F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Karel021

Post by Karel021 »

Per Eriksson wrote:Blir det nåt mer försök på banevenemang sen, va det lilla du körde kul?

oh ja... de blir nog bara bana..

ska försöka klämma åt 9an på strippen, när de e klart så blir de nog bara ban events.

/ karel :)

körde på rudskogen förra året.. va de roligaste ja gjort.. sjukt kul :)
r.ivars

Post by r.ivars »

http://www.youtube.com/watch?v=Nf1MJi-6YWM

9.23 syns kombin, uppvärmningskastet dag 2 med karel i bilen, 10 sekudner innan jag sköt lådan :)

ryker till lite iallafall, även fast det inte ser ut som årets drift :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Bäckström

Post by Bäckström »

Såg riktigt ballt ut å se skåpet på banan Ivars =)
man har ett konstant flin i ansiktet när du öser på med varvstopp å vilda kast =)
Fortsätt så Mvh erik
r.ivars

Post by r.ivars »

Bäckström wrote:Såg riktigt ballt ut å se skåpet på banan Ivars =)
man har ett konstant flin i ansiktet när du öser på med varvstopp å vilda kast =)
Fortsätt så Mvh erik

:D fint ju

http://www.garaget.org/video/shaggl7fgmni

så lever det om inuti :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Falck

Post by Falck »

lever om bra nog :D
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M

Garaget

BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Per Eriksson

Post by Per Eriksson »

Men helvete va du får ratta då, är det 14 varv mellan ändlägena? :lol:
/Per
a.k.a. Jevlar
r.ivars

Post by r.ivars »

Per Eriksson wrote:Men helvete va du får ratta då, är det 14 varv mellan ändlägena? :lol:

haha =) den är lite hetsig med framflyttat caster om man såger så :P

e36 styrväxel så det är inte ritkigt lika många varv som org. :P
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
r.ivars

Post by r.ivars »

börjat höra från lite olika håll att folk ska köpa min touring.. :)

Det enda jag diskuterat är 2 byten, det ena med ärtans gamla dragchassie och det andra med ärtans gamla m3 e30 chassie..

Jag har många bollar i luften och alltid massa planer med allt.. De flesta av planeran med touringen är förverkligade.. Och körbarheten är total! Kombin är precis lika störd som jag ville, men går endå att fräsa runt på banan i superfintbantempo bland dom andra som försvarar sig med att dom iallafall är snabba när det svänger ;) Jag har hittils inte blivit ifrånkörd på banan.. Förutom när jag åkte och kylde i 50km/h när jag körde med front och glasfiberhuv på (gick upp i temp då (100grader)..

Jag själv upptäckte redan i våras när jag bromsade 1000hk och var på elmia med god repsons att jag redan började fundera på nya projekt. Och så kommer det säkert bli på ett eller annat sätt..

Men att sälja kombin komplett har inte varit på kartan.. än, men är heller ingen omöjlighet.. Men jag har svårt att tro att jag skulle få ett bud som känns vettigt med motorn och den biten inblandad, personligen tycker jag mitt motorkoncept är PERFEKT. Visserligen behöver jag en schysst växellåda som matchar moset lite bättre eftersom det har stuckit 2st iår..

Till hösten kommer jag skrida till verket inför 2010 på ett eller annat sätt och med vilken inriktning varierar från dag till dag :) Kombin kanske lever vidare, eller inte.. Jag kanske börjar med dragracing, kanske börjar med att packa ner monstret i en vardagsbil med ac, kanske börjar laborera med fyrhjulsdrift eller sätter motorn i en båt.. Jag är ialalfall redan laddad för ett nytt byggår :)

Men först ska jag åka kombi tills kalsongerna tar slut :lol:

Självklart kommer snacket att gå, det gör det alltid.. Men är rätt härdad med det sen åren har gått :wink:
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Fernis1

Post by Fernis1 »

Blir ballt med något nytt, men börjar du inte längta efter att kunna köra gata igen? :D
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Pimpolainen

Post by Pimpolainen »

haha ser riktigt fränt ut med en kombi på bredden!!

fint bygge må jag säg!
Mvh PJ
ramberg

Post by ramberg »

I vilket fall det än lär bli så lär det sluta med sinnessjukt glada miner! :twisted:
chribbe

Post by chribbe »

r.ivars wrote:börjat höra från lite olika håll att folk ska köpa min touring.. :)

Det enda jag diskuterat är 2 byten, det ena med ärtans gamla dragchassie och det andra med ärtans gamla m3 e30 chassie..

Jag har många bollar i luften och alltid massa planer med allt.. De flesta av planeran med touringen är förverkligade.. Och körbarheten är total! Kombin är precis lika störd som jag ville, men går endå att fräsa runt på banan i superfintbantempo bland dom andra som försvarar sig med att dom iallafall är snabba när det svänger ;) Jag har hittils inte blivit ifrånkörd på banan.. Förutom när jag åkte och kylde i 50km/h när jag körde med front och glasfiberhuv på (gick upp i temp då (100grader)..

Jag själv upptäckte redan i våras när jag bromsade 1000hk och var på elmia med god repsons att jag redan började fundera på nya projekt. Och så kommer det säkert bli på ett eller annat sätt..

Men att sälja kombin komplett har inte varit på kartan.. än, men är heller ingen omöjlighet.. Men jag har svårt att tro att jag skulle få ett bud som känns vettigt med motorn och den biten inblandad, personligen tycker jag mitt motorkoncept är PERFEKT. Visserligen behöver jag en schysst växellåda som matchar moset lite bättre eftersom det har stuckit 2st iår..

Till hösten kommer jag skrida till verket inför 2010 på ett eller annat sätt och med vilken inriktning varierar från dag till dag :) Kombin kanske lever vidare, eller inte.. Jag kanske börjar med dragracing, kanske börjar med att packa ner monstret i en vardagsbil med ac, kanske börjar laborera med fyrhjulsdrift eller sätter motorn i en båt.. Jag är ialalfall redan laddad för ett nytt byggår :)

Men först ska jag åka kombi tills kalsongerna tar slut :lol:

Självklart kommer snacket att gå, det gör det alltid.. Men är rätt härdad med det sen åren har gått :wink:

jag väntar bara på att du ska bestämma dig :P
r.ivars

Post by r.ivars »

hahaha :D

skön ölpisspaus påväg till emmaboda :)

http://www.youtube.com/watch?v=8fUFf6JIbf4
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Fredriktak

Post by Fredriktak »

r.ivars wrote:hahaha :D

skön ölpisspaus påväg till emmaboda :)

http://www.youtube.com/watch?v=8fUFf6JIbf4

Asgarv, dåååre!
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Hilda

Post by Hilda »

Hilda jobbar på för fullt med cabben men fan vad tid allting tar....nu skall den bara sättas ihop för att kunna köras så allt krims krams får vänta....

Men självklart har man åkt på ett stoooort bakslag "tillfälligt" i ekonomin......Min gröna härliga Audi(VPM-maskinen) har blivit mosad bakifrån av en Taxibil och ny bil måste inhandlas snabbt...hinner inte vänta på försäkringsbolag mm mm....men till 98% kommer den troligtvis att lösas in....Efter att pratat med polaren som äger Aros Lackcenter så är det inget att laga....

Den "nya" bilen blir troligtvis en Passat 4wd combi v6 2,5tdi-03 som får dra 1900kg på BE-Kort :D blir kanon som dragbil.....
Allt sådant här skit tar bara sådan tid att hålla på med och tid är något som är väldigt dyrbart just nu....

Motorn till cabben är som sagt klar och jag och Mikko skulle skruva i den men jag fick som sagt lite förhinder med sambo på akuten och ramsne bil....

Om jag hinner kommer jag lägga ut bilder annars så får ni tyvärr hålla er till tåls efter Mantorp.... sorry.....
Ja ja ja nu vet ni hur det ser ut för farbror Hilda..
Ha d..... Mvh Hilda
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Västerås Plast & Metallservice
Mr Cossie

Post by Mr Cossie »

Tråkigt att läsa hilda hoppas sambon inte blev allt för skadad i rygg eller i nacken, bilar går ju att laga eller byta men inte kroppen,

Nu jälar har jag med skaffat beemeer turbo hilda, jag köpte sandens gamla men det visste du nog förlängesen med dina turbo kontakter :wink:

Mvh Conny
Hilda

Post by Hilda »

Mr Cossie wrote:Tråkigt att läsa hilda hoppas sambon inte blev allt för skadad i rygg eller i nacken, bilar går ju att laga eller byta men inte kroppen,

Nu jälar har jag med skaffat beemeer turbo hilda, jag köpte sandens gamla men det visste du nog förlängesen med dina turbo kontakter :wink:

Mvh Conny

Nacke och rygg tar nog ett tag att läka ihop men det blir nog bra till slut....
Bra Conny äntligen har du tagit ditt förnuft till fånga....du var i fordträsket ett tag men har rest dig upp som en man skall och insett sitt rätta jag med sin BMW ha ha ha ha :D

Du kanske inte visste om detta men har själv varit i saabträsket :oops: ha ha ha ha ha....mvh hilda
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Västerås Plast & Metallservice
Post Reply