Page 15 of 66
Posted: 04 Oct 2008, 18:24
by klabbe.p
Snyggt! Fin effekt också.
Vad är de för IC? Ser inte ut som nått kina cellpaket.
Posted: 04 Oct 2008, 18:32
by Bmwandreas
Det är den dyrare ic:n vi säljer. Eftermarknads ic till Skyline. Flödar väldigt bra och cellpaketet är 620x320x120mm. Nu borde jag få bukt på den höga insugstempen och lite mer pulver ska det bli också

Posted: 05 Oct 2008, 20:07
by per haglund
Riktigt rocknroll den där! tur att det blev lite V8 här med

Posted: 07 Oct 2008, 07:11
by Tingsdalsracer
Det börjar dyka upp bilar som ska dopas med Ls v8 och turbo lite varstans nu,, jag undrar vem som inspirerat dom

Posted: 07 Oct 2008, 10:28
by dahlman
Stek-het raggarmaskin!
,,,nova
Posted: 19 Oct 2008, 19:42
by hv motorsport
kult å se at jobben deres tar form,,
håper du får enda en pokal,på hyllan,
tror denne bilen har vert i norge-på husnes,en kompis av meg,,sa det,
du får detaljenenår vi kommer over for bremsing av min nye motor.samt en coswort,,,fy,,,
lykke til,,,
Posted: 15 Nov 2008, 00:23
by Tian
Vill bara säga att du har en riktigt grym vagn såg den på sista Kjula. Å sen draget i den då kan ju bara bli värre (inte för att det va dåligt)... Han tyvärr inte se den köra själv då jag försökte köra nå tider själv..... Tur det finns videokameror...
quote="Bmwandreas"]Nu är man hemma efter en trevlig dag i bänken hos VM-performance.
1170hk med 1000rpm/sek.
1140hk/1601nm med 600rpm/sek svep.
[/quote]
Nu fattar inte rpm/sek????
Posted: 15 Nov 2008, 00:38
by PiLlEvAn
1170hk med 1000rpm/sek.
1140hk/1601nm med 600rpm/sek svep.
Nu fattar inte rpm/sek????
Det är tiden den håller varje varvtal
Posted: 15 Nov 2008, 00:39
by Tian
PiLlEvAn wrote:1170hk med 1000rpm/sek.
1140hk/1601nm med 600rpm/sek svep.
Nu fattar inte rpm/sek????
Det är tiden den håller varje varvtal
Ok då har man lärt sig nå nytt idag me...

Posted: 15 Nov 2008, 08:00
by Vision79
Tian wrote:PiLlEvAn wrote:1170hk med 1000rpm/sek.
1140hk/1601nm med 600rpm/sek svep.
Nu fattar inte rpm/sek????
Det är tiden den håller varje varvtal
Ok då har man lärt sig nå nytt idag me...

Skulle kunna simulera TEX ett svep på motorvägen från 80 till 250 på en hög växel, då tar det X antal sekunder att vandra mellan varje vavtal
Bara förtydligar ifall ngn annan inte förstod..

Posted: 17 Nov 2008, 10:28
by Bmwandreas
Nu har jag rivit motorn och det är tydliga spår av ventilflyt, skönt att veta vad det var. Nya är på väg hem! Sen blir det bromsning igen..
Posted: 17 Nov 2008, 10:37
by Micke johansson
Obehagligt , det kan gå illa
Posted: 17 Nov 2008, 10:39
by Bmwandreas
Nu var det inga problem som tur var, man såg bara att fjädrarna hade vandrat runt på underläggsbrickorna.
Posted: 17 Nov 2008, 10:44
by Micke johansson
Pappas v8 började fräsa för han som skulle fräsa ventilbrunnarna hade tagit bort för mycket och det vart för lite tryck.. Ventilen gick av och åkte genom kolven och kilade mot kolvbulten och upp i hoppen och krökte staken.

ingen bra dag !
Posted: 20 Dec 2008, 20:44
by Tingsdalsracer
Sjukt läcker bilen är,, gillar avstampet med hjullyftet. Liiite brutalare än en Beemer.Ljudet är i en klass för sig.....
Posted: 20 Dec 2008, 20:53
by Bmwandreas
Ja den låter förjävla mysigt

Posted: 22 Dec 2008, 22:30
by Bmwandreas
Jag lär nog ha en ny Precision pro-mod turbo
Är någon sugen på en S480 med polerat kompressorhus så är min till salu för 11k. Även 2st Aeromotive eleminator pumpar för 4000kr st.
Och de är använda de repor jag körde på Kjula.