Page 15 of 68
Posted: 09 Apr 2008, 00:10
by Pimplaren
Hur går det??
Posted: 09 Apr 2008, 11:34
by Micke johansson
Det går bara fint , blir slipar och spaklar helg nu me nå polare , Har fått hem lager bussningar till bakvagn , justerbrickor svetsar vi dit i morgon . hjullager och powerflex hämta ja ut nyss blir att fixa det , svarva naven ska göras så fort som möjligt:)
Posted: 09 Apr 2008, 11:34
by Micke johansson
Dubbelpost:D
Posted: 09 Apr 2008, 13:33
by Micke johansson
Posted: 09 Apr 2008, 15:48
by roosen69
fan va de händer grejer hos er
själv har man vart utomlands för att ro ihop pengar till bilen....
och på dom stakars veckorna ser de ut som ditt projekt skenat iväg
bakvagnen börjar ju ta sig...känns
som att alla skenat iväg på helsmidd botten!
Posted: 09 Apr 2008, 17:14
by Micke johansson
roosen69 wrote:fan va de händer grejer hos er
själv har man vart utomlands för att ro ihop pengar till bilen....
och på dom stakars veckorna ser de ut som ditt projekt skenat iväg
bakvagnen börjar ju ta sig...känns
som att alla skenat iväg på helsmidd botten!
Joodå nu har ja petat in sista växeln
Jasså? har du varit och jobbat då eller.
Allt har skenat ooja . började med en holset h1c som skulle gå på 1 kg typ perfekt för mig , Hx40 , HX50 med 28ans avgashus
sen skyller ja resten på bror och bäckis
Det blir nog bra detta
Posted: 09 Apr 2008, 18:32
by BaCCoN
Det är lätt att de spårar ur
Posted: 09 Apr 2008, 19:26
by Fear This
snyggt som fan micke!
monterade powerflex i bärarmarna på en polares e30 för x-antal år sen.. försökte trycka i dom försiktigt, hydrualpressa, tillverkade en slags grej med mothåll som vi skruvade in de med, träklossar och slå dit skiten på plats men avsett så när hylsan gick i så åkte de isär precis som de blev en luftficka som pressade ut skiten
tänkte bara får du inte till det 100% så e du inte ensam, sj blev ja tamefan vansinnig haha..
fortsätt i samma tempo du!
mvh
Posted: 09 Apr 2008, 19:54
by Micke johansson
Okej får se hur det går så
tycke ja smörjde och banka som en toook
det är ju det att dom åker ut när man kör in hylsan
blir nog i morgon
Posted: 10 Apr 2008, 16:09
by Nisse977
Tja!
En fråga bara.. När behöver man svetsa dit sådana där stag du har mellan armarna på länkarmarna?
Jag ska ju inte köra strippen utan bana, men har sett att folk förstärker på detta sätt även vid bankörning? Är de lite för veka original så de böjer sig eller?
Posted: 10 Apr 2008, 16:12
by peppe
Desto styvare desto bättre, när du bör göra det finns det inga anvisningar för.
Mvh
Posted: 10 Apr 2008, 17:20
by Nisse977
Ok, tackar för snabba svaret. Blir nog till att svetsa dit lite stag på mina med nu när ändå allt ligger i molekyler hehe!
Har sett att en del svetsar dit ett stag mellan lagerhusdelen och sen framåt ned på armen, inget som är så vanligt kanske?
Posted: 10 Apr 2008, 19:51
by peppe
Jo dom som väl stadgar dom stadgar oftast där också. Lika bra då man håller på, förstärka alla svaga punkter.
Posted: 10 Apr 2008, 21:27
by Nisse977
Ok ska nog göra det på min med
Najs bygge
Posted: 10 Apr 2008, 21:41
by Micke johansson
Det låter bra det
kul du gillar bygget iaf
Posted: 11 Apr 2008, 07:03
by Micke johansson
Lånade bilder från p911 , la märke till att han har inga lister.
Tycker ni att man ska lägga i gen listerna ? blir att slipa och spakla i helgen.bilen kommer bli titan silver.
Posted: 11 Apr 2008, 07:11
by Fanzy
Tycker helt klart att du ska köra utan lister