_Kalle_ wrote:Nisses bil är cp när de gäller luftningen, den luftar typ sig självt:P
det är fan fegt att de verkar vara så olikt beroende på bil(motor)
Själv tror jag snart jag ska doktorera i m20-luftning... I sommar ska jag försöka utan värmepaket, annars känns det som jag testat allt.
Har seriöst funderat på att köpa en sådan: http://www.biltema.se/products/product. ... mId=145751
Hoppas du får bukt med problemet Roobin, vet PRECIS hur enerverande det är när man ser den där förbannade tempen stiga!
ah nä fan finns inge värre, mena termostat e ny, den nedre kylarslangen va typ kall o över slangen ligger på 95c
dålig cirkulation?..... kan inte vara på ett år gammal vattenpump i mina öron, när jag ställde av bilen förra året va de inge som helst problem liksom..
Exakt en sån jag ska använda mig av nu i veckan Scrazher dock "pro" modell men ändå, måste få bukt på skiten, känns jobbigt o dra iväg på längre resor annars...
_Kalle_ wrote:Nisses bil är cp när de gäller luftningen, den luftar typ sig självt:P
Haha ja, jag hade tömt allt vatten, fyllde nytt FULLT och med luftskruven öppen, väntade 5min och toppfyllde sen igen.
Varmkörde, öppnade luftskruven, kom BARA vatten, stängde skruven och kollade nivån i kärlet sen var det klart
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Måste även tacka pimolainen för bromsoken oxå, samt Erik som ställt upp o fixat o donat. Blev inte mycket sova för nån av oss i natt, men man kämpar på stenhårt så får man medvind ibland.
kul att bromsoken kunde komma till användning!
bilen ser kalas ut, riktigt fin kulör du fått till med! stiligt!
Måste även tacka pimolainen för bromsoken oxå, samt Erik som ställt upp o fixat o donat. Blev inte mycket sova för nån av oss i natt, men man kämpar på stenhårt så får man medvind ibland.
kul att bromsoken kunde komma till användning!
bilen ser kalas ut, riktigt fin kulör du fått till med! stiligt!
märkt av ett smattrande ljud nu ett tag som jag ville kolla upp va de var. De va helt klart att de kom ifrån grenrörssidan. Igår natt trockla jag ur turbon ifrån bilen vilket inte var allt för lätt då motorn har passats in med agg. monterat. fick knacka som en galning o hålla på till slut hoppa skiten bort....
Ringde en polare som håller på med lite montering av aggregat titt som tätt på lite bussar o så. Han hade en stålpackning hemma till T4 fläns... PERFA
Han kom förbi nu ikväll , så jag monterade på skiten på med allt, startar upp igen o då låter de fortfarande likadant..... Nu e de bara mellan grenrör o topp kvar. Japp självklart där de läcker då... De va redan förutspått mer eller mindre förvisso... Bort med hela paketet igen, tanken var nu att byta bort pinnbultarna nu mot insexbultar... Bort med alla pinnbultar, sen var de en kvar som va lite krånglig, va händer? Jo självklart går den av längst in... o va i helvete gör man nu? Stått o hållt på me skiten i några timmar nu på natten o jag pallar fan inte känner jag, nu åka hem o sova sen får vi se vad vi gör imorrn.....
Lyfta toppen eller hänga ur maskin....
Meksuget de försvann nu helt klart..
Tvungen o skriva av mig lite... Men kanske blir bättre imorrn....
Alla pengar e slut nu istortsett iaf för massa strul.. nu vill man ju bara mappa o åka ut o kööööra