Aleex Bmw e30 S50 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
M3JONAS wrote:Surt när det blir fel men som sagt var så bör man kolla och dubbelkolla allting när man slår ihop en specialmaskin.
Hur har ni gjort med ventiluttagen? Tänkte bara så att det inte blir trångt mellan kolv och ventil nu?!
Det är gött med plats. Vi mätte när vi slog ihop Bengts maskin och jag minns inte hur mkt det var men det var redigt med plats.
Irriterande när man inte får rätt mått på kolvarna man beställer... Vart uppstår felet kan man fråga sig?
Det var likadant med mina kolvar.. Fel komphöjd på dom också.
Jag ringde till "importpreformanceparts" där jag hade beställt kolvarna, och informerade att dom hade fel uppgifter på sin hemsida.
Åfan.. det måste vi rätta till på en gång svarade dom...
Dom har fortfarande fel uppgifter..
Har ni som fått fel informerat om läget i efterhand?!
Det var likadant med mina kolvar.. Fel komphöjd på dom också.
Jag ringde till "importpreformanceparts" där jag hade beställt kolvarna, och informerade att dom hade fel uppgifter på sin hemsida.
Åfan.. det måste vi rätta till på en gång svarade dom...
Dom har fortfarande fel uppgifter..
Har ni som fått fel informerat om läget i efterhand?!
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
Vi antar väl självklart att vi fått det vi betalat för och det kartongen är märkt som. Sedan detta uppdagades kollar vi dom, men vi är inte synska.
Oavsett vad du tycker så är det den som monterar som måste kolla så att allt stämmer. Det är skillnad på att plocka ihop en standardmaskin och en racemotor, så är det bara.
När kolvarna tog i toppen måste det ju även ha känts när du vred runt motorn?
Nog tjatat om detta nu. Vem man ska lägga skulden på kan man välja själv och det är inget att göra åt nu.
Du är ju iaf ute i god tid till nästa år ändå och vi får göra någon specialare när den ska bromsas ur sen.....
Oavsett vad du tycker så är det den som monterar som måste kolla så att allt stämmer. Det är skillnad på att plocka ihop en standardmaskin och en racemotor, så är det bara.
När kolvarna tog i toppen måste det ju även ha känts när du vred runt motorn?
Nog tjatat om detta nu. Vem man ska lägga skulden på kan man välja själv och det är inget att göra åt nu.
Du är ju iaf ute i god tid till nästa år ändå och vi får göra någon specialare när den ska bromsas ur sen.....
Bäckis wrote:Vi antar väl självklart att vi fått det vi betalat för och det kartongen är märkt som. Sedan detta uppdagades kollar vi dom, men vi är inte synska.
Oavsett vad du tycker så är det den som monterar som måste kolla så att allt stämmer. Det är skillnad på att plocka ihop en standardmaskin och en racemotor, så är det bara.
När kolvarna tog i toppen måste det ju även ha känts när du vred runt motorn?
Nog tjatat om detta nu. Vem man ska lägga skulden på kan man välja själv och det är inget att göra åt nu.
Du är ju iaf ute i god tid till nästa år ändå och vi får göra någon specialare när den ska bromsas ur sen.....
De e klart man tror på de som står på kartongen de skulle jag med göra. Det var ju det de inte gjorde. De har väl bara tagit i mkt lite.
Ja nu lägger vi ner det här, så blir alla glada
Aleex wrote:Nu är framvagnen på blästring. Sen så blir det inte mattsvart innanför huven. Det blir samma färg som idag, diamantsvart metallic. Powerflex bussningarna ligger hemma också.
Det var nog ett bra beslut. Jag lackade mitt motorrum mattsvart och det ångrar jag idag. Ser för jäkla tråkigt ut.
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335