Page 15 of 61

Posted: 01 Mar 2010, 21:12
by m_ellisson
Ja jäkligt skönt :)
En bild på soppasystemet färdigt..fick lite stålomspunnen slang över så använde även det mellan tanken & catchtanken!
Ska dit med någon gummimatta eller något i bagaget också, finns ju en i svart durkplåtsimmitation :)
Image

Posted: 03 Mar 2010, 21:45
by m_ellisson
Fick hem ett litet soppafilter nu också :)
Image





Har nu fått ordning på trigger angle i MT samt fått den att gå någorlunda. Varmkörde idag men skiten går upp över 100 grader men ska efterdra toppen imon samt ta bort & kontrollera vasserpumpfen! :evil: piss

Posted: 03 Mar 2010, 22:24
by Ronnie AVR
Jag hade samma problem som dig den gick lite varm. Bytte termostat först sen pröva igen men det funka inte. Då hade den sista plåten i bakkant på men helt nya vattenpump lossna. För inte min skulle gå varm var jag tvungen ha 2 små hål i termostaten men du har väl 65graders nu så det borde ju bra ändå.

Mvh

Posted: 05 Mar 2010, 21:14
by m_ellisson
Ronnie AVR wrote:Jag hade samma problem som dig den gick lite varm. Bytte termostat först sen pröva igen men det funka inte. Då hade den sista plåten i bakkant på men helt nya vattenpump lossna. För inte min skulle gå varm var jag tvungen ha 2 små hål i termostaten men du har väl 65graders nu så det borde ju bra ändå.

Mvh
åfan! japp 65graders ,den blir varm i alla slangar +värme in i bilen så det cirkulerar ju. Kan ju vara luft eller bara att toppen måste efterdras för det får inte vara nån spricka i toppen :evil:
Har satt en luftnippel också i övre ´´kylarröret``på högsta punkt(till vänster) & flyttat upp expansionskärlet
Image


Ska ta itu med detta nu i helgen ,toppackningen gav upp på brukisen så har rivit den idag :( dock jävligt smidigt & skruva me m40b18!
Image
Image

Posted: 07 Mar 2010, 21:23
by m_ellisson
Efter lite luftande idag så höll M50in tempen jävligt bra på 90-92 grader..duktigt skönt :)
Bruksbilen får däremot stå ett tag då det var en stor synlig spricka i toppen mellan avgasventil & vattenkanal på 2:ans förbränningsrum :( Nån som vet om en m40b18 topp så får ni gärna hojta till!!!

Posted: 07 Mar 2010, 21:37
by r.ivars
hatar toppar...

Posted: 07 Mar 2010, 22:30
by m_ellisson
xtiz wrote:Min polare kan ha komplett maskin m40b18 som ligger. kan höra om han är sugen på att slänga bort den mot hämta själv pris. :D :lol:
ja kolla det :)

Posted: 07 Mar 2010, 22:42
by Drullen
Ja din 318on har fått bekänna färg många gånger :D Bullen har nog smiskat den hårt på grusvägen på den tiden han ägde den..

Posted: 07 Mar 2010, 22:55
by m_ellisson
Drullen wrote:Ja din 318on har fått bekänna färg många gånger :D Bullen har nog smiskat den hårt på grusvägen på den tiden han ägde den..
Åfan har Bullen ägt den? Den har varit jävligt bra & pålitlig börjar bli lite risig nu bara :)

Posted: 09 Mar 2010, 13:04
by Drullen
m_ellisson wrote:
Drullen wrote:Ja din 318on har fått bekänna färg många gånger :D Bullen har nog smiskat den hårt på grusvägen på den tiden han ägde den..
Åfan har Bullen ägt den? Den har varit jävligt bra & pålitlig börjar bli lite risig nu bara :)
Säg nått i bilväg han inte ägt :D

Posted: 09 Mar 2010, 21:45
by dgyldmark
hajjen

Posted: 10 Mar 2010, 20:23
by m_ellisson
Drog rediga kablar idag till soppapumparna :)
Och så fick jag ett mycket trevligt paket med frambromsar..nu kanske man slipper stå på bromsen & motorbromsa samtidigt för att få stopp på skrället!
Image
XYZ 330 mm skivor & 6 kolvsok med allt som behövs för montering! :) gutt!

Posted: 10 Mar 2010, 20:30
by Grooverhound
Ser riktigt nice ut :)

helt bolton med oken och så lr?

Posted: 10 Mar 2010, 21:16
by m_ellisson
Grooverhound wrote:Ser riktigt nice ut :)

helt bolton med oken och så lr?
Japp fick adapterplattor, slangar , belägg & alla skruvar så helt bolt-on :)
Fick ni ordning på Drullens rod?
Jävlar vad det gick fort hem :) men tanten blev inte sur!

Väntar på en styrservopump till m50in kommer på fredag, för den som sitter där är sprucken i godset vid ena anslutningen :oops: jag är för jävla stark :twisted:
Sen ska koppling luftas igen helt hopplöst att få det bra, turboprylarna plockas bort för lite sugmappning på gata & sen ska den nog besiktigas :roll:

Posted: 11 Mar 2010, 00:07
by Drullen
Jodå de gick kanon :D var inte så mycket vi skulle göra.. Men de ja behövde Rasmus hjälp te blev klart, nu ska ja fitta me de sista själv..

Jasså kärringen var glae i dag ? Helvete då kunde du ju stannat på java te och me :D

Bromsarna ser stöttiga ut 320mm skivor ?

Posted: 11 Mar 2010, 03:18
by dgyldmark
Ett tips:

Gå upp i bromsar bak i samma veva om du skall drifta med han. Helt annan kontroll när du bromsar ut han som förställ innan tex en påfart.


Edit: min stavning...