Page 15 of 22
Posted: 08 Jun 2008, 10:52
by Söderling
Var ute igår kväll å körde som en tok här hemma. Lambdavärdet ligger perfekt hela tiden samt att den inte känns sådär slö på 4an heller. Men ja pratade med ärtan å vi flyttade upp laddtrycksspärren, men den klippte av sådär ändå. Kollde i loggen å den verkade klippa vid 266kpa. Men fan va äckligt å ladda fullt ut med M/T däcken på vanlig väg, är ju bara på fyran den klipper ifrån på ca 6000varv = ca 180km/h jäkligt spännande å testa de massa gånger. Minsta lilla vägen lutade flyttade sig ju hela bilen en bilbredd i sidled. Men som sagt så det enda som märktes nu är att den klipper helt, inte det att den är sådär slö. Frågan är om de är värmen som gjorde det iaf på nått sätt.
Posted: 09 Jun 2008, 15:14
by Clew
På 201 meter på vanlig gata är det väl ganska glasklart att 800+hk kanske inte riktigt kommer till sin rätt... Speciellt när du nyss fått ut bilen och allt.
Jag syftade på att motorn lät rent å fint och sköt på utav helvete (fast det bara var ett bar?!) så jag vill gratulera till ett fint bygge!
Hände det nåt med bakaxeln när du var ute å körde igår? Såg ut så
Posted: 09 Jun 2008, 20:50
by Hells racing
Clew wrote:På 201 meter på vanlig gata är det väl ganska glasklart att 800+hk kanske inte riktigt kommer till sin rätt... Speciellt när du nyss fått ut bilen och allt.
Jag syftade på att motorn lät rent å fint och sköt på utav helvete (fast det bara var ett bar?!) så jag vill gratulera till ett fint bygge!
Hände det nåt med bakaxeln när du var ute å körde igår? Såg ut så
Jag hörde något om drivaxels brott, vilket det även blev för mej (fast fram då).
Posted: 10 Jun 2008, 11:42
by Söderling
Hells racing wrote:Clew wrote:På 201 meter på vanlig gata är det väl ganska glasklart att 800+hk kanske inte riktigt kommer till sin rätt... Speciellt när du nyss fått ut bilen och allt.
Jag syftade på att motorn lät rent å fint och sköt på utav helvete (fast det bara var ett bar?!) så jag vill gratulera till ett fint bygge!
Hände det nåt med bakaxeln när du var ute å körde igår? Såg ut så
Jag hörde något om drivaxels brott, vilket det även blev för mej (fast fram då).
Ja det gick tyvärr av en drivaxel, den gick av direkt i starten på andra repan. Det var lite nervöst att köra 12mil hem med en trasig drivaxel.
Fast nu ska det nog snart vara slut på det då värre grejjer är på väg
Men då blir det inte volvo axel längre. Kommer bygga på en cheva 10bult, 33splinse axlar och spole
Posted: 14 Jun 2008, 19:18
by Söderling
Då har ja vart och kört EDPS på Malmby idag. Körde som bäst 10.58s / 224km/h 1.69 i 60-fot
Posted: 14 Jun 2008, 19:34
by Aleex
Söderling wrote:Då har ja vart och kört EDPS på Malmby idag. Körde som bäst 10.58s / 224km/h 1.69 i 60-fot
Grattis! Bilen går fint.
Jag stod ju bredvid dig några gånger på plattan.
Posted: 14 Jun 2008, 20:39
by Söderling
Fan va fränt, såg nu på timetree att jag vart total 4:a efter Cristell, Martinsson och Qvarnis
Posted: 14 Jun 2008, 21:30
by Rikard B
jäklar vad kul det va att se din bil idag
,den smiska på bra
Posted: 30 Jun 2008, 08:08
by Söderling
Posted: 30 Jun 2008, 08:45
by Per Eriksson
Jo, det var ett snöpligt slut, hade du kunnat köra en gång till så skulle du vunnit för hallons bil stannade ju när han skulle köra sista svängen.
Jag gick inte vidare heller för jag trodde det var slurt när man paserade konerna som stod på rad i högerböjen borta vid läktaren men det var tydligen så at man skulle hålla benet ända bort till chikanen, typ som jag körde annars....
Posted: 30 Jun 2008, 13:01
by Söderling
Per Eriksson wrote:Jo, det var ett snöpligt slut, hade du kunnat köra en gång till så skulle du vunnit för hallons bil stannade ju när han skulle köra sista svängen.
Jag gick inte vidare heller för jag trodde det var slurt när man paserade konerna som stod på rad i högerböjen borta vid läktaren men det var tydligen så at man skulle hålla benet ända bort till chikanen, typ som jag körde annars....
Ja jag hade ju kunnat gjort en lång enhjulsbörn runt hela svängen, men kändes inte som det var nån ideé.
Jag frågade hur långt man skulle köra å det lät som det bara var runt första högern men det gjorde ju inget om man fortsatte, så ja höll i så länge som ja gjorde förra året.
Posted: 01 Jul 2008, 17:49
by Schniff
Posted: 01 Jul 2008, 19:10
by HULTA
alltid lika kul att se när du rattar volvon din
du kör ju som om du stulit både bil och soppan i den
mvh
Posted: 01 Jul 2008, 21:00
by r.ivars
brorsan min sponsrade med lite bilder ifrån srm =)
Posted: 01 Jul 2008, 21:32
by M3JONAS
Maskinen lät förjävla elakt på Mantorp! Tyvärr så såg jag inte så mycket av din körning på lördagen då jag själv var ute och styrde men polarna sa att det såg och lät riktigt gott när du kom på vad de trodde var fullt ös ut ur parisern och sen bara fällde pedalen och ritade ännu mer.
Körde du på fullt laddtryck på malmby?
Posted: 02 Jul 2008, 09:58
by Söderling
Schniff wrote:Hittade några bilder. Inte dom bästa kanske men alltid nått. Frän bil o gött kört me!!
Mvh Henke
Ett jättetack, alltid kul med bilder både för mig och för er andra
HULTA wrote:alltid lika kul att se när du rattar volvon din
du kör ju som om du stulit både bil och soppan i den
mvh
Hehe
är de inte så man ska använda grejjerna. Bilen är byggd för att köras hårt
å det är så himla fränt oxå.
r.ivars wrote:brorsan min sponsrade med lite bilder ifrån srm =)
Det tackar ja för.
Om det är nån som ha någe filmat eller mera bilder på bilen så skulle ja bli asglad om det lades upp här, har ju knappt inte fått höra den nått själv utifrån
Skulle va kul å göra det
M3JONAS wrote:Maskinen lät förjävla elakt på Mantorp! Tyvärr så såg jag inte så mycket av din körning på lördagen då jag själv var ute och styrde men polarna sa att det såg och lät riktigt gott när du kom på vad de trodde var fullt ös ut ur parisern och sen bara fällde pedalen och ritade ännu mer.
Körde du på fullt laddtryck på malmby?
Ja jag fick mest pumpa lite på gasen genom kurvorna sen kunde man ge på när man kom ut på rakorna, va riktigt bra å kunna göra så då man kunde hålla sladden lite längre på det sättet.
Japp, då gick den på så mycket den orkade. Men vi märkte att den gick på varvstoppen sista 50metrarna. Ja testade å lägga i femman på slutet men det tappade ja bara på. Men Ärtan höjde varvstoppen på slutet men då han ja bara köra en repa med dom inställningarna.