Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Bolero

Post by Bolero »

Svintoleffe wrote:Nu när jag har börjat träna, så vet jag inte vad som är fel, men jag får sjukt lätt blå märken på koppen, trots ben skydd.

Det jag kan misstänka är vitaminbrist.
elelr vad tror ni.?

Svårt att säga, tar du något vitamintillskott ?

Rekommenderar dig iaf starkt att köra vitamintillskott, jag kör flytande och funkar jävligt fint för mig *ta i trä*.

Det borde alla människor även dom som inte tränar. Problemet är ju oftast att folk inte äter tillräckligt varierat.

Har varit en sväng på gymmet idag och kört lite chins och dips.

En polare ska tävla i fitnessfive så man får ju hänga med honom då vi tränar ihop. Han fick även lite talk idag, vilket jävla grepp!

Image

Svider lite nu men ökade 8reps i chins jämnfört med förra veckan och då körde jag med dragremmar så känns bra!

Aja nu är det snart dags att bada lite i havet, 4timmar till sedan plaskar man där :P
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

nä jag äter inget vitamin tillskott, men måste nog börja göra det. alla ha varit på mig om det.

Ajajaj sånt där är aldrig skönt. ungefär lika skönt som detta.

Image

Bolero wrote:
Svintoleffe wrote:Nu när jag har börjat träna, så vet jag inte vad som är fel, men jag får sjukt lätt blå märken på koppen, trots ben skydd.

Det jag kan misstänka är vitaminbrist.
elelr vad tror ni.?

Svårt att säga, tar du något vitamintillskott ?

Rekommenderar dig iaf starkt att köra vitamintillskott, jag kör flytande och funkar jävligt fint för mig *ta i trä*.

Det borde alla människor även dom som inte tränar. Problemet är ju oftast att folk inte äter tillräckligt varierat.

Har varit en sväng på gymmet idag och kört lite chins och dips.

En polare ska tävla i fitnessfive så man får ju hänga med honom då vi tränar ihop. Han fick även lite talk idag, vilket jävla grepp!

Image

Svider lite nu men ökade 8reps i chins jämnfört med förra veckan och då körde jag med dragremmar så känns bra!

Aja nu är det snart dags att bada lite i havet, 4timmar till sedan plaskar man där :P
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Wiic

Re: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Post by Wiic »

Snart påbörjar jag min deffning (1a april), hittade lite gamla mått sen den 24/10-10, rätt kul o blicka tillbaka. :)
Bröst= 99cm
Midja= 79cm
Armar= 34cm
Vikt=76,9kg
Nu den 23/3-11
Bröst= 105cm
Midja= 82cm
Armar= 40cm
Vikt= 80,4kg
:)
E30 M50.
Rsjerry

Post by Rsjerry »

:) 8) Köpte 42kg nötkött igår så nu ska det bulkas! 35kr/kg är inte tråkigt när det var stora bitar entrécote, innan och ytterlår osv!
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

senare idag träning igen då får hoppas det går bättre än förra torsdagen, då krafterna bara dog u bara rakt av.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Bolero

Post by Bolero »

Rsjerry wrote::) 8) Köpte 42kg nötkött igår så nu ska det bulkas! 35kr/kg är inte tråkigt när det var stora bitar entrécote, innan och ytterlår osv!

Bulkas mitt i sommaren? Fasiken helt meningslöst att bulka får bara mycket sämre utgångsläge sen när du väl ska gå ner i vikt.

Men allt handlar ju klart om vad man har för mål med träning :)

Mvh
Performance Center Syd
RPMotor
Rsjerry

Post by Rsjerry »

Kanske överdrev när jag skrev bulka för jag ska inte lägga på mig massa onödigt fett men jag ska inte ligga i underkant med kcal heller!

Brände av en 7reppare på 90kg i bänkpress idag, nytt PB :)
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Bolero

Post by Bolero »

Rsjerry wrote:Kanske överdrev när jag skrev bulka för jag ska inte lägga på mig massa onödigt fett men jag ska inte ligga i underkant med kcal heller!

Brände av en 7reppare på 90kg i bänkpress idag, nytt PB :)

Fint fint! :)

En annan har nyss sänkt repsen från 20reps som vi körde i 4veckor, nu kör vi 10reps i några veckor sedan ska vi ner på 4-6 igen. Ska bli nice!

mvh
Performance Center Syd
RPMotor
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Usch hatar tränings värk.=)))

undrar om jag sak hoppa sönder något för att det gck så dåligt på träningen igår. känndes som jag var en 70 årig tant, me en kondis. som en 100 årig :( .

Suck säger missnöjd JAAAAAAAAAAAA

Största problemet är att jag vet inte varför.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Bolero

Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Post by Bolero »

Alla har vi våra bra och dåliga dagar. Mvh
Performance Center Syd
RPMotor
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Blev så arg för att det gick så dåligt, så blev åka till gymmet, kommer o ha rdig träningsvärk imorrn haha :D
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Måste bara komma me en dum fråga igen tyvär.

Många gånger när jag tränar, kan det nästan bli så att det känns som att jag inte får någon luft när jag andas typ nästan hyper ventilerar.

O jag hinner precis lugna ner mig tills nästa rond börjar så att säga.

O det där tar ju väldigt på krafterna i längden.

jag har kollat mina lungor o jag har blås kraft precis som vilken normal grabb i min ålder ska ha enligt läkaren.

Antingen så är jag väldigt dåligt tränad som jag gissar på just i konditions mässigt ellr har någon annan någon teori.?
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
ploNe30

Post by ploNe30 »

Är det på alla övningar eller bara basövningar? Blir det på både lägre och högre reps? Andas du tillräckligt när du utför övningen?
325IM ala M3 - Turbo
325IM 4dr Turbo =)
Gixxer 1000 k8
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Det kan bli så när jag lyfter mycket, jag tror nästan jag håller andan när jag lyfter då eler hjärnana stänger av andningen typ.

Men det blir även mycket när jag tränar boxfit o man håller högt tempo me slag oså. Precis när vi är klar får jag sätta mig ner o typ tok andas.
Känns precuis som att jag inte hinenr ta in tillräckligt me luft igneom munnen, näsan är dte bara o skippa oa ndas igneom, för då blir det bara suddigt, i skallen på mig efter någon minut. :(
ploNe30 wrote:Är det på alla övningar eller bara basövningar? Blir det på både lägre och högre reps? Andas du tillräckligt när du utför övningen?
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
ploNe30

Post by ploNe30 »

Ja okej!! :) men lär dig att andas det behövs verkligen, särskiljt när man kommer upp i tyngre vikter! Mark och böj har jag också som du beskriver men de är nog rätt vanligt när man tar ut sig i de övningar då man håller sånt buktryck ..
325IM ala M3 - Turbo
325IM 4dr Turbo =)
Gixxer 1000 k8
klipen

Post by klipen »

svintoleffe:

låter som du håller andan, lär dig ta djupa andetag, undvik hyperventilering. efter du har gått på din motståndare/mits så försöker du få kontroll på
din puls genom att ta djupare andetag. under attack/deffensiv stand måste du se till att andas ordentligt, annars kommer det att tex under hårdare sparring leda till att du blir snurrig/yr och sedan kan svimma. detta försämrar bara din presstation under passen.

en bra grej övning kan va att du redan från början när ni värmer upp i salen och springer runt.(om ni gör det?) så ser du till att ta djupa längre andetag och undviker hyperventilering vid alla tillfällen. o viktigast av allt se till att andas med näsan, då det lätt blir att du håller andan med munnen när du slår eller tar emot slag "du spänner dig/kroppen"

gör andningen till en naturlig del av dina slag/sparkar/blockar. som på gymet vid olika lyft.

angående att dina pass gått illa.
har du koll på din kost o sömn? låter för mig som att du saknar ork
a och o är sömn o mat det är mycket viktigt med kolhydrat o vätske uppladning inför thaiboxning.

mvh kim
Kim lindstål
kim_lindstal@hotmail.com
0736480855
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Kompisen som jag tränar me har ochså sagt att jag säkert håller andan, en gång blev jag blå runt läpparna till och me.

problemet som jag kan känna, det är typ att jag får inte in lika mycket syre igenom näsan o blir då lättare snurrig, men det är kanske bara inbillning. för at jag är van o andas me munnen.
Känns typ mer som jag är typ snorrig hela tidne i den förbannade näsan,

Om man säger som så jag sover minst 8 timmar per dag.

Kompise säger typ samma sak att det typ saknas ork i kroppen på mig, i onsdags gick det skit bra, o torsdags när dte var boxfit, var det som man typ slog av strömbrytaren.

Jag åt 6 mål mat den dagen, men tror jag åt fel då, så ska testa på torsdagen som kommer o äta pasta o kyckling.

Jag blir så less när jag inte får ordning på skiten. :evil:

Ska ringa läkare imorrn, så får dom kolla, i min näsa om dom hittar något skit.

tack för ipsen ska ut o testa springa idag o andas igneom näsan så får vi se hur det går.
Tack

klipen wrote:svintoleffe:

låter som du håller andan, lär dig ta djupa andetag, undvik hyperventilering. efter du har gått på din motståndare/mits så försöker du få kontroll på
din puls genom att ta djupare andetag. under attack/deffensiv stand måste du se till att andas ordentligt, annars kommer det att tex under hårdare sparring leda till att du blir snurrig/yr och sedan kan svimma. detta försämrar bara din presstation under passen.

en bra grej övning kan va att du redan från början när ni värmer upp i salen och springer runt.(om ni gör det?) så ser du till att ta djupa längre andetag och undviker hyperventilering vid alla tillfällen. o viktigast av allt se till att andas med näsan, då det lätt blir att du håller andan med munnen när du slår eller tar emot slag "du spänner dig/kroppen"

gör andningen till en naturlig del av dina slag/sparkar/blockar. som på gymet vid olika lyft.

angående att dina pass gått illa.
har du koll på din kost o sömn? låter för mig som att du saknar ork
a och o är sömn o mat det är mycket viktigt med kolhydrat o vätske uppladning inför thaiboxning.

mvh kim
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Post Reply