Roobin - Bmw E30 2,7l 393 whp lyder de nya.. SÅLD

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Scrazher
Posts: 659
Joined: 31 Mar 2006, 16:14
Location: Luleå

Post by Scrazher »

_Kalle_ wrote:Nisses bil är cp när de gäller luftningen, den luftar typ sig självt:P
det är fan fegt att de verkar vara så olikt beroende på bil(motor)

Själv tror jag snart jag ska doktorera i m20-luftning... I sommar ska jag försöka utan värmepaket, annars känns det som jag testat allt.
Har seriöst funderat på att köpa en sådan: http://www.biltema.se/products/product. ... mId=145751

Hoppas du får bukt med problemet Roobin, vet PRECIS hur enerverande det är när man ser den där förbannade tempen stiga!
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

ah nä fan finns inge värre, mena termostat e ny, den nedre kylarslangen va typ kall o över slangen ligger på 95c

dålig cirkulation?..... kan inte vara på ett år gammal vattenpump i mina öron, när jag ställde av bilen förra året va de inge som helst problem liksom..

Exakt en sån jag ska använda mig av nu i veckan Scrazher dock "pro" modell men ändå, måste få bukt på skiten, känns jobbigt o dra iväg på längre resor annars...

Mvh :)
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

brukar göra som nisse och det har funkat på väldigt många m20s.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

_Kalle_ wrote:Nisses bil är cp när de gäller luftningen, den luftar typ sig självt:P
Haha ja, jag hade tömt allt vatten, fyllde nytt FULLT och med luftskruven öppen, väntade 5min och toppfyllde sen igen.
Varmkörde, öppnade luftskruven, kom BARA vatten, stängde skruven och kollade nivån i kärlet sen var det klart :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
birro
Posts: 1116
Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka

Post by birro »

Tror jag också haft jävligt tur när det gäller luftning. Brukar fylla alla slangar max inkl kylaren sedan fylla kärlet så är saken i princip biff
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Mm prata med en polare nyss, tror jag vet vad jag gjort för fel, så blir o åka o härja imorrn, orkar fan inte nu :lol: :lol:
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Post by RoDe »

jag kör "nisse metoden" också. funkat perfa två gånger.

skruva upp luftskruven på termostathuset. toppfyll kärlet, varmkör och bara fylla på medans det rinner ur vid luftskruven. tar typ 5-10min.
The Lower Class
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Nu e skiten luftat ordenligt iaf... så nu lirar allt, förrutom att termokontakten slår igång fläkten alldeles för sent, (98c)

så blir o fixa nån som hoppar igång tidigare.

Tid hos PPF för mappning är nu oxå fixad :D


Mvh
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
birro
Posts: 1116
Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka

Post by birro »

Skönt att de löste sig då.
När ska du iväg å mappa?
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

I april :lol:
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

jag tror nog aldrig jag har behövt lufta mina m20 maskiner.
Hade problem med en rackare, men då var det toppen som var gången.

Jag fyller på.. kör en sväng och kollar nivån sen. fyller på efter behov
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

ok, ah för luftskruven sitter iaf där av en anledning, dom ska inte luftas automatiskt, men många verkar få de o funka uppenbarligen :D
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
Pimpolainen
Posts: 850
Joined: 24 Sep 2006, 12:44

Post by Pimpolainen »

Roobin wrote:mmm tack för hjälpen ;)

Måste även tacka pimolainen för bromsoken oxå, samt Erik som ställt upp o fixat o donat. Blev inte mycket sova för nån av oss i natt, men man kämpar på stenhårt så får man medvind ibland.

:D
kul att bromsoken kunde komma till användning!

bilen ser kalas ut, riktigt fin kulör du fått till med! stiligt! 8)
Mvh PJ
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Pimpolainen wrote:
Roobin wrote:mmm tack för hjälpen ;)

Måste även tacka pimolainen för bromsoken oxå, samt Erik som ställt upp o fixat o donat. Blev inte mycket sova för nån av oss i natt, men man kämpar på stenhårt så får man medvind ibland.

:D
kul att bromsoken kunde komma till användning!

bilen ser kalas ut, riktigt fin kulör du fått till med! stiligt! 8)
Tack du :)

Inte riktigt i den klass du håller men :roll:
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
Tjottirotti
Posts: 764
Joined: 23 Jun 2007, 19:59
Location: Göteborg / Karlstad

Post by Tjottirotti »

Gött med start! Ska du inte komma på e28 träffen med den där?
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Tjottirotti wrote:Gött med start! Ska du inte komma på e28 träffen med den där?
Vem vet... beror på när de e... Först mappning, sen finns de många andra grejer som e inplanerade i sommar :D måste åka o ta licens snart oxå :twisted:
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

strul strul o strul

märkt av ett smattrande ljud nu ett tag som jag ville kolla upp va de var. De va helt klart att de kom ifrån grenrörssidan. Igår natt trockla jag ur turbon ifrån bilen vilket inte var allt för lätt då motorn har passats in med agg. monterat. fick knacka som en galning o hålla på till slut hoppa skiten bort....

Ringde en polare som håller på med lite montering av aggregat titt som tätt på lite bussar o så. Han hade en stålpackning hemma till T4 fläns... PERFA

Han kom förbi nu ikväll , så jag monterade på skiten på med allt, startar upp igen o då låter de fortfarande likadant..... Nu e de bara mellan grenrör o topp kvar. Japp självklart där de läcker då... De va redan förutspått mer eller mindre förvisso... Bort med hela paketet igen, tanken var nu att byta bort pinnbultarna nu mot insexbultar... Bort med alla pinnbultar, sen var de en kvar som va lite krånglig, va händer? Jo självklart går den av längst in... o va i helvete gör man nu? Stått o hållt på me skiten i några timmar nu på natten o jag pallar fan inte känner jag, nu åka hem o sova sen får vi se vad vi gör imorrn.....

Lyfta toppen eller hänga ur maskin....

Meksuget de försvann nu helt klart..

Tvungen o skriva av mig lite... Men kanske blir bättre imorrn....
Alla pengar e slut nu istortsett iaf för massa strul.. nu vill man ju bara mappa o åka ut o kööööra
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
Post Reply