Page 14 of 19
Posted: 19 Apr 2008, 10:17
by johanedstrom
2.8 och e85 gör nog tian!
men inga nya kammar?
Posted: 20 Apr 2008, 11:00
by bmw_pelle
Tian hade nog kommit ändå, hade ju slirande koppling åsså kunde man ju ha vridit upp laddet 1 hekto
.
Nä inga nya kammar, om man int kommer över några beggade typ.
Posted: 20 Apr 2008, 14:10
by flp
antar att du ska hinna allt till 3dje maj då de är blackrace
? hehe.
kommer bli kul att se ifall de blir någon stor skillnad mot förra året. då kanske man måste uppgradera själv till nästa år.
MVH Micke
Posted: 20 Apr 2008, 14:39
by bmw_pelle
Jaha, nä 3:e maj är nog inte aktuellt. Är int så förtjust i blackrace.
Vars är de då?
Hade tänkt ha igång den till driftingtävlingen iaf
Posted: 20 Apr 2008, 16:55
by flp
3dje maj äre i fällfors. tänkte försöka få ihop min bil tills dess. 31a är väl driftingen i fällfors. får hoppas min håller ihop så man får prova lite där
MVH Micke
Posted: 20 Apr 2008, 20:53
by bmw_pelle
Ja du har väl hunnit döda lite drivaxlar då
Posted: 20 Apr 2008, 21:36
by worre
bmw_pelle wrote:Ja du har väl hunnit döda lite drivaxlar då
fjanten har ju sviktisar nu
Posted: 21 Apr 2008, 00:02
by ippe
Spiidfriik wrote:bmw_pelle wrote:Hehe, klart som korvspad att den ska få jobba då den likväl sitter där!
Dom dagar man kört till jobbet har man försökt hålla sej från att gasa, jo tjenare man bjuder pungen varenda gång man kör skiten
Det kan jag faktiskt bekäfta då jag bor uppe på ett litet berg som Pelle måste passera på väg till jobbet. Och inte smygs det ut ur rondellen och uppför backen, hehe. Bästa väckarklockan jag haft om man undantar att den lever jävel fel tid på dygnet. =)
Hahahaha!
Posted: 21 Apr 2008, 06:22
by bmw_pelle
worre wrote:bmw_pelle wrote:Ja du har väl hunnit döda lite drivaxlar då
fjanten har ju sviktisar nu
Haha, ja menar ju de, stumt ska de va
Posted: 21 Apr 2008, 15:34
by flp
bmw_pelle wrote:worre wrote:bmw_pelle wrote:Ja du har väl hunnit döda lite drivaxlar då
fjanten har ju sviktisar nu
Haha, ja menar ju de, stumt ska de va
bara för att vissa fiskör så de håller
haha.
MVH Micke
Posted: 21 Apr 2008, 17:05
by bmw_pelle
Haha, de där får du nog ta tillbaka. Tror inte du spöar din lika mkt som ja spöar min
Posted: 21 Apr 2008, 20:12
by worre
era tanter pelle vinner då king of e30 spö i pite i alla fall
Posted: 21 Apr 2008, 20:20
by flp
bmw_pelle wrote:Haha, de där får du nog ta tillbaka. Tror inte du spöar din lika mkt som ja spöar min
ser du inte
gubben. de sjuka är ju fan att de höll för dig me alla jävla drivaxlar. å du körde väl 1.59 60fot också. ja fick typ fisa på å fjantstarta å köra 1.8nånting för att de skulle hålla, å då höll de bara ibland. blir kul å se hure funkar me 2.8a åde iaf. då måste du ju nästan ner på 9an
MVH Micke
Posted: 21 Apr 2008, 22:17
by bmw_pelle
Hahaha, ja vi får väl se hur det funkar. Sitter å funderar va ja ska ha för turbo.
Posted: 24 Apr 2008, 23:30
by johanedstrom
Light har ju en gt45 som ligger och samlar damm.. den får du sägert mot en liten slant.! dock T6 fläns tror jag?
Posted: 25 Apr 2008, 00:51
by bmw_pelle
Vet int om ja är så sugen på garret, dom har ju mkt sämre spool än holset tydligen.
Posted: 25 Apr 2008, 00:54
by bmw_pelle
Nu har jag receptet klart för min 2.8L.
Eftersom det visade sej att 2.8 blocket är högre så måste jag svarva kolvarna ännu mer.
M50B25 block, 2.8 vev, icke vanos stakar, vanoskolvar svarvade ca 1mm 8.8:1 i komp och till slut en 2.05mm blockpackning.