F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Då har man byggt klart bakvagnsfästen och aludurkplåt i skuffen....Fästena för bakvagnen är en snabb lösning och funkar det bra kommer det göras snyggare....
Jag vill inte ha bakaxeln stummonterad så den sitter nu bultad med 2st nya BMW M635 fästen som har nu 2st M14 Bultar....Det borde hålla
Fortsätter med durkplåten....måttas in med vattenpass så det blir rakt och bra
Och till slut är durken färdiglaggd...
Nu skall allt skruvas ur igen för att lacka alla balkar, sedan skall resten av skuffen som hjulhus mm.. kläs med grå filt...
Detta var inte alls så pillrigt att få ihop...nej knappt alls
Over and out/Hilda[/img]
Jag vill inte ha bakaxeln stummonterad så den sitter nu bultad med 2st nya BMW M635 fästen som har nu 2st M14 Bultar....Det borde hålla
Fortsätter med durkplåten....måttas in med vattenpass så det blir rakt och bra
Och till slut är durken färdiglaggd...
Nu skall allt skruvas ur igen för att lacka alla balkar, sedan skall resten av skuffen som hjulhus mm.. kläs med grå filt...
Detta var inte alls så pillrigt att få ihop...nej knappt alls
Over and out/Hilda[/img]
- Jag Heter Jimmy
r.ivars wrote:slipknot - psychosocial
"And the rain will kill us all"
är det inte det ena så är det det andra.. ***väder
Är ju så sjukt bra väder för denna typ av bilar just nu..... känner sjukt sug att meka ihop allt.
Vill mest gegga runt med en gammal militärbil i skogen istället!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag Heter Jimmy wrote:ser bra grymmt ut när får vi se den på gatan/strippen då?
Tack för kommentarerna grabbar
Planen är att hon skall ialla fall vara klar för att klara en eller två repor på Mantorp....men det visar sig hur mycket jag hinner dunka ihop nu under juli månad....vill gärna testa chassiet innan sommaren är slut så man vet vad som skall förbättras eller förstärkas...inredningsdetaljer och allt annat krims krams skruvas i när chassiet verkligen fungerar...
Motorn har Mikko dunkat ihop och kommer ner med den och hjälper till att skruva ihop sprut mm en helg som vi skall försöka att bestämma oss för inom snar framtid
Uppdateringar kommer....
Mvh Hilda
tömma külarwasser
montera bort pneumatikslangarn med vatten till turbon, dom verkar inte gilla att sitta i 1000hk agget
missa ta kort på nya slangarna.. provköra... få billy att kåla i symfoni med bmwn.. Billy kålar jalingar och beemern kålar asfalt sammalika
koka vatten ur tändstiftshålen, skita på sig... Blåsa ur, och allt ok ska ALDRIG mer tvätta skiten nu.. Whitetrash 4 the rest of the summer
sen kom tokbosse förbi.. ja.. turbad med maptop på tanken... WTF!!
montera bort pneumatikslangarn med vatten till turbon, dom verkar inte gilla att sitta i 1000hk agget
missa ta kort på nya slangarna.. provköra... få billy att kåla i symfoni med bmwn.. Billy kålar jalingar och beemern kålar asfalt sammalika
koka vatten ur tändstiftshålen, skita på sig... Blåsa ur, och allt ok ska ALDRIG mer tvätta skiten nu.. Whitetrash 4 the rest of the summer
sen kom tokbosse förbi.. ja.. turbad med maptop på tanken... WTF!!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
var förbi och pillade lite idag..
felsökte lite klonk i framvagnen.. Sen kom markus förbi av en slump och sa att han haft liknande ljud och det var hans fjäderben som gängat upp sig..
Samma fel på min =)
kamerna suger fan.. men jag vägrar köpa en ny efter att den förra vart stulen...
vart en hel del sladdande i efm-kväll... Fyfan va kul handbromsen är rolig och att slira av burnisar på 2an i fart är också pisskul!!
dagens sladdmaffia i hårigt startfält om 2000hk+
nya turboslangarna.. turbon är DÖDEN för mitt kylsystem, ligger på 90-95 hela tiden när man kör... och allt är genomvarmt altså..
sen slänge jag på slicks och tänte testa en trackbite start för att se så allt håller ihop... Synd.. polisen syns en bit bort, brassar och gänner beemern och springer för livet dom försvann då jag körde in skiten i garaget igen... Helt otrligt.. Jag kan fan inte ens pissa utomhus utan att få böter...
Om inte vädret ser allt för djävligt ut eller att nånting annat inträffar imorn bär det av till avesta efter jobbet.. med beemern.. Sen på fredag blir det midsommarfirande på bästa vis... 402m i orsa Rasar man får man spisa sill och nubbe
felsökte lite klonk i framvagnen.. Sen kom markus förbi av en slump och sa att han haft liknande ljud och det var hans fjäderben som gängat upp sig..
Samma fel på min =)
kamerna suger fan.. men jag vägrar köpa en ny efter att den förra vart stulen...
vart en hel del sladdande i efm-kväll... Fyfan va kul handbromsen är rolig och att slira av burnisar på 2an i fart är också pisskul!!
dagens sladdmaffia i hårigt startfält om 2000hk+
nya turboslangarna.. turbon är DÖDEN för mitt kylsystem, ligger på 90-95 hela tiden när man kör... och allt är genomvarmt altså..
sen slänge jag på slicks och tänte testa en trackbite start för att se så allt håller ihop... Synd.. polisen syns en bit bort, brassar och gänner beemern och springer för livet dom försvann då jag körde in skiten i garaget igen... Helt otrligt.. Jag kan fan inte ens pissa utomhus utan att få böter...
Om inte vädret ser allt för djävligt ut eller att nånting annat inträffar imorn bär det av till avesta efter jobbet.. med beemern.. Sen på fredag blir det midsommarfirande på bästa vis... 402m i orsa Rasar man får man spisa sill och nubbe
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Jag Heter Jimmy
- Jag Heter Jimmy