Page 131 of 195
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 15 Feb 2012, 22:36
by Bmw*Alex
bmw_fredde wrote:Svarvade svänghjul häromdan så borde ju komma ihåg det men icke... kan mäta åt dig vilka mått vill du ha?
har du verkligen nåt riktigt å mäta med fredde ? behövs ju en 20 tkr skjutmått egentligen för det är jäkligt exsakt för det är krymp passning på startkrasen
mvh
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 15 Feb 2012, 23:25
by bmw_fredde
Har allt som behövs på jobbet! men har för mig den ligger på plus 5 tiondelar+ i krymppasningen så så noga är det inte den nyper fast som satan!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 17 Feb 2012, 01:40
by lillis
Bmw*Alex wrote:bmw_fredde wrote:Svarvade svänghjul häromdan så borde ju komma ihåg det men icke... kan mäta åt dig vilka mått vill du ha?
har du verkligen nåt riktigt å mäta med fredde ? behövs ju en 20 tkr skjutmått egentligen för det är jäkligt exsakt för det är krymp passning på startkrasen
mvh
micrometer!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 17 Feb 2012, 17:16
by Bmw*Alex
lillis wrote:Bmw*Alex wrote:bmw_fredde wrote:Svarvade svänghjul häromdan så borde ju komma ihåg det men icke... kan mäta åt dig vilka mått vill du ha?
har du verkligen nåt riktigt å mäta med fredde ? behövs ju en 20 tkr skjutmått egentligen för det är jäkligt exsakt för det är krymp passning på startkrasen
mvh
micrometer!
eller det ja , men inteså ofta man har tillgång till så stora micrometer mätare
mvh
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 17 Feb 2012, 20:50
by Limpdjur
när jag byggde om å bytte startkrans på min så mätte jag bara med ett stort skjutmått från jobbet (1000mm) med breda stadig käftar, sen tror jag inte det är så kinkigt, räknade ut att om jag veklade ut kransen så skulle den bli typ 70cm lång så det är ju en heldel den kommer utvidgas vid värmning, är ju inte som lagerpassning på en liten axel.
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 22 Feb 2012, 11:19
by r.ivars
om man ska ha en skitstark generator till M50, vad ska man ha måntro?
mitt batteri tog slut hela tiden när jag åkte längre sträckor med min bimmer, och jag tror inte bara det hade med att göra att batteriet var halvrisigt..
Utan även att min batterikabel bakifrån och fram var i tunnaste laget med tanke på hur lång den var och att mina 044or och wasserpump mm var matade bakifrån vid batteriet...
Men jag tänkte krydda allt lite extra med en tung generator
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 22 Feb 2012, 12:42
by r.ivars
verkar finnas 140 ampare i 528, lär testa om de funkar!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 22 Feb 2012, 17:33
by Linkan_V95R
Borde inte E38:an med sexan ha en ganska maffig generator? Med tanke på all utrustning och lull-lull som är i dom? Bara en tanke.
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 22 Feb 2012, 18:11
by Pimplaren
140ah borde räcka gott i bilen
+ ett bra batteri och feta kablar!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 22 Feb 2012, 18:12
by r.ivars
japp tänkte faktiskt skaffa ett OPTIMA... Hyh... Brallorna blir tomma bara!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 22 Feb 2012, 18:21
by M-techer
Du får väl sätta en klibba till på kärran
Så fickorna inte börjar damma menar jag!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 22 Feb 2012, 18:23
by r.ivars
M-techer wrote:Du får väl sätta en klibba till på kärran
Så fickorna inte börjar damma menar jag!
hehe nån måtta får det va
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 22 Feb 2012, 18:24
by M-techer
Var menat som ett skämt
Kan man inte ta hem lite billigare från "over there" på andra sidan pölen?
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 22 Feb 2012, 19:07
by pizza
Yellow & Redtop e snorbilliga i staterna, men vad tror du frakten kostar?? Ovärt... Kolla på skrotarna om du hittar Dodge Caliber Diesel dom har 90amp Optima RedTop från fabrik..... Å de svarar ju även på frågan om dom batterierna e billiga i USA
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 22 Feb 2012, 22:59
by r.ivars
för 2000 spänn som dom kostar så sparar jag mig hellre bestyret med sånt =)
men eftersom man jobbat med inköpspriser på vanliga batterier sedan 2003 så blir detta batteri-inköp lite speciellt
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 22 Feb 2012, 23:01
by Evinrude
Även 525 e34 har 140A generator på många, kan inte bli mer bolt-on än så
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Posted: 22 Feb 2012, 23:20
by Nisse Järnet
Evinrude wrote:Även 525 e34 har 140A generator på många, kan inte bli mer bolt-on än så
Sån sitter på min