Aleex Bmw e30 S50 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

BRUZZE

Post by BRUZZE »

trist när det blir sådär.. speciellt på en så pass dyr snurra.

bara hoppas att det inte är fler saker som gått sönder. men skulle tippa på att du får kompensation för typ lager å packningar.

lycka till.
M3JONAS

Post by M3JONAS »

Surt när det blir fel men som sagt var så bör man kolla och dubbelkolla allting när man slår ihop en specialmaskin.
Hur har ni gjort med ventiluttagen? Tänkte bara så att det inte blir trångt mellan kolv och ventil nu?!
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

M3JONAS wrote:Surt när det blir fel men som sagt var så bör man kolla och dubbelkolla allting när man slår ihop en specialmaskin.
Hur har ni gjort med ventiluttagen? Tänkte bara så att det inte blir trångt mellan kolv och ventil nu?!

Det är gött med plats. Vi mätte när vi slog ihop Bengts maskin och jag minns inte hur mkt det var men det var redigt med plats.
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Jag mätte mina kolvar direkt när jag fick dem. Beställda för en 3,0 och de hade som du skriver högre komphöjd än brukligt. Jag beställde 3,2 vevstakar som är 3mm kortare och däckade blocket till rätt mått. Som sagt, det gäller att hålla koll på bitarna i en racemaskin.
Bonje

Post by Bonje »

Irriterande när man inte får rätt mått på kolvarna man beställer... Vart uppstår felet kan man fråga sig? :?
Det var likadant med mina kolvar.. Fel komphöjd på dom också.
Jag ringde till "importpreformanceparts" där jag hade beställt kolvarna, och informerade att dom hade fel uppgifter på sin hemsida.
Åfan.. det måste vi rätta till på en gång svarade dom...

Dom har fortfarande fel uppgifter.. :evil:

Har ni som fått fel informerat om läget i efterhand?!
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
fulingbusen

Post by fulingbusen »

Samma här, fick köpa nya kortare stakar. De ble inte förvånade när jag påpekade detta. Amerikanare...
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Dom tycker visst inte att det är så noga på andra sidan atlanten.

Vi har aldrig haft detta problem förut, så nu mäter vi allt från Wiseco.
Aleex

Post by Aleex »

Jag tycker inte man ska behöva oroa sig om kolvarna stämmer, när man beställer från en återförsäljare.
Självklart tror man ju att sakerna e kollade.
Annars kan man lika bra beställa kolvarna själv från usa, eftersom ¨de verkar som att man måste mäta allt.
Men så tycker kanske bara jag.
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Vi antar väl självklart att vi fått det vi betalat för och det kartongen är märkt som. Sedan detta uppdagades kollar vi dom, men vi är inte synska.

Oavsett vad du tycker så är det den som monterar som måste kolla så att allt stämmer. Det är skillnad på att plocka ihop en standardmaskin och en racemotor, så är det bara.

När kolvarna tog i toppen måste det ju även ha känts när du vred runt motorn?

Nog tjatat om detta nu. Vem man ska lägga skulden på kan man välja själv och det är inget att göra åt nu.

Du är ju iaf ute i god tid till nästa år ändå och vi får göra någon specialare när den ska bromsas ur sen.....
Aleex

Post by Aleex »

Bäckis wrote:Vi antar väl självklart att vi fått det vi betalat för och det kartongen är märkt som. Sedan detta uppdagades kollar vi dom, men vi är inte synska.

Oavsett vad du tycker så är det den som monterar som måste kolla så att allt stämmer. Det är skillnad på att plocka ihop en standardmaskin och en racemotor, så är det bara.

När kolvarna tog i toppen måste det ju även ha känts när du vred runt motorn?

Nog tjatat om detta nu. Vem man ska lägga skulden på kan man välja själv och det är inget att göra åt nu.

Du är ju iaf ute i god tid till nästa år ändå och vi får göra någon specialare när den ska bromsas ur sen.....

De e klart man tror på de som står på kartongen de skulle jag med göra. Det var ju det de inte gjorde. De har väl bara tagit i mkt lite.
Ja nu lägger vi ner det här, så blir alla glada :D
Aleex

Post by Aleex »

Nu har jag plockat ner framvagnen. Den ska på blästring, målning och sen ska de i powerflex bussningar. Har slitit bort abs o annat onödigt.
Sen ska det lackas innanför huven, bilen med. Men det lär bli en mattsvart bil..
Wärniss

Post by Wärniss »

Det blir nog nice som fan!
Aleex

Post by Aleex »

Nu är framvagnen på blästring. Sen så blir det inte mattsvart innanför huven. Det blir samma färg som idag, diamantsvart metallic. Powerflex bussningarna ligger hemma också.
Aleex

Post by Aleex »

Har målat upp framvagnsbalken idag. Sen försöker jag att stressa på han som blästrar o målar mina bärarmar mm.
Jag har fått nytt garage idag så jag måste dit med framvagnen så jag kan flytta den i slutet på denna månad..
Skönt med nytt garage
AndersJ

Post by AndersJ »

Aleex wrote:Nu är framvagnen på blästring. Sen så blir det inte mattsvart innanför huven. Det blir samma färg som idag, diamantsvart metallic. Powerflex bussningarna ligger hemma också.

Det var nog ett bra beslut. Jag lackade mitt motorrum mattsvart och det ångrar jag idag. Ser för jäkla tråkigt ut.
/Anders
E30 EVO 335
JimmyA

Post by JimmyA »

var fick du garage någonstans?
birro

Post by birro »

undrar jag också =)
Post Reply