r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - LÖK BRASSAD
Va kör du för kardan?
Antar att den är delad med stödlager och gliddel?
Va kommer delarna ifrån?
Ska också köra zf och 9", så är lite nyfiken.
Mvh
Antar att den är delad med stödlager och gliddel?
Va kommer delarna ifrån?
Ska också köra zf och 9", så är lite nyfiken.
Mvh
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - LÖK BRASSAD
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - LÖK BRASSAD
en vecka har passerat igen och jag har hunnit med en del men har lite kvar idag för att det ska vara enligt plan!
rev reservdelslöken, riktigt festligt, jag dör av glädje varje gång man får riva gammalt oljemarinerat piss.....
en polare dök förbi med en 123d så jag fick köra lite chippad findiesel, gick riktigt rart faktiskt såna där rackare
reservdelar till 330 motorn tillsalu, jag kastade ett tomt block bara resten ruvar jag på i garaget nu såsom topp och krafs.
der VEVOS, må du inte gå av!!
sakta men säkert tittar min avkörda hållpinne för kamskenan fram
330 motorn hade fetare bult så de täcker kratern som blivit i mitt block! må dessa hålla!!!!
kör man med plant svänghjul (egensvarvat) så gör man det fördelaktigast med bak-kåpa ifrån 330, de har försänkt för bultarna så de inte tar i svänghjulet.. säkert ingen som kommer stöta på detta men iallafall, notis!
såhär såg lagerna ut efter vevavkörningen
inte illa!!
var ute och freerideade i västerås trakterna
senare i veckan var det dags att fälla ihop spisen
perfekt mekbord!
draget och klart, vänta en dag och sätta dit tråget
klart, bara styrningen som behöver kluras ut till detta
igår hade jag gjort klart lite dzus fästen och grejer i maskinrummet så motorn kunde sänkas ner igen
BW:N!
perfektaste ölkärran
koppling inmätt och klar (BÖR VARA)
kardan och låda monterade
rev reservdelslöken, riktigt festligt, jag dör av glädje varje gång man får riva gammalt oljemarinerat piss.....
en polare dök förbi med en 123d så jag fick köra lite chippad findiesel, gick riktigt rart faktiskt såna där rackare
reservdelar till 330 motorn tillsalu, jag kastade ett tomt block bara resten ruvar jag på i garaget nu såsom topp och krafs.
der VEVOS, må du inte gå av!!
sakta men säkert tittar min avkörda hållpinne för kamskenan fram
330 motorn hade fetare bult så de täcker kratern som blivit i mitt block! må dessa hålla!!!!
kör man med plant svänghjul (egensvarvat) så gör man det fördelaktigast med bak-kåpa ifrån 330, de har försänkt för bultarna så de inte tar i svänghjulet.. säkert ingen som kommer stöta på detta men iallafall, notis!
såhär såg lagerna ut efter vevavkörningen
inte illa!!
var ute och freerideade i västerås trakterna
senare i veckan var det dags att fälla ihop spisen
perfekt mekbord!
draget och klart, vänta en dag och sätta dit tråget
klart, bara styrningen som behöver kluras ut till detta
igår hade jag gjort klart lite dzus fästen och grejer i maskinrummet så motorn kunde sänkas ner igen
BW:N!
perfektaste ölkärran
koppling inmätt och klar (BÖR VARA)
kardan och låda monterade
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - LÖK BRASSAD
Nice! bra jobbat
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - LÖK BRASSAD
Har du dragit åt svänghjulet ordentligt nu?
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - LÖK BRASSAD
erikjakan wrote:Har du dragit åt svänghjulet ordentligt nu?
HÖRRU!
28mm bultar 31mm material... 110nm som vanligt med loctite
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SNART REDO
Just checkin
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SNART REDO
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SNART REDO
När kopplar du in en sån voicestarter till bilen så du kan starta bilen genom att säga "Niinjaaaaaa" ?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - FILM
ITS ALIVE!!!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - FILM
Slutar aldrig imponeras av ditt tempo och energi för meka, kom och gör klart min bil, skulle max ta dig en helg, fria Red Bull jag lovar hehe
Lycka till på mappningen!
Lycka till på mappningen!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - FILM
Underbart
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - FILM
ha ha sjuk är du...
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE
ibland sidomotiverar man sig med grejer för att saker och ting ska kännas mer meningsfullt...
tillexempel tyckte jag det var SKITFINT att lyfta ur spisen och byta vevaxel för att då kunde jag placera min kopplingsventil precis där jag aldrig mer behövde röra den, förutom för justering... sitter smäckert o-ivägen.
förutom att skiten läckte..... mellan ett t-stycke och själva blocket.. dvs totalt omöjligt att fixa..
FAIL 1
mekade dit lite stålomspunna bromsslangar och fixade en bypass på kopplingsventileriet så bromsningen inte störs av såna bagateller
FAIL 2
mina an anslutningar för pumperiet kom för nära varandra... skulle suttit tanken på andra hjulhuset.. men nä.... såhär vart det.....
koppling testad och tycks fungera, alla grejer under troligtvis ihågkomna
brottade lös ventil med tillhörande linelock och arrangemang... i lagomt grotthjärne skede
an-slangade lite extra
updatera lite program för nya versionen av sprut och köra in ärtans startmapp
gick smärtfritt och fint!!! vipec is the shit!
ALIVE!!!
städat
blir en snurr till jobbet med den för att rikta in kardan mm innan bromsning.
behöver "överfall" för bakre knuten... 1350 kors med det här avståndet mellan cc, kan vara 39 också.. svårt att avgöra med lite slitna hål..
råkade av en miss droppa bromsdatumet på http://www.facebook.com/ivarsproduction
blir på torsdag!
tillexempel tyckte jag det var SKITFINT att lyfta ur spisen och byta vevaxel för att då kunde jag placera min kopplingsventil precis där jag aldrig mer behövde röra den, förutom för justering... sitter smäckert o-ivägen.
förutom att skiten läckte..... mellan ett t-stycke och själva blocket.. dvs totalt omöjligt att fixa..
FAIL 1
mekade dit lite stålomspunna bromsslangar och fixade en bypass på kopplingsventileriet så bromsningen inte störs av såna bagateller
FAIL 2
mina an anslutningar för pumperiet kom för nära varandra... skulle suttit tanken på andra hjulhuset.. men nä.... såhär vart det.....
koppling testad och tycks fungera, alla grejer under troligtvis ihågkomna
brottade lös ventil med tillhörande linelock och arrangemang... i lagomt grotthjärne skede
an-slangade lite extra
updatera lite program för nya versionen av sprut och köra in ärtans startmapp
gick smärtfritt och fint!!! vipec is the shit!
ALIVE!!!
städat
blir en snurr till jobbet med den för att rikta in kardan mm innan bromsning.
behöver "överfall" för bakre knuten... 1350 kors med det här avståndet mellan cc, kan vara 39 också.. svårt att avgöra med lite slitna hål..
råkade av en miss droppa bromsdatumet på http://www.facebook.com/ivarsproduction
blir på torsdag!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE
Jag är nog knappast ensam om att känna mig som en riktigt jävla latmask när jag läser här
Sjukt mycket credd till dig att du orkar hålla på! håller tummarna som FAN för åttan i år!
Sjukt mycket credd till dig att du orkar hålla på! håller tummarna som FAN för åttan i år!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE
malte wrote:Jag är nog knappast ensam om att känna mig som en riktigt jävla latmask när jag läser här
Sjukt mycket credd till dig att du orkar hålla på! håller tummarna som FAN för åttan i år!
jag är nog ganska mycket latmask nu om man jämför med ett par år sedan, nu går ju allt att göra i sömnen
8an ska tassssss!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - DYNODAY 26/4
8 an kommer, håller tummarna imorn
Mvh micke
Mvh micke