Page 15 of 61
Posted: 01 Mar 2010, 21:12
by m_ellisson
Ja jäkligt skönt

En bild på soppasystemet färdigt..fick lite stålomspunnen slang över så använde även det mellan tanken & catchtanken!
Ska dit med någon gummimatta eller något i bagaget också, finns ju en i svart durkplåtsimmitation

Posted: 03 Mar 2010, 21:45
by m_ellisson
Fick hem ett litet soppafilter nu också
Har nu fått ordning på trigger angle i MT samt fått den att gå någorlunda. Varmkörde idag men skiten går upp över 100 grader men ska efterdra toppen imon samt ta bort & kontrollera vasserpumpfen!

piss
Posted: 03 Mar 2010, 22:24
by Ronnie AVR
Jag hade samma problem som dig den gick lite varm. Bytte termostat först sen pröva igen men det funka inte. Då hade den sista plåten i bakkant på men helt nya vattenpump lossna. För inte min skulle gå varm var jag tvungen ha 2 små hål i termostaten men du har väl 65graders nu så det borde ju bra ändå.
Mvh
Posted: 05 Mar 2010, 21:14
by m_ellisson
Ronnie AVR wrote:Jag hade samma problem som dig den gick lite varm. Bytte termostat först sen pröva igen men det funka inte. Då hade den sista plåten i bakkant på men helt nya vattenpump lossna. För inte min skulle gå varm var jag tvungen ha 2 små hål i termostaten men du har väl 65graders nu så det borde ju bra ändå.
Mvh
åfan! japp 65graders ,den blir varm i alla slangar +värme in i bilen så det cirkulerar ju. Kan ju vara luft eller bara att toppen måste efterdras för det får inte vara nån spricka i toppen
Har satt en luftnippel också i övre ´´kylarröret``på högsta punkt(till vänster) & flyttat upp expansionskärlet
Ska ta itu med detta nu i helgen ,toppackningen gav upp på brukisen så har rivit den idag

dock jävligt smidigt & skruva me m40b18!

Posted: 07 Mar 2010, 21:23
by m_ellisson
Efter lite luftande idag så höll M50in tempen jävligt bra på 90-92 grader..duktigt skönt

Bruksbilen får däremot stå ett tag då det var en stor synlig spricka i toppen mellan avgasventil & vattenkanal på 2:ans förbränningsrum

Nån som vet om en m40b18 topp så får ni gärna hojta till!!!
Posted: 07 Mar 2010, 21:37
by r.ivars
hatar toppar...
Posted: 07 Mar 2010, 22:30
by m_ellisson
xtiz wrote:Min polare kan ha komplett maskin m40b18 som ligger. kan höra om han är sugen på att slänga bort den mot hämta själv pris.

ja kolla det

Posted: 07 Mar 2010, 22:42
by Drullen
Ja din 318on har fått bekänna färg många gånger

Bullen har nog smiskat den hårt på grusvägen på den tiden han ägde den..
Posted: 07 Mar 2010, 22:55
by m_ellisson
Drullen wrote:Ja din 318on har fått bekänna färg många gånger

Bullen har nog smiskat den hårt på grusvägen på den tiden han ägde den..
Åfan har Bullen ägt den? Den har varit jävligt bra & pålitlig börjar bli lite risig nu bara

Posted: 09 Mar 2010, 13:04
by Drullen
m_ellisson wrote:Drullen wrote:Ja din 318on har fått bekänna färg många gånger

Bullen har nog smiskat den hårt på grusvägen på den tiden han ägde den..
Åfan har Bullen ägt den? Den har varit jävligt bra & pålitlig börjar bli lite risig nu bara

Säg nått i bilväg han inte ägt

Posted: 09 Mar 2010, 21:45
by dgyldmark
hajjen
Posted: 10 Mar 2010, 20:23
by m_ellisson
Drog rediga kablar idag till soppapumparna

Och så fick jag ett mycket trevligt paket med frambromsar..nu kanske man slipper stå på bromsen & motorbromsa samtidigt för att få stopp på skrället!

XYZ 330 mm skivor & 6 kolvsok med allt som behövs för montering!

gutt!
Posted: 10 Mar 2010, 20:30
by Grooverhound
Ser riktigt nice ut
helt bolton med oken och så lr?
Posted: 10 Mar 2010, 21:16
by m_ellisson
Grooverhound wrote:Ser riktigt nice ut
helt bolton med oken och så lr?
Japp fick adapterplattor, slangar , belägg & alla skruvar så helt bolt-on

Fick ni ordning på Drullens rod?
Jävlar vad det gick fort hem

men tanten blev inte sur!
Väntar på en styrservopump till m50in kommer på fredag, för den som sitter där är sprucken i godset vid ena anslutningen

jag är för jävla stark
Sen ska koppling luftas igen helt hopplöst att få det bra, turboprylarna plockas bort för lite sugmappning på gata & sen ska den nog besiktigas

Posted: 11 Mar 2010, 00:07
by Drullen
Jodå de gick kanon

var inte så mycket vi skulle göra.. Men de ja behövde Rasmus hjälp te blev klart, nu ska ja fitta me de sista själv..
Jasså kärringen var glae i dag ? Helvete då kunde du ju stannat på java te och me
Bromsarna ser stöttiga ut 320mm skivor ?
Posted: 11 Mar 2010, 03:18
by dgyldmark
Ett tips:
Gå upp i bromsar bak i samma veva om du skall drifta med han. Helt annan kontroll när du bromsar ut han som förställ innan tex en påfart.
Edit: min stavning...