F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
En bild ifrån onsdan.. sen dess har jag glömt kabeln till mobilen varje dag på jobbet så jag får itne över några bilder..
Har tyvär rinte blivit så mycket mek, fel tid kan man säga
men det ska nog gå endå!
Drivlina är på plats, kopplings funkar -> ska luftas, pumpar fast med hållare, fronten masserad för tryckrören, ic på plats, soppaledningar dragna, saknas en till pump nr 3 där jag måste ha ett uttag i cellen, hade glömt av det.. jävla... helvete....
Så så fort jag får ordning på 3 uttag i cellen är det mest småpill innan uppstart...
Lite snabbt på att göra:
Montera fast nya bränslefiltret (nuke), montera fast nya regulatorn efter provat vilke tryck den gamla ligger på (också nuke), montera nya vacumstationen (nuke).
Gamla bränslefiltret var ett sånt där litet EARL filter, och det var duktigt igensatt :/ hade säkert sprängt motorn om den fått leva ut på effekt nu..?! Var rätt dåligt flöde blåsmässigt ur filtret om man jämför med när jag satt dit det... Problemet löst med ett stort NUKE filter iallafall
Launch knapp på ratt
Pedalstopp för kopplingen
Grundinställning 4-link + fyrhjulsmätning hela bilen.
Fixa startknapp
Göra nya stolfästen (sitter nåt hem mek svetsat i golvet nu som sparcosarna inte passar i.
Få tag på exp. kärlet av chrille (tidigare ägaren)
Koppla in bränslepumparna med relä.
Provskjuta elsysteme tså allt lirar..
Göra fast bromsskärm med wire
Med utväxlingen i diffen nu 4.56 så kommer den göra 240km/h med 29.5" höga däcken som är på... vid 8000varv med m3 lådan..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
stressiga tider, första gången jag är hemma och med kabel(till telefon för bilder) på mycket lång tid.. Har lyckats hunnit med knappt en handfull garagedagar.. Men det tar sig.
Kvällen bestod av öppet hus i garaget av nån anledning, mycket trevligt men endå inte ett dugg lämpligt för att bli klar till helgen..
Sen till folk som ringer och frågar grejer, jag får panik, ni är inte bara 2-3st och när det hetsringer och man klurar på något så blir det bra drygt..
Iallafall, en förhoppningsvis efterlängtad update
yeah..
känns igen va?
fyfan va fint, turbon passar rakt i hålet
som HEMMA
THE KILL
en torsdag på jobbet då drivlinan kom upp och fronten passades in mot icn, + pump fäste och lite till bra grejer, tack till robin och larsson som hjälpte mig!!
skön resa genom hela västerås
fick kardan på lunchen till transportern...
EPIC FAIL
kopplat lite av det sista..
tittar man noga så ser man ett 70a superrelä längst till vänster.. får se om det räcker.. drev 3 pumpar på två 30a reläer förut och det lirade.. Men det känns lite vekt trots att det är fetstora stift till matningen...
efter en jävla massa svordomar fick jag ordning på den lilla "chassie" el som var... uj vad jag ångrade mig att jag inte mätte på allt innan jag satte dit panelen..
tillkommit launch knapp som en polare pysslade med mens jag grejade med annat
Nu är de sista nuke prylarna på plats och stort tack till PPF och NUKE PERFORMANCE som sponsrar mig inför attackerna mot strippen
Kvällen bestod av öppet hus i garaget av nån anledning, mycket trevligt men endå inte ett dugg lämpligt för att bli klar till helgen..
Sen till folk som ringer och frågar grejer, jag får panik, ni är inte bara 2-3st och när det hetsringer och man klurar på något så blir det bra drygt..
Iallafall, en förhoppningsvis efterlängtad update
yeah..
känns igen va?
fyfan va fint, turbon passar rakt i hålet
som HEMMA
THE KILL
en torsdag på jobbet då drivlinan kom upp och fronten passades in mot icn, + pump fäste och lite till bra grejer, tack till robin och larsson som hjälpte mig!!
skön resa genom hela västerås
fick kardan på lunchen till transportern...
EPIC FAIL
kopplat lite av det sista..
tittar man noga så ser man ett 70a superrelä längst till vänster.. får se om det räcker.. drev 3 pumpar på två 30a reläer förut och det lirade.. Men det känns lite vekt trots att det är fetstora stift till matningen...
efter en jävla massa svordomar fick jag ordning på den lilla "chassie" el som var... uj vad jag ångrade mig att jag inte mätte på allt innan jag satte dit panelen..
tillkommit launch knapp som en polare pysslade med mens jag grejade med annat
Nu är de sista nuke prylarna på plats och stort tack till PPF och NUKE PERFORMANCE som sponsrar mig inför attackerna mot strippen
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Techno-front for life!
Grym kärra, hoppas du får köra många låga repor nu
Grym kärra, hoppas du får köra många låga repor nu
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;