Page 14 of 42
Posted: 22 Oct 2007, 14:05
by Zwofurti
Behåll m50:n så skicar du upp s50:n åt mig..=)
Posted: 22 Oct 2007, 16:08
by bmw_fredde
AndreasT wrote:Nu är jag lite kluven igen, har fått tag på en s50b32 för riktigt bra pris så nu vet jag inte vilken motor jag vill använda.
Vilket ilands problem
Surt för dig att du inte hitta den innan du köpte min!! vad lutar det åt m50 eller s50?
Posted: 22 Oct 2007, 16:20
by AndreasT
Min tanke från början var ju att bygga s50b32 men hittade aldrig någon . Så typisk man hittade en precis när man köpt din
M50 är ju dock en riktigt fräck maskin med allt man kan köpa till den typ.
Men vill nog helst bygga på s50,
så är det någon som är sugen på en mycket potent m50b28 billigt ?
Posted: 22 Oct 2007, 22:26
by Zwofurti
Hur billigt är billigt?=)
Posted: 23 Oct 2007, 11:41
by AndreasT
Billigt är väl fel ord då det handlar om mycket pengar men om vi säger bra pris då
.
Ser man vad det kostar att bygga en sådanhär maskin så tycker jag 55k är bra pris.
Posted: 23 Oct 2007, 14:47
by Zwofurti
Tycker det är skitbra pris..
hade haft råd men jag behöver fan inte en sån motor..
Tyvärr=)
Posted: 23 Oct 2007, 15:23
by AndreasT
Vadå behöver du inte en monster motor, trodde alla behövde en sådann
Posted: 23 Oct 2007, 16:23
by Zwofurti
AndreasT wrote:Vadå behöver du inte en monster motor, trodde alla behövde en sådann
Hehe nej.. har varken chassie eller bromsar för en sån motor.. =)
Posted: 23 Oct 2007, 20:25
by pelko
Zwofurti wrote:AndreasT wrote:Vadå behöver du inte en monster motor, trodde alla behövde en sådann
Hehe nej.. har varken chassie eller bromsar för en sån motor.. =)
Hade inte Andreas heller denna sommaren
mvh Mathias
Posted: 24 Oct 2007, 11:04
by Ludde
bilen går ju inte snabbare med bra väghållning och bromsar
*ändrad*
jo kanske snabbare
Posted: 24 Oct 2007, 13:05
by AndreasT
Hehe nä jävligt sant. Iallafall så tillkommer coilovers samt fetare bromsar i år. Var ju livsfarligt i sommras med org bromsar.
Posted: 24 Oct 2007, 16:51
by Fido85
AndreasT wrote:Hehe nä jävligt sant. Iallafall så tillkommer coilovers samt fetare bromsar i år. Var ju livsfarligt i sommras med org bromsar.
fick spons från tarox i italien där dom byggs och köpte 6 kolvs ok mws 332mm skivor eller vad det var som är borrade och slitsade och fy satan det bromsar bra...supernöjd med dom
Posted: 24 Oct 2007, 19:03
by AndreasT
Fido85 wrote:AndreasT wrote:Hehe nä jävligt sant. Iallafall så tillkommer coilovers samt fetare bromsar i år. Var ju livsfarligt i sommras med org bromsar.
fick spons från tarox i italien där dom byggs och köpte 6 kolvs ok mws 332mm skivor eller vad det var som är borrade och slitsade och fy satan det bromsar bra...supernöjd med dom
Låter dyrt, får bli några stora billiga standard ok och så får jag fräsa adapter själv och några lämpliga skivor på det.
Jaja verkar svagt med intresset för m50b28 just nu så just nu lutar det åt jag bygger på den. Men jag är inte bitter för det
Posted: 24 Oct 2007, 20:48
by Insanity
Jag har spindlar & Ok från M3 3,2 med stumma styrningar och hårdare belägg samt 3,2 skivorna med alu nav.. 315x28/fram och 312/bak, aldrig vart i närheten av att mattas för mig..
Har ioförsig inte kört bana men endel gatåka samt dragracing har dom vart med om iallafall..
Posted: 24 Oct 2007, 20:56
by AndreasT
Insanity wrote:Jag har spindlar & Ok från M3 3,2 med stumma styrningar och hårdare belägg samt 3,2 skivorna med alu nav.. 315x28/fram och 312/bak, aldrig vart i närheten av att mattas för mig..
Har ioförsig inte kört bana men endel gatåka samt dragracing har dom vart med om iallafall..
Åfan det låter bra. Org 328 bromsar var inget å hurra över när man gjorde några höghastighetsinbromsningar.
M3 ok och skivor borde gå att få relativ billigt tycker man så det låter som ett vettigt alternativ då.
Posted: 28 Oct 2007, 17:06
by AndreasT
Så nu har jag äntligen fått lite tid så jag kan börja med bilen.
Tog och städade ur garaget igår och idag började jag med tvätta av bilen innan jag parkerade den inför vintern.
Nytvättad:
Därefter demonterade jag drivlina. Nu har man gjort det några gånger det tog runt 3h att lyfta ur allt och läga in allt på hyllorna.
Lyft nästa:
Motor/låda:
Sedan lyfte jag i jiggmotorn. Motorn är mindre än vinklad än förra året för ge plats åt PT76:an. Imorgon skaffar jag material för bygga motorfästen.
Får hur jag löser det med oljetråget då motorn ligger nära framvagnsbalken.
Har även fått även lite delar för bygget:
Lagom stor turbo
m3 spjäll monterade:
Posted: 29 Oct 2007, 18:28
by AndreasT
Fortsatte lite med inpassningen idag av motorn.
Kapade upp oljetåget rejält för se hur lågt ner samt vilken vinkel jag kunde få på motorn.
Testade även rakställa motorn men då får man inte plats med kommande insug.
Så nu blir det en lutning på cirka 10 grader och en Pt76:an ryms lätt och en 4" downpipe ryms även den utan problem.