet i ett halvår nu.

Ska kolla om jag kan hitta något om AFR range sen, hittade något om "gain" igår, men det blev inge vidare när man ändrade där heller.

tror ni man kan lite på mätaren i bilen som det är nu?

Re: Jockes E28. lambda problem någon som vet?

Posted: 05 Apr 2012, 08:04
by xelerator
jo det kan vara så drygt ibland tyvärr..

jag skulle kolla innovate mätaren och inte i sprutet för tillfället.

Re: Jockes E28. lambda problem någon som vet?

Posted: 05 Apr 2012, 08:32
by JockE28
xelerator wrote:jo det kan vara så drygt ibland tyvärr..

jag skulle kolla innovate mätaren och inte i sprutet för tillfället.

så får det bli, jag får fortsätta under "ingenting är omöljligt" så länge :)

Re: Jockes E28.

Posted: 10 Apr 2012, 07:25
by JockE28
Jävlar pissväder, regn regn regn! måste ut och provköra!!

Re: Jockes E28.

Posted: 13 Apr 2012, 21:10
by JockE28
Provgasade lite lätt idag, går ju ganska bra, parkinson Anders som filmar, och kardanen ligger emot på ett ställe, så nu har man lite att fixa med innan det körs igen :)

gasar lite vid 10 sek och vid 1,30
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qgewoBv6YQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Jockes E28.

Posted: 15 Apr 2012, 20:43
by JockE28
Åkte saab idag, Går skapligt :)

Image
http://www.youtube.com/watch?v=uKTgv_uR ... inoXULKXY=" onclick="window.open(this.href);return false;


Och min kärra fick komma ut i det fina vädret :)
Image

Nu börjar det kännas att denna sommaren kommer inte bli som alla andra :)

Re: Jockes E28.

Posted: 16 Apr 2012, 10:00
by JockE28
Ingen som tycker något? :D

Re: Jockes E28.

Posted: 16 Apr 2012, 13:03
by bubbel
det ser jävligt bra ut! kul att den är igång:-), vad siktar du på för effekt?

Re: Jockes E28.

Posted: 16 Apr 2012, 13:23
by JockE28
bubbel wrote:det ser jävligt bra ut! kul att den är igång:-), vad siktar du på för effekt?

Tack :) jag har ju haft 500 hk sedan jag började bygga på bilen. Men nu känns det som att det inte blir några problem om man nu gjort allt rätt. Men tror inte jag ska gå över 600 utan stödgördel. Med får se vad dom tycker på ppf om ca en månad.

Hoppas inte man blir besviken bara :P