Page 14 of 42

Posted: 10 Aug 2006, 16:46
by Langoo
Chrille wrote:Jag har inte bytt elektroniken i min...


???? hur beteer den sig i felsäkertläge?
Om din fungerar så får jag försöka utan att byta oxå, bara för att se hur det går :)

Posted: 10 Aug 2006, 17:41
by _Kalle_
jag har hört flera som inte heller bytt elektonrik

Posted: 10 Aug 2006, 23:23
by Fisåkare
_Kalle_ wrote:jag har hört flera som inte heller bytt elektonrik
Det är egentligen inte så mycket till "elektronik" i en luftmängdmätare.
Inte så mycket till "chip" heller faktiskt.
De enda som finns är en kolbanepotensiometer, som talar om hur mycket klaffen är öppen, samt en lufttempgivare.
Korten skiljer sig i form av 4 eller 5 stift på kontaktstycket.
Motronic 4a stift, L jetronic 5stift. "hoppas ja kom ihåg rätt nu va de gäller antal stift :shock: "

Aja, spela rille. Titta så att antalet stift i kontaktstycket från styrboxen, överensstämmer med kontaktstycket på LMM. Då ska det funka. Motronic till Motronic och L-jetronic till L-jetronic :D .

Ber om ursäkt för eventuella stavfel. :oops:

Du Chrille........ Är du intreserad av ett nytt MS V3.0 med Edis6 å coilpack. :wink:

MVH
Tobbe. P

Posted: 11 Aug 2006, 05:59
by JaJsEn
om man får tag på en LMM från en 535 E34 elelr 735 med motronic behöver man inte byta electroniken, men om skaffar sig en äldre så behövs det, bara att kolla stiften o gämföra med original.

mvh Erik

Posted: 11 Aug 2006, 09:45
by Chrille
Fisåkare wrote:
Du Chrille........ Är du intreserad av ett nytt MS V3.0 med Edis6 å coilpack. :wink:

MVH
Tobbe. P
nja, allt beror ju på vad du vill ha för kalaset... PM:a!

Posted: 11 Aug 2006, 10:41
by _Kalle_
JaJsEn wrote:om man får tag på en LMM från en 535 E34 elelr 735 med motronic behöver man inte byta electroniken, men om skaffar sig en äldre så behövs det, bara att kolla stiften o gämföra med original.

mvh Erik
yes, och det är väl den från t.ex. e34 med motronic man ska ha. Det va iaf. den jag hade förut.
Sorry för Ot chrille ;)

hejsan.

Posted: 17 Aug 2006, 09:14
by Dirtyjove
tjena Chrille.

Har lite frågor till dig.

Kör du med BTR 384 från Misab?

har du lambda så du ser värdena över hela registret?

vore tacksam om du ville svara!

håller på med en konvertering och letar grejer nu, sen undrar jag om dina spridare går på "max" nu, kan du krama ur mer med typ 1 kilo ladd och fortfarande ha schyssta lambda värden..

MVH Linus.

hejsan.

Posted: 17 Aug 2006, 09:14
by Dirtyjove
tjena Chrille.

Har lite frågor till dig.

Kör du med BTR 384 från Misab?

har du lambda så du ser värdena över hela registret?

vore tacksam om du ville svara!

håller på med en konvertering och letar grejer nu, sen undrar jag om dina spridare går på "max" nu, kan du krama ur mer med typ 1 kilo ladd och fortfarande ha schyssta lambda värden..

MVH Linus.

Re: hejsan.

Posted: 17 Aug 2006, 09:35
by Chrille
Dirtyjove wrote:tjena Chrille.

Har lite frågor till dig.

Kör du med BTR 384 från Misab?

har du lambda så du ser värdena över hela registret?

vore tacksam om du ville svara!

håller på med en konvertering och letar grejer nu, sen undrar jag om dina spridare går på "max" nu, kan du krama ur mer med typ 1 kilo ladd och fortfarande ha schyssta lambda värden..

MVH Linus.
Japp har hör mig det är 384:an ja kör med...

Nej har ingen bredbandslambda....

därför heller tyvärr ingen aning om spridarna går på max, BT är 3,8bar på tomgång...



:( Inte mycket till vettiga svar där inte :)

Posted: 17 Aug 2006, 09:50
by anderzson
som det ser ut nu chrille har du någon mer e30 turbo att fajtas med på rakorna nästa sommar :wink: :D

Posted: 17 Aug 2006, 09:50
by anderzson
som det ser ut nu chrille har en till e30 turbo att fajtas med på rakorna nästa sommar :wink: :D

Posted: 17 Aug 2006, 10:10
by Chrille
anderzson wrote:som det ser ut nu chrille har en till e30 turbo att fajtas med på rakorna nästa sommar :wink: :D
Trevligt... :D

Re: hejsan.

Posted: 18 Aug 2006, 20:56
by Dirtyjove
Chrille wrote:
Dirtyjove wrote:tjena Chrille.

Har lite frågor till dig.

Kör du med BTR 384 från Misab?

har du lambda så du ser värdena över hela registret?

vore tacksam om du ville svara!

håller på med en konvertering och letar grejer nu, sen undrar jag om dina spridare går på "max" nu, kan du krama ur mer med typ 1 kilo ladd och fortfarande ha schyssta lambda värden..

MVH Linus.
Japp har hör mig det är 384:an ja kör med...

Nej har ingen bredbandslambda....

därför heller tyvärr ingen aning om spridarna går på max, BT är 3,8bar på tomgång...



:( Inte mycket till vettiga svar där inte :)


Oki, men har du inte ens en vanlig lambda så du ser nåt?

MVH

Posted: 18 Aug 2006, 21:20
by erikkihl
Kolla upp så att verkligen bränsletrycket följer turbotrycket med dom där, det gjorde inte min! Det sjönk istället..... Så har slängt min i skrot lådan nu!

Posted: 19 Aug 2006, 10:28
by Chrille
Jorå ja har en mätare inkopplad till orginal lambdan men va ser ja på den, jo typ inget nyttigt...

Ska inte den fladdra som fan o ha sig... vid gassläpp o pådrag. Den ligger så snällt vid 12 motorbromsar man så lägger den sig på 11,5????

En dag så fladdrade den o vevade som fan ett tag och låg på 15 vid jämn gas/lugn körning och gick ner på 12-11 vid fullgas..

Jag har bytt lambdasonden utan resultat? kan det vara fel på mätaren eller går den megafett hela tiden?

http://www.h2mracing.se/webbutik/images/produkter/matare/swoosh/sw58/af.jpg
Image

Posted: 19 Aug 2006, 11:12
by johankihl
Det låter ju som att lambda värdena skulle kunna vara vettiga med de modifieringarna du gjort. På låglast bör man ligga runt lambda 1 (afr 14,7) för att få någon som helst bränsle ekonomi. När du sedan går upp på last så är afr 12 ganska lagom för att ligga safe.

Posted: 19 Aug 2006, 11:16
by Chrille
De ju de som är problemet värdet ligger på 11-12 konstant...

Soppa förbrukningen är ca. 1.8-2 liter/mil.

Bränsletrycket vid tomgång är 4 bar...

Frågan är hur lågt ja vågar sänka ner det.