Page 15 of 23
Posted: 10 Apr 2010, 16:37
by Roobin
fick i svar 2089 ( 0,89 liter/varv )
fan lät litet
kommer åka 2 liter i år annars kommer jag inte få köra nåt.. du får gärna räkna o se om du kommer fram till nåt, men fan då måste jag hitta b25 topp o fixa o dona, de kommer kosta alldeles för mycket pengar.
Posted: 10 Apr 2010, 16:46
by Bmwandreas
När jag räknar på det så ska den ladda 1 bar med 2.5 lit och 1.2 med 2 liters som den gör nu. Då blir det en jävla effektskillnad med 2.5 liter. Jag ska forska mer.
Du kan köra samma topp!
Posted: 10 Apr 2010, 16:48
by Roobin
hm hm hm hm... nu lät de lite mer intressant... ååååh dont
Posted: 10 Apr 2010, 16:50
by M3JONAS
Roobin wrote:fick i svar 2089 ( 0,89 liter/varv )
fan lät litet
kommer åka 2 liter i år annars kommer jag inte få köra nåt.. du får gärna räkna o se om du kommer fram till nåt, men fan då måste jag hitta b25 topp o fixa o dona, de kommer kosta alldeles för mycket pengar.
Det låter rätt litet... Hur är kompressorn drevad nu?
Posted: 10 Apr 2010, 16:51
by Roobin
oj de har jag ingen aning , max drevad
nej usch inge 2,5 liter i år..
måste fan oringa osv, de kommer springa iväg alldeles för mycket, så en sak i taget.. o så kanske isf 2.5 liter nästa år..
Posted: 10 Apr 2010, 16:53
by M3JONAS
Roobin wrote:oj de har jag ingen aning , max drevad
nej usch inge 2,5 liter i år..
måste fan oringa osv, de kommer springa iväg alldeles för mycket, så en sak i taget.. o så kanske isf 2.5 liter nästa år..
Ok, varvar kompressorn 16000rpm och motorn 7500rpm eller hur mycket varavar ni?
Posted: 10 Apr 2010, 16:54
by Roobin
mattias prata om 7800 i maskinen, vi skulle lägga oss typ 7400-7500 men de hände inget efter 7000 så vi la oss där för denna gång, men som sagt kammen e helt fel för detta så de kommer bli snällare kam.. o ett annat sprut.
Posted: 10 Apr 2010, 17:00
by Bmwandreas
Du behöver inte oringa för den här effekten. Har fixat en 2.5 lit botten åt dig. I med den som den är bara! Satt i en bil som gick fint.
Posted: 10 Apr 2010, 17:06
by Roobin
kommer verkligen packningen o hålla för 1 bar? de brukar väl flyga för mindre.. som sagt jag vet faktiskt inte om jag har råd, vill gärna kunna köra nåt, o jätte tack för att du fixat !
Posted: 10 Apr 2010, 17:09
by FugitivE
Jojo men ska du åka runt som den är nu?
Posted: 10 Apr 2010, 17:13
by Bmwandreas
Kört 1.5 bar med bara ARP bultar utan problem.
Posted: 10 Apr 2010, 17:31
by PegiPax
Är ju när det brukar spika som packningen ryker iväg direkt !
Nej lyssna på Anderas nu !!
Posted: 10 Apr 2010, 17:59
by Roobin
som sagt de blir tyvärr inge ändring av maskin...
De som blir ändring på är att åka vipec med z45 istället.
de har funkat o vart en sjukt rolig bil förra året men den setupen, så då får de bli så i år..
Har redan plöjt ner massa stålar på maskin som ja bara inte vill slänga i soporna..
Vipec o z45 som sagt.
Posted: 10 Apr 2010, 18:16
by Bmwandreas
Ok, ja då kommer den gå att köra iaf. Borde bli mkt mer vrid då också.
Posted: 10 Apr 2010, 18:20
by Mikael S
Surt att det strulade. Kan du inte behålla kammen om du endå ska köpa vipec? Ska du köpa en snällare kam kan du väl fortsätta med haltech sprutet annars om det är tajt?
Posted: 10 Apr 2010, 18:22
by Bmwandreas
Z58 är lite vasst för 2 liter. Den peakar säkert på 8500 rpm med den volymen.
Posted: 10 Apr 2010, 21:43
by Roobin
precis, mena nu måste vi vänta allt för länge innan de ens blir nå vrid på grejerna..
tydligen när dom mappa den -97 så låg dom väldigt på gränsen när de pressade ur dessa 283hk som va på tal.. skulle vilja hitta de där bromspappret igen från då..
som sagt tycker de e så jäkla skumt att de blir mindre, men ska faktiskt ta o kolla med komptest om de visas där om skiten bara flyger rätt igenom, ev ett leak down test..
Mvh