Page 15 of 18
Posted: 08 Jul 2010, 08:54
by Grefven
ska köra till ppf någon dag under semestern har jag tänkt. lämna lite motordelar som ska bearbetas och så ska bäckis sätta ihop bottendelen åt mig.
tänkte EVENTUELLT vara snäll och girig i samma manöver och erbjuda mig själv som postbil. om någon har något som är lite dyrare att skicka och bor i mina trakter så kanske jag kunde tagit med det hem. jag är billigare än posten iaf =). som ett block som varit på bearbetning osv.
vi kan ta det via PM.
Posted: 08 Jul 2010, 10:45
by Drullen
Meck laddar termosen å ett par dosor snus ! Sen drar vi
första pitstop blir hambugerhill
Posted: 08 Jul 2010, 10:56
by Pitbull
Vilka blir de som åker upp Bullen? =)
Posted: 08 Jul 2010, 14:40
by Grefven
Jag och drullen blir det isf.
Posted: 08 Jul 2010, 15:14
by Pitbull
Grefven wrote:Jag och drullen blir det isf.
Gott. =)
Posted: 09 Jul 2010, 13:26
by Drullen
Roadtrip
Posted: 09 Jul 2010, 19:13
by Fredriktak
Grefven wrote:det lär bli en försänkt sax. för så många gånger som jag svurit över de satans 2 pelar lyftarna och behövt ha polare som lyfter i skärmkanterna eller förhissa med liten domkraft. eller att armar flyttar sig lite när man börjar hissa så man för göra om det igen och krypa som en råtta runt bilen. behöver man sen in i bilen på en 2 pelarlyft så får man vara smidig som en rysk förpubertal gymnastflicka.
och en sak som inte är genomförbar med något annat än sax eller grop är att parkera 2 bilar bredvid varandra i mitt kommande garage om det är 2 pelare ivägen.
Har sett att det finns armar som är till för "lägre" bilar.. dock inte lika mycket lyftkapacitet. Sen vitsen med lyft är ju att man ska in UNDER bilen, så va fan spelar då armarna för roll då? hehe..
Skulle dock vara som ni säger för polering och så.. Då är det ju kung med sax.. Eller om man ska göra förarbetet och slipa sparklådor, lär ju bli överlägsen arbetsställning då..
Posted: 11 Jul 2010, 15:56
by Grefven
Inget kännt argument kan få mig att ändra uppfattning om lyftarna.
Posted: 11 Jul 2010, 16:38
by Pitbull
Grefven wrote:Inget kännt argument kan få mig att ändra uppfattning om lyftarna.
Om man ska laga rost så är dom inte specielt smidiga. Men tex som ja gjorde. Byggde min bur med en sån lyft under bilen. Helt klockrent måste ja säga. =)
Posted: 11 Jul 2010, 18:37
by Fredriktak
Pitbull wrote:Grefven wrote:Inget kännt argument kan få mig att ändra uppfattning om lyftarna.
Om man ska laga rost så är dom inte specielt smidiga. Men tex som ja gjorde. Byggde min bur med en sån lyft under bilen. Helt klockrent måste ja säga. =)
Laga rost måste ju en 4pelare med inbyggd domkraft vara uuuber grym!
olika lyft för olika moment. Finns nog ingen lyft som är överlägsen på alla punkter utan man får nog kompromissa och se vad man ska göra med lyften. =)
Posted: 11 Jul 2010, 21:05
by Sjögren Racing
Fredriktak wrote:Laga rost måste ju en 4pelare med inbyggd domkraft vara uuuber grym!
Jag har 4 pelare med inbyggd domkraft.
Inte så smidig när man ska byta tröskellådor..
Posted: 11 Jul 2010, 23:23
by Grefven
Jag ska inte ha någon jävla smedja. Jag ska ha ett hobbygarage. En rostig bil lär jag aldrig köpa.
Posted: 11 Jul 2010, 23:26
by M-techer
Grefven wrote:Jag ska inte ha någon jävla smedja. Jag ska ha ett hobbygarage. En rostig bil lär jag aldrig köpa.
Bra där
Posted: 15 Aug 2010, 13:53
by Grefven
Blir husbyte framöver då det hus vi egentligen vill bo i snart går att köpa enl överenskommelse med nuvarande ägare. Således bygger jag inget garage på denna tomt.
M3 kommer med andra ord inte röras på de kommande åren så den ska säljas.
Skambjud nu. Ska bort. Bläddra igenom denna tråden innan eventuell kontakt.
Obs! Jag säljer inga delar. Antingen säljs allt, eller så kan jag sälja motorn separat.
Kontakt via pm går bra. Kan byta mot något. Gärna fräsigare brukis som m3 m5. Bara fina ex är intressanta.
Posted: 15 Aug 2010, 14:05
by pelko
Skambjud deluxe: 100k för allt ikväll
Posted: 15 Aug 2010, 14:11
by Grefven
Nja. Hade du lämnat din m3 här oxå så skulle jag funderat på det