Page 140 of 195

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - LÖK BRASSAD

Posted: 18 Apr 2012, 21:01
by bmwpatrik
Va kör du för kardan?
Antar att den är delad med stödlager och gliddel?
Va kommer delarna ifrån?
Ska också köra zf och 9", så är lite nyfiken.

Mvh

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - LÖK BRASSAD

Posted: 19 Apr 2012, 06:31
by JockE28
Image
:P

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - LÖK BRASSAD

Posted: 22 Apr 2012, 09:13
by r.ivars
en vecka har passerat igen och jag har hunnit med en del men har lite kvar idag för att det ska vara enligt plan! :)

rev reservdelslöken, riktigt festligt, jag dör av glädje varje gång man får riva gammalt oljemarinerat piss.....

Image

en polare dök förbi med en 123d så jag fick köra lite chippad findiesel, gick riktigt rart faktiskt såna där rackare :)

Image

Image

reservdelar till 330 motorn tillsalu, jag kastade ett tomt block bara resten ruvar jag på i garaget nu såsom topp och krafs.

Image

der VEVOS, må du inte gå av!!

Image

Image

sakta men säkert tittar min avkörda hållpinne för kamskenan fram

Image

330 motorn hade fetare bult så de täcker kratern som blivit i mitt block! :) må dessa hålla!!!!

Image

kör man med plant svänghjul (egensvarvat) så gör man det fördelaktigast med bak-kåpa ifrån 330, de har försänkt för bultarna så de inte tar i svänghjulet.. säkert ingen som kommer stöta på detta men iallafall, notis! :)

Image

såhär såg lagerna ut efter vevavkörningen :D

Image

inte illa!!

Image

var ute och freerideade i västerås trakterna :D

Image

senare i veckan var det dags att fälla ihop spisen

Image

Image

perfekt mekbord! :)

Image

draget och klart, vänta en dag och sätta dit tråget

Image

klart, bara styrningen som behöver kluras ut till detta

Image

igår hade jag gjort klart lite dzus fästen och grejer i maskinrummet så motorn kunde sänkas ner igen :)

Image

BW:N!

Image

perfektaste ölkärran :)

Image

koppling inmätt och klar (BÖR VARA) :)

Image

kardan och låda monterade :)

Image

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - LÖK BRASSAD

Posted: 22 Apr 2012, 10:25
by Pimplaren
Nice! :) bra jobbat :twisted:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - LÖK BRASSAD

Posted: 22 Apr 2012, 10:34
by erikjakan
Har du dragit åt svänghjulet ordentligt nu? :lol: :wink:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - LÖK BRASSAD

Posted: 22 Apr 2012, 11:16
by r.ivars
erikjakan wrote:Har du dragit åt svänghjulet ordentligt nu? :lol: :wink:
HÖRRU!

:wink:

28mm bultar 31mm material... 110nm som vanligt med loctite ;)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SNART REDO

Posted: 22 Apr 2012, 11:24
by erikjakan
Just checkin ;)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SNART REDO

Posted: 22 Apr 2012, 21:59
by r.ivars
lite film ifrån när jag tog ur maskin mm :)

http://onroaders.se/ridepost/14" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SNART REDO

Posted: 22 Apr 2012, 22:00
by Hansa
När kopplar du in en sån voicestarter till bilen så du kan starta bilen genom att säga "Niinjaaaaaa" ? :lol:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - FILM

Posted: 23 Apr 2012, 19:42
by r.ivars
ITS ALIVE!!!

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - FILM

Posted: 23 Apr 2012, 19:47
by Ripper
Slutar aldrig imponeras av ditt tempo och energi för meka, kom och gör klart min bil, skulle max ta dig en helg, fria Red Bull jag lovar hehe

Lycka till på mappningen!

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - FILM

Posted: 23 Apr 2012, 19:55
by Pimplaren
Underbart :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - FILM

Posted: 23 Apr 2012, 22:15
by Dawe_A
ha ha sjuk är du...

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE

Posted: 24 Apr 2012, 17:09
by r.ivars
ibland sidomotiverar man sig med grejer för att saker och ting ska kännas mer meningsfullt...

tillexempel tyckte jag det var SKITFINT att lyfta ur spisen och byta vevaxel för att då kunde jag placera min kopplingsventil precis där jag aldrig mer behövde röra den, förutom för justering... sitter smäckert o-ivägen.

Image

förutom att skiten läckte..... mellan ett t-stycke och själva blocket.. dvs totalt omöjligt att fixa..
FAIL 1

Image

mekade dit lite stålomspunna bromsslangar och fixade en bypass på kopplingsventileriet så bromsningen inte störs av såna bagateller ;)

Image

FAIL 2

mina an anslutningar för pumperiet kom för nära varandra... skulle suttit tanken på andra hjulhuset.. men nä.... såhär vart det.....

Image

koppling testad och tycks fungera, alla grejer under troligtvis ihågkomna

Image

brottade lös ventil med tillhörande linelock och arrangemang... i lagomt grotthjärne skede

Image

an-slangade lite extra

Image

updatera lite program för nya versionen av sprut och köra in ärtans startmapp

gick smärtfritt och fint!!! vipec is the shit!

Image

ALIVE!!!

Image

städat

Image

blir en snurr till jobbet med den för att rikta in kardan mm innan bromsning.

Image

behöver "överfall" för bakre knuten... 1350 kors med det här avståndet mellan cc, kan vara 39 också.. svårt att avgöra med lite slitna hål..

Image

råkade av en miss droppa bromsdatumet på http://www.facebook.com/ivarsproduction" onclick="window.open(this.href);return false;

blir på torsdag! :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE

Posted: 24 Apr 2012, 17:26
by malte
Jag är nog knappast ensam om att känna mig som en riktigt jävla latmask när jag läser här :D
Sjukt mycket credd till dig att du orkar hålla på! håller tummarna som FAN för åttan i år!

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE

Posted: 25 Apr 2012, 11:41
by r.ivars
malte wrote:Jag är nog knappast ensam om att känna mig som en riktigt jävla latmask när jag läser här :D
Sjukt mycket credd till dig att du orkar hålla på! håller tummarna som FAN för åttan i år!
jag är nog ganska mycket latmask nu om man jämför med ett par år sedan, nu går ju allt att göra i sömnen :)

8an ska tassssss! 8)

Image

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - DYNODAY 26/4

Posted: 25 Apr 2012, 17:39
by m3micke
8 an kommer, håller tummarna imorn :P
Mvh micke