MaxxECU åteförsäljare/tuner.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: MaxxECU åteförsäljare/tuner.
Hej! Om man har köpt en LS-motor med befintliga givare å tändspolar, då kan dessa användas för att köra sekventiellt på både bränsle/tändning med ett Maxxecu? (Utan MAF) Även bef lambda kan nyttjas? Då är det ju i princip pnp fast man får koppla härvan själv förstås.
Hei, finns det MaxxEcu på lager hos ppf?
- Bmwandreas
- Moderator
TCN-JONNO wrote:Hej! Om man har köpt en LS-motor med befintliga givare å tändspolar, då kan dessa användas för att köra sekventiellt på både bränsle/tändning med ett Maxxecu? (Utan MAF) Även bef lambda kan nyttjas? Då är det ju i princip pnp fast man får koppla härvan själv förstås.
Stämmer bra det förutom att du får med bredbandslambda som du använder istället.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
-
Bullen! wrote:Bmwandreas wrote:Du kan inte justera med surfplatta.
Synd. För det är förbannat klumpigt med en laptop av pc modell.
Den här plattan kan du mappa med http://www.dustin.se/product/5010663613 ... -10-1-w8p/
Det är en vanlig "PC" i plattformat. Går å installera Windows 7 på den om man inte gillar åttan.
E61 535D m-sport touring
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i
Det går att sätta en router på en laptop och köra den med ipaden med ett program som jag glömt namnet på enligt en tjomme på teleservice.
Så får det bli då jag redan har en padda och en laptop.
Bullen! wrote:Det går att sätta en router på en laptop och köra den med ipaden med ett program som jag glömt namnet på enligt en tjomme på teleservice.
Du tänker nog på "logmein" dock går det att göra samma sak med teamviewer, man installerar det på sin dator/er sen laddar man ner appen på mobilen och kan koppla upp sig var man än är och styra den andra parten som då kanske är inkopplad i ett sprut...
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
100 spenn på att man blir galen av att prova mappa med det!
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Brox wrote:Bullen! wrote:Det går att sätta en router på en laptop och köra den med ipaden med ett program som jag glömt namnet på enligt en tjomme på teleservice.
Du tänker nog på "logmein" dock går det att göra samma sak med teamviewer, man installerar det på sin dator/er sen laddar man ner appen på mobilen och kan koppla upp sig var man än är och styra den andra parten som då kanske är inkopplad i ett sprut...
Tror det hette nåt med "desktop" i namnet men är osäker.
Laddat ner appen för dashen.
Har monterat elektroniska givare för vattentemp, oljetemp, bränsletryck och oljetryck.
Går det att få upp dessa på dashen?
Hittar bara vattentemp.
Edit: Efter att ha kikat i Mtune, vet jag.
Har monterat elektroniska givare för vattentemp, oljetemp, bränsletryck och oljetryck.
Går det att få upp dessa på dashen?
Hittar bara vattentemp.
Edit: Efter att ha kikat i Mtune, vet jag.
The Lower Class
Tummen upp för det här sprutet, snuskigt lätt att hålla på med och mappa.
Betyder det att den "elake jäveln" kanske rent av bryter traditionen?Mikael S wrote:Tummen upp för det här sprutet, snuskigt lätt att hålla på med och mappa.
"Happiness is a Hot VW"
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
- Bmwandreas
- Moderator
Nu funkar det med Bosch sond och metanol ner till 0.50 i lambda. Så det finns inget behov av extra metanollambda bara man har en revision 6 box eller nyare
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
De bilarna som jag har kört med Maxxecu i fungerar inte riktigt overrun/decelcut vid motorbroms utan det poffar och pangar hur man än ställer in det.
När man slår av efter en fullgasrepa i dynon och låter den motorbromsa så eldar man nästan upp avgasutsuget
Något som ni märkt av?
När man slår av efter en fullgasrepa i dynon och låter den motorbromsa så eldar man nästan upp avgasutsuget
Något som ni märkt av?
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Nissan 200 460hk
- Bmwandreas
- Moderator
Nej aldrig? Vad säger loggen om injector duty?
Den ena sa noll och den andra spelade det ingen roll att den gick i overrun/decelcut den gav 1,52msBmwandreas wrote:Nej aldrig? Vad säger loggen om injector duty?
Ska se att leta upp upp dom och skicka det till dig.
Extremt trevligt system att arbeta i och jag är jäkligt kräsen
Inventor of ANAL GAPING.
Nissan 200 460hk
Nissan 200 460hk
På bilar med väldigt dåligt vakuum kan det bli ett problem, men så länge man förstår inställningarna så fungerar funktionen.
Det är viktigt att TPS vinkeln är korrekt kalibrerad innan man ens försöker ställa in detta.
De få gånger vi har haft problem med "overrun fuel cut" har det berott på att spjällens position har förändrats från när vinkeln kalibrerades.
Har du fortsatta problem får du gärna höra av dig på telefon eller på e-post så ska vi försöka hjälpa dig.
Men det är ett inställninsproblem, och vi är väldigt intresserade av att få reda på vad du har gjort för fel och vilken inställning du inte förstår så att vi kan försöka förklara detta bättre.
maila inställningsfil, samt en logg på när du motorbromsar så ska vi hjälpa dig.
Mvh N. Ceder
Maxxtuning AB
0707 78 50 02
info@maxxtuning.se
Det är viktigt att TPS vinkeln är korrekt kalibrerad innan man ens försöker ställa in detta.
De få gånger vi har haft problem med "overrun fuel cut" har det berott på att spjällens position har förändrats från när vinkeln kalibrerades.
Har du fortsatta problem får du gärna höra av dig på telefon eller på e-post så ska vi försöka hjälpa dig.
Men det är ett inställninsproblem, och vi är väldigt intresserade av att få reda på vad du har gjort för fel och vilken inställning du inte förstår så att vi kan försöka förklara detta bättre.
maila inställningsfil, samt en logg på när du motorbromsar så ska vi hjälpa dig.
Mvh N. Ceder
Maxxtuning AB
0707 78 50 02
info@maxxtuning.se
Hejsan.
Tps korrekt, vaccuum korrekt. Jag förstår precis hur det fungerar, kan inte bli enklare. En av bilarna hade varit hos Tony på AG:s så jag trodde bara att han glömt sätta igång den eller att kunden ville ha det så, men Tony hade igång den korrekt.
Ska dra ut en logg när jag kör den, visar 0,0ms samtidigt skickar jag en film på körningen där det pangar
Tps korrekt, vaccuum korrekt. Jag förstår precis hur det fungerar, kan inte bli enklare. En av bilarna hade varit hos Tony på AG:s så jag trodde bara att han glömt sätta igång den eller att kunden ville ha det så, men Tony hade igång den korrekt.
Ska dra ut en logg när jag kör den, visar 0,0ms samtidigt skickar jag en film på körningen där det pangar
Inventor of ANAL GAPING.
Nissan 200 460hk
Nissan 200 460hk