längesen det blev en uppdatering här...
Men höll lite semester förra veckan så då fick jag ihop bilen... där är lite lister och saker som ska snyggas till men den är körbar iaf
Bakvagnsfix... fick dit m5 medbringarna, kör med original 325 bromsar bak så länge med tanke på att man vill ha på slicksen som bara är 15*..
Gjorde en 9mm distans på navet där ute samt fräste av 3mm på okhållaren för att få de rätt med skivan/oket...
Fram bytte jag ut e46 länkarmarna mot m3 3,2or så att hjulen hamnar bättre i hjulhusen.. bromsar kom dit och coiloversen ställdes in
Bak och framvagn på plats... dags för hjulinställning ! nu när jag slipper höja bilen så mycket för att kunna köra vettiga slicks räckte inte cambersjusteringarna riktigt.. så hamnade på 1,5 grad camber bak, vilket är för mycket.... Gör om gör rätt !
Nya dragbilen fick jobba lite
Nya bromsrör på hela bilen, växellådskuddar tillverkade och monterade, kardan tillverkad. blev en 540 kardan där vi kortade ner främre biten, sviktstål och m5 knutar.
Så ja, så drivlinan var färdig var det bara att köra ett par vändor sen baxade vi upp henne i dynon !
Allt lirade bra , tempen höll sig klockrent och bilen levererade till och med mer effekt än vad den gjort tidigare... vi körde dock bara på fjädern då det var sjukt många som ville få sina bilar körda innan helgens lek på vallåkraträffen så får gå vidare en annan dag ! men 1 bars laddtryck och 721 rshp var perfekt att köra på under helgens lek
Lördag - hela kompisgänget samlat för lite korvgrillning och burn !!
På g ner mot helsingborg för lite lek !!
Och Lek blev de !
Givetvis slutade helgen på de gamla vanliga viset... men men jag fick åtminstone busat sjukt mycket under helgen och bilen levererar bra ! ska bli kul att krana på lite mer laddtryck
Nu får den stå och skämmas under veckan så ska jag montera dit ny drivknut så att man kan ut och gasa till helgen igen ! Film kommer från föregående helg !
Får passa på att tacka vänner och deras firmor som varit med och lekt i garaget !
STORT tack till Tim Jensen och Ronny Vinkvist som hjälpt mig mycket under dessa dagarna!
Även stort Tack till TJTT för massor med smådelar , PSI Motor för den snabba dynotiden , JMB OPTIMERING och till Mattias som körde ner ett par hjullager ända från kyrkhult då posten klabbat till de !
Nu kör vi vidare så ska de nog bli en schysst kärra av den gamla häcken