Page 133 of 192

Posted: 18 Sep 2009, 08:41
by NLR
Hej Andreas, hoppas Du mår bättre!
Jo nog funkar det bra, man kan ju kompensera med lite större A/R.
På Limmet´s S50 med 83mm turbin och 71mm (72 USA mm) kompressor
gick den väl 1:1 som sämst, men med 78mm kompressor skena avgassmottrycket. 96mm (88mm exd) turbinen flödar nått grönjävligt
matchas bäst med 86mm kompressorn (ind) eller på stora motorer.
Men det finns ju turbiner därimellan 87mm och 91mm (stora dia).
/Christer

Posted: 18 Sep 2009, 09:12
by Bmwandreas
Precis. En med 83mm turbin och A/R 1.25 skulle vara klockrent!
Tror det finns hemma på lager också Robbz.

Posted: 18 Sep 2009, 10:32
by Nobbe
Bmwandreas wrote:Precis. En med 83mm turbin och A/R 1.25 skulle vara klockrent!
Tror det finns hemma på lager också Robbz.


Fan va nice! Tyckte robin höll på att yra om att han skulle åka upp i helgen och handla. ;)

Posted: 18 Sep 2009, 10:57
by robbz
paxar den.........

men kan bara komma på söndag :cry: , supa imorrn...!
/mvh

Posted: 18 Sep 2009, 12:10
by Bonje
robbz wrote:paxar den.........

men kan bara komma på söndag :cry: , supa imorrn...!
/mvh

Antar att BorgWarnern har twin entry avgashus? Orkar du bygga om grenröret i såna fall eller skiter du i det?
Ha ha, skämtar du? Vi bromsade nyligen om en bil han moddat turbon på. 100hk mindre på driven med samma mapp, 1000rpm sämre spool.
Jag ville bara inflika med en liten sak (utan att göra vidare diskusion av det) Det var ingen turbo som Martin har preppat för att på någe vis göra bättre! Uppgiften var att sätta liv på en turbo (SC61:a) som hade rasat.. För minsta möjliga peng. Då det tydligen inte var möjligt att få tag på en original axel på kort tid. Därför köpte han en Garret axel och blev tvungen att svarva om avgashuset för att den skulle passa.
Varför den gav så mycket mindre effekt efter bytet hade han inge bra svar på. Tyvärr mättes inget mottryck vid mätningen heller.

Han säger sig ha alla kunder han önskar, så låter han den andra målgruppen tycka vad dom vill om honnom... Om dom betvivlar att han kan göra en original turbo bättre, så tyckte han det skulle vara kul om det var någon som vågade lämna en turbo till honnom för att bevisa motsatsen.
(göra test före och efter) Det ska bli intressant att se hur min HX40 kommer funka! Sorry för OT.

Posted: 18 Sep 2009, 14:06
by Bmwandreas
robbz wrote:paxar den.........

men kan bara komma på söndag :cry: , supa imorrn...!
/mvh


Tror den finns hemma. Är inte säker för jag ligger hemma.
Fråga Bäckis.

Posted: 18 Sep 2009, 20:11
by robbz
orkar och har inte tid att bygga nytt grenrör......
-men förmodligen blir det så ändå :wink:

/mvh

Posted: 18 Sep 2009, 20:54
by Nobbe
robbz wrote:orkar och har inte tid att bygga nytt grenrör......
-men förmodligen blir det så ändå :wink:

/mvh


Det blir så, va så säker ;)

En back bärs så fixar vi biffen.

Posted: 19 Sep 2009, 17:41
by Erki87
kommer det bli så bra grenrör efter en back bärs??? :|

Posted: 19 Sep 2009, 17:45
by Ludde_
svagdricka? :D

Posted: 19 Sep 2009, 20:39
by Nobbe
Erki87 wrote:kommer det bli så bra grenrör efter en back bärs??? :|


Det brukar bli bra när vi dricker bärs å mekar, då gör vi vad vi tänker ist för att tänka vad vi ska göra.

Posted: 20 Sep 2009, 21:07
by robbz
Nobbe wrote:
Erki87 wrote:kommer det bli så bra grenrör efter en back bärs??? :|


Det brukar bli bra när vi dricker bärs å mekar, då gör vi vad vi tänker ist för att tänka vad vi ska göra.


mkt sant..... 8)


idag var jag till bäckis och hämtade turbon!
-satan ett sånt fint agregat det vart........
i veckan som kommer blir det till att börja bygga ett nytt grenrör då denna turbon inte får plats på samma ställe som förra .....

nu känns det kul igen , stort tack till ppf.
/mvh

Posted: 20 Sep 2009, 21:12
by Nobbe
Hittade på lite ritningar i mailen som tur var.
Ska leta reda på resten som jag tänkte skära ut i samma veva så ska jag beställa grejerna sen. Måste bara skissa upp turboflänsen först.

Posted: 21 Sep 2009, 06:46
by Nicke Blom
Vad blev det för snurra?

Posted: 21 Sep 2009, 07:38
by Turboá
Hej!
Jag tittar på din minutiöst arbete under lång tid.
Jag väntar på att du försöker bilen så mycket redan.
Jag tror att du overcomplicate det lite.
När bilen kommer redan då det är möjligt att utföra produktutveckling, gör du det först åtminstone då endast för det som behöver onödigt arbete nej.
Grattis, mycket grundligt arbete! : :)

Posted: 21 Sep 2009, 11:15
by daniel-635
Nobbe wrote:Det brukar bli bra när vi dricker bärs å mekar, då gör vi vad vi tänker ist för att tänka vad vi ska göra.


Skillnaden mellan teori och praktik, på ett helt nytt sätt :wink:

Jag håller tummarna för er !

Posted: 21 Sep 2009, 14:07
by Pimplaren
daniel-635 wrote:
Nobbe wrote:Det brukar bli bra när vi dricker bärs å mekar, då gör vi vad vi tänker ist för att tänka vad vi ska göra.


Skillnaden mellan teori och praktik, på ett helt nytt sätt :wink:

Jag håller tummarna för er !


Haha 8)