Precision SC62
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
sundinracing wrote:ja, gör det, och grunnen er att killarna på PPF har bromsat någon audi`s med precision turbos! Jäg bruker det här forumet rätt mycket for det är duktiga pojkar, men kanskje jäg ska köpa nogot av dom så jäg inte blir bannlyst..
Ha ha
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Tial 38 passar inte direkt på SPA grenröret. Wastegaten måste sitta under vid växellådan. Kör minst 44-46mm.
Har liksom redan 38:an...Men kan ju kränga iväg grenröret och 38:an ju...
Så kan ni ju bygga grenrör osv...Vilken wastegate skulle vara optimal till erat grenrör för överliggande turbo Tex en 5865 Precision för ej skenande laddtryck ?
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Gjutet grenrör funkar fint men du lär nog uppgradera till 46mm wg,
Men då köper jag väl en sådan så får ni anpassa allt annat med avgas och wastegate historian i avgassystemet..
Men såg att ni inte hade 5865 Precision i shoppen ? Pris ? t3 fläns v-band ut 3 eller 3.5" ? 3" system räcker för effekten ?
sundinracing wrote:Joda Andreas, men mulig jeg skal ha ut mer av den etterhvert.. og vi får jo se hvor fort effekten kommer, om den passerar 600WHP utan problemer er det mulig vi trycker lite till
så en 6262 blir det, undrar bara hur det blir med .68avgashuset på min 2,2L..??
Jag fick ur 706whp med 6262BB T4 0.68. Detta på en 2,3L saabmotor. 2,45bars ladd, e85.
bremset 440 whp och 597 wnm
m20b27 T4 sc6262 på ppf grenrør och precsision 44mm wg
varstopp 6500
1.36bar på bf98
legger ved en effekt kurv
http://yfrog.com/mrdsc02405cj
er det her en bra effekt kurve? min første bremsing
m20b27 T4 sc6262 på ppf grenrør och precsision 44mm wg
varstopp 6500
1.36bar på bf98
legger ved en effekt kurv
http://yfrog.com/mrdsc02405cj
er det her en bra effekt kurve? min første bremsing
Køper gjerna en vass motor for e30
FixFax wrote:bremset 440 whp och 597 wnm
m20b27 T4 sc6262 på ppf grenrør och precsision 44mm wg
varstopp 6500
1.36bar på bf98
legger ved en effekt kurv
http://yfrog.com/mrdsc02405cj
er det her en bra effekt kurve? min første bremsing
Intressant!
Undrar vad man kan plocka ut på min M20B27 med Z45 och E85?? Är sugen på en SC6262 ar 0.63, men vet inte hur mycket det egentligen skulle göra i jämförelse med min nuvarande SC6162 ar 0,63 ? Den tog stopp vid 1,8 bar och 541whp
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Nisse977 wrote:Intressant!
Undrar vad man kan plocka ut på min M20B27 med Z45 och E85?? Är sugen på en SC6262 ar 0.63, men vet inte hur mycket det egentligen skulle göra i jämförelse med min nuvarande SC6162 ar 0,63 ? Den tog stopp vid 1,8 bar och 541whp
Tycker du ska prova SC6262an Nisse!
Kör liknande motorsetup som dig, och är med nyfiken hur mycket mera effekt en SC6262 levererar vid samma laddtryck som SC6162an gör nu.
Hur stora spridare åker du med nu?
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
JonasH88 wrote:Tycker du ska prova SC6262an Nisse!
Kör liknande motorsetup som dig, och är med nyfiken hur mycket mera effekt en SC6262 levererar vid samma laddtryck som SC6162an gör nu.
Hur stora spridare åker du med nu?
Jaha där ser man!
Vad har du för setup då? Jag har helsmitt och Z45, fullradiesäten, lätt portad, 3tums avgassystem hela vägen inkl downpipe.
Har 846cc spridare, och du?
Är det inte så att spridare räcker till den nya turbon om man håller sig på samma laddtryck? En SC62 är effektivare = lite lättare för avgaserna att "driva" så att säga. = Mer effekt på hjulen vid samma laddtryck och samma bränsleåtgång? Eller har jag fel
Vad hade du för laddtryck för att nå dina 545hk och 685Nm?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen