Page 136 of 192
Posted: 29 Sep 2009, 05:46
by Vision79
Snyggt! väntar spänt på bromsningen nu
Posted: 29 Sep 2009, 09:04
by robbz
tackar....ska bli så skönt när detta är klart! ruskigt surt att det inte vart nåt åka i sommar, nu hinner man inte känna på bilen och sortera ut buggar inför kommande säsong som alla andra, aja skönt att det tar sig iallafall.
resgard: jag med
joas: tack, nej det är en m30 snurra som jag använder som atrapp till byggnation av motorfästen osv
doktorn: hehe nej det håller jag med om, känns skönt att man kan demontera turbo och grenrör på knappt en halvtimme, jämfört med en hel kväll som tidigare! skulle velat att dra dom 3 främre piporna längre neråt och upp i kollektorn för att få samma längd som dom 3 bakre. Men förhoppningsvis ska det i framtiden sitta en verdipump där och jag orkar fan inte bygga ytterligare ett nytt rör igen. så det fick bli så här.
vision:du är inte ensam
/mvh
Posted: 29 Sep 2009, 09:26
by Nobbe
Fan, du måste ha legat på ordentligt igår du!
Första röret vart mkt bättre nu btw.
Posted: 29 Sep 2009, 09:45
by Fear This
snyggt! & stag gillar vi:) duktig gosse!
Posted: 29 Sep 2009, 13:48
by robbz
nobbe: har inte gjort om första röret.....däremot så gjorde jag om fjärde röret som vi pratade om igår.
fear: hehe funderar fan på att sätta två st rundstag mellan flänsarna, som nu fast lite snyggare, ser coolt ut och gör väl sitt till!
/mvh
Posted: 29 Sep 2009, 18:16
by adde_z
Kommer du åt alla skarvar vid kollektorn bra och så nu då?
Vadå zigenar frilla Nobbe????? Och gylfen var öppen för att det skulle vädras
Posted: 29 Sep 2009, 20:16
by PiLlEvAn
adde_z wrote:Kommer du åt alla skarvar vid kollektorn bra och så nu då?
Vadå zigenar frilla Nobbe????? Och gylfen var öppen för att det skulle vädras
Där såg det inte speciellt trångt ut att svetsa. jag har varit med om värre
Posted: 29 Sep 2009, 21:35
by robbz
adde_z wrote:Kommer du åt alla skarvar vid kollektorn bra och så nu då?
Vadå zigenar frilla Nobbe????? Och gylfen var öppen för att det skulle vädras
jag brottas med detta i nuet....
, går ganska så bra att komma åt hitills.
-blir sent inatt med antar jag.......
/mvh
Posted: 30 Sep 2009, 13:27
by Nobbe
adde_z wrote:Vadå zigenar frilla Nobbe????? Och gylfen var öppen för att det skulle vädras
Jag VET att din största dröm är att gifta in dig i familjen Taikon
robbz wrote:nobbe: har inte gjort om första röret.....däremot så gjorde jag om fjärde röret som vi pratade om igår.
Just ja, det röret var det ja, vimsade till det lite.
Några framsteg i går/natt? DP:n klar kanske?
Posted: 30 Sep 2009, 21:19
by chicago
hmm ja har första delen av dpn i min bak lucka , men den levereras i morrn .. så till helgen kanske de blir klart ? kanske uppstart ??
mvh // toni
Posted: 01 Oct 2009, 10:35
by Bmwandreas
Har ni byggt om till honeywellgivare?
Posted: 01 Oct 2009, 12:47
by robbz
nu har fixarfrasse (nobbe) varit här och fixat min fikus virus-dator......
så nu tänkte jag slänga upp några bilder på det helsvetsade röret....det som återstår är tempnipplarna, mottrycksnipplarna och wg utgångarna.
-dvs några timmars jobb kvar.
toni: hämtar röret hos dig i em, adde hade även fixat fram konor till det. nån provstart blir det tyvärr inte i helgen, vill få dit mina wg:s först och göra klart allt! ringer senare......
andreas: nope inte än, har givare ligger och härvan är sprättad så det ska inte ta llt för lång tid!
bildtajm
Posted: 01 Oct 2009, 14:22
by Nobbe
robbz wrote:andreas: nope inte än, har givare ligger och härvan är sprättad så det ska inte ta llt för lång tid!
Tar ju ingen tid alls, du har ju en färdigdragen uppsättning med 2 givare ligger
Bra när man förberedde med kontakter å allt, synd att vi glömde att ta med den upp till Avesta sist, tar ju max en minut att byta
Posted: 01 Oct 2009, 14:50
by Fredriktak
robbz: Det slog mig, du kommer få en lugn vinter om du får iordning på bilen innan snön faller
Vad har du för plan att göra under vintern medans den galet grymma kärran står och bara väntar på att snön ska försvinne?
Posted: 01 Oct 2009, 20:14
by daniel-635
Det nya grenröret ser ju riktigt fint ut !
Oförskämt gott om plats, men det hjälper väl när Wastegates och downpipe kommer dit
Posted: 02 Oct 2009, 07:44
by paran0id
Bara en liten fråga:
Hade det inte varit bättre att byta plats på 5an och 6ans rör, alltså att dra 6an så långt in mot blocket det bara går?
Hade lämnat mer plats för DP skulle man ju kunna tro
Eller det är inte något problem utrymmesmässigt där?
Ska snart bygga nytt till min egen m30 så alltid kul med ideér och bilder
Posted: 02 Oct 2009, 16:23
by Pitbull
paran0id wrote:Bara en liten fråga:
Hade det inte varit bättre att byta plats på 5an och 6ans rör, alltså att dra 6an så långt in mot blocket det bara går?
Hade lämnat mer plats för DP skulle man ju kunna tro
Eller det är inte något problem utrymmesmässigt där?
Ska snart bygga nytt till min egen m30 så alltid kul med ideér och bilder
Fan, tänkte precis ställa samma fråga om rören.