Page 15 of 29

Posted: 20 Oct 2010, 10:57
by Grefven
att ge support kan vara ett sätt att ta den kunden oxå.

det var så jag började handla hos ppf iaf. för att de var de enda som svarade snabbt på ens frågor.

Posted: 20 Oct 2010, 10:57
by Bäckis
sundinracing wrote:ja, gör det, och grunnen er att killarna på PPF har bromsat någon audi`s med precision turbos! Jäg bruker det här forumet rätt mycket for det är duktiga pojkar, men kanskje jäg ska köpa nogot av dom så jäg inte blir bannlyst.. :)


Ha ha :P

Posted: 20 Oct 2010, 14:12
by TreLingon
Vilken turbo av Precision serien rek ni till en 2.8 liter maskin med dubbla insugskammar vanosmotor 990cc spridare cp kolvar e85 osv ?

Effekt mäsigt 550-600 whp önskas.
T3fläns

6262 i största lagret eller mindre ????

Mvh

Posted: 20 Oct 2010, 14:34
by Bmwandreas
En 6262 blir inte stor, man har register från 3000 rpm. Men frågan är hur bra du vill ha. Man skulle kunna köra en 5865 också. vad ska du ha för grenrör?

Posted: 20 Oct 2010, 16:02
by TreLingon
Bmwandreas wrote:En 6262 blir inte stor, man har register från 3000 rpm. Men frågan är hur bra du vill ha. Man skulle kunna köra en 5865 också. vad ska du ha för grenrör?


Spa grenrör med Tial 38:a Andrew

Posted: 20 Oct 2010, 16:04
by Bmwandreas
T3 eller T4? Med Tial 38mm har du väldigt stor chans till skenande laddtryck.

Posted: 20 Oct 2010, 16:05
by TreLingon
Bmwandreas wrote:T3 eller T4? Med Tial 38mm har du väldigt stor chans till skenande laddtryck.


T3...Har ju inte mkt val med det grenröret ju eller med wastegate alternativena ju..

Posted: 20 Oct 2010, 16:08
by Bmwandreas
Tial 38 passar inte direkt på SPA grenröret. Wastegaten måste sitta under vid växellådan. Kör minst 44-46mm.

Posted: 20 Oct 2010, 16:12
by TreLingon
Bmwandreas wrote:Tial 38 passar inte direkt på SPA grenröret. Wastegaten måste sitta under vid växellådan. Kör minst 44-46mm.


Har liksom redan 38:an...Men kan ju kränga iväg grenröret och 38:an ju...
Så kan ni ju bygga grenrör osv...Vilken wastegate skulle vara optimal till erat grenrör för överliggande turbo Tex en 5865 Precision för ej skenande laddtryck ?

Posted: 20 Oct 2010, 16:16
by Pyrro
Jag ska köra med en 5862 och tänkt köra med en Precision 46mm.

Hoppas på att det ska bli bra.

Posted: 20 Oct 2010, 17:37
by Bmwandreas
Gjutet grenrör funkar fint men du lär nog uppgradera till 46mm wg,

Posted: 20 Oct 2010, 17:46
by TreLingon
Bmwandreas wrote:Gjutet grenrör funkar fint men du lär nog uppgradera till 46mm wg,


Men då köper jag väl en sådan så får ni anpassa allt annat med avgas och wastegate historian i avgassystemet..

Men såg att ni inte hade 5865 Precision i shoppen ? Pris ? t3 fläns v-band ut 3 eller 3.5" ? 3" system räcker för effekten ?

Posted: 20 Oct 2010, 21:58
by JohanH
sundinracing wrote:Joda Andreas, men mulig jeg skal ha ut mer av den etterhvert.. og vi får jo se hvor fort effekten kommer, om den passerar 600WHP utan problemer er det mulig vi trycker lite till :)

så en 6262 blir det, undrar bara hur det blir med .68avgashuset på min 2,2L..??

Jag fick ur 706whp med 6262BB T4 0.68. Detta på en 2,3L saabmotor. 2,45bars ladd, e85.

Posted: 25 Nov 2010, 18:25
by FixFax
bremset 440 whp och 597 wnm
m20b27 T4 sc6262 på ppf grenrør och precsision 44mm wg

varstopp 6500


1.36bar på bf98

:D

legger ved en effekt kurv

http://yfrog.com/mrdsc02405cj

er det her en bra effekt kurve? min første bremsing

Posted: 27 Nov 2010, 07:34
by Nisse977
FixFax wrote:bremset 440 whp och 597 wnm
m20b27 T4 sc6262 på ppf grenrør och precsision 44mm wg

varstopp 6500


1.36bar på bf98

:D

legger ved en effekt kurv

http://yfrog.com/mrdsc02405cj

er det her en bra effekt kurve? min første bremsing

Intressant!

Undrar vad man kan plocka ut på min M20B27 med Z45 och E85?? Är sugen på en SC6262 ar 0.63, men vet inte hur mycket det egentligen skulle göra i jämförelse med min nuvarande SC6162 ar 0,63 ? Den tog stopp vid 1,8 bar och 541whp

Posted: 27 Nov 2010, 11:45
by JonasH88
Nisse977 wrote:Intressant!

Undrar vad man kan plocka ut på min M20B27 med Z45 och E85?? Är sugen på en SC6262 ar 0.63, men vet inte hur mycket det egentligen skulle göra i jämförelse med min nuvarande SC6162 ar 0,63 ? Den tog stopp vid 1,8 bar och 541whp


Tycker du ska prova SC6262an Nisse!
Kör liknande motorsetup som dig, och är med nyfiken hur mycket mera effekt en SC6262 levererar vid samma laddtryck som SC6162an gör nu.

Hur stora spridare åker du med nu?

Posted: 27 Nov 2010, 18:49
by Nisse977
JonasH88 wrote:Tycker du ska prova SC6262an Nisse!
Kör liknande motorsetup som dig, och är med nyfiken hur mycket mera effekt en SC6262 levererar vid samma laddtryck som SC6162an gör nu.

Hur stora spridare åker du med nu?

Jaha där ser man! :)
Vad har du för setup då? Jag har helsmitt och Z45, fullradiesäten, lätt portad, 3tums avgassystem hela vägen inkl downpipe.

Har 846cc spridare, och du?
Är det inte så att spridare räcker till den nya turbon om man håller sig på samma laddtryck? En SC62 är effektivare = lite lättare för avgaserna att "driva" så att säga. = Mer effekt på hjulen vid samma laddtryck och samma bränsleåtgång? Eller har jag fel

Vad hade du för laddtryck för att nå dina 545hk och 685Nm?