Page 15 of 20

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 06 Aug 2014, 09:09
by stensheim
takk :) den går godt nå :D lader 1.4 bar på 95okt, men den er ganske seg med den store turboen :lol: , fordelen er vel at den er snill med drivline/motor. blir gøy og se hva jeg får med racefuel :D

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 06 Aug 2014, 14:26
by TooNice
Hur sent får du laddtryck ?

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 06 Aug 2014, 18:14
by stensheim
lader ca 0,4bar ved ca 3500 rpm og 1,25bar ved 6000rpm, er ikke justert fint enda, får for mye bensin men når den blir finjustert så regner jeg med at den blir litt bedre :)
goood lyd er det i alle fall nå 8)

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 09 Aug 2014, 08:14
by stensheim
den er vel klar for bremsing nå :) http://youtu.be/GeHcpNUQPDU

litt justering..

http://youtu.be/by_bpl3w0Mw

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 11 Aug 2014, 11:26
by JockE28
stensheim wrote:den er vel klar for bremsing nå :) http://youtu.be/GeHcpNUQPDU

litt justering..

http://youtu.be/by_bpl3w0Mw

:D

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 11 Aug 2014, 18:34
by _anders
Bremsing på ppf? :)

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 11 Aug 2014, 20:33
by stensheim
Jeg har ikke bestilt meg time enda, blir vel i løpet av høsten.
Tror jeg skal til ppf :D har faktisk lyst til og kjøre den for egen maskin dit hehe. Kanskje jeg må ta toget hjem igjen :shock: , hva tror du andreas a?

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 24 Aug 2014, 16:07
by stensheim
var på biltreff i helga, måtte prøve børneringen en liten tur...


https://www.youtube.com/watch?v=sknFM2kdBf4" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 24 Sep 2014, 18:49
by TooNice
När blir det bänkning ? :)

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 27 Sep 2014, 09:00
by stensheim
det vet jeg ikke enda... da jeg leste på forumet ang forskjellige ic, "bar and plate" og "tube and fine" så bestemte jeg meg for og bytte ut min til tube and fine. ppf hadde ikke ny på lager men heldigvis så hadde andreas b en brukt liggende :D
den ble bedre for den ladder mere og får for mager blanding nå.
mangler bare og få i racefuel så er det bare og bestille time :D

den til venstre er tube and fine
Image

bar and plate

Image


tube and fine

Image


Image

Image

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 27 Sep 2014, 16:31
by dre racing@
jeg sjønner ikke den teoretiske forskjellen på tube/fin vs bar/plate
ser jo veldig likt ut, kan ikke sjønne att dette kan ha noen effekt i det heletatt.

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 27 Sep 2014, 20:54
by stensheim
Det er jo forskjell på disse, er litt større kanaler og en del grovere innmat, jeg ser jo stor forskjell på ladetrykk og bedre respons og det er godt nok bevis for meg.

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 28 Sep 2014, 11:21
by Joachim
Lambda 0,94 på 1,7 bar virker litt skummelt... Er ikke mye redd for stempla dine?

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 28 Sep 2014, 11:51
by stensheim
les mitt innlegg så ser du ;) prøvde den bare en liten tur, den fikk rett blanding før jeg skiftet ic så har justert litt på mappen nå.

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 19 Oct 2014, 08:15
by stensheim
skal bremse bilen på tirsdag, gleder meg og se forskjellen, er ikke sikkert det blir så stor forskjell men jeg blir fornøyd bare jeg får over 800whp på rundt 2,3bar. nå skal den bremses med Q16 på tanken.

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Posted: 19 Oct 2014, 15:11
by TooNice
Grymt ! Hoppas på fina siffror.

Re: E30 330TIC nybremset

Posted: 21 Oct 2014, 19:55
by stensheim
da har jeg vært i benken hos tuningsenteret dieselpower igjen :) bilen fungerer meget bra nå, eneste jeg skal gjøre i vinter er og montere elektrisk vannpumpe da den originale ikke klarer og sirkulere nok,(merkelig at bmw fabrikken i 1986 ikke tok høyde for at den skal kunne yte rundt 950hk :roll: :lol: ) måtte holde motoren på 2000rpm etter hvert drag for at den ikke skulle koke.

1,7bar med 95okt



Image


2,4bar med Q16 racefuel



Image

en liten snutt i fra bremsingen.

https://www.youtube.com/watch?v=b8jatm1 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;