Kompisen som jag tränar me har ochså sagt att jag säkert håller andan, en gång blev jag blå runt läpparna till och me.
problemet som jag kan känna, det är typ att jag får inte in lika mycket syre igenom näsan o blir då lättare snurrig, men det är kanske bara inbillning. för at jag är van o andas me munnen.
Känns typ mer som jag är typ snorrig hela tidne i den förbannade näsan,
Om man säger som så jag sover minst 8 timmar per dag.
Kompise säger typ samma sak att det typ saknas ork i kroppen på mig, i onsdags gick det skit bra, o torsdags när dte var boxfit, var det som man typ slog av strömbrytaren.
Jag åt 6 mål mat den dagen, men tror jag åt fel då, så ska testa på torsdagen som kommer o äta pasta o kyckling.
Jag blir så less när jag inte får ordning på skiten.
Ska ringa läkare imorrn, så får dom kolla, i min näsa om dom hittar något skit.
tack för ipsen ska ut o testa springa idag o andas igneom näsan så får vi se hur det går.
Tack
klipen wrote:svintoleffe:
låter som du håller andan, lär dig ta djupa andetag, undvik hyperventilering. efter du har gått på din motståndare/mits så försöker du få kontroll på
din puls genom att ta djupare andetag. under attack/deffensiv stand måste du se till att andas ordentligt, annars kommer det att tex under hårdare sparring leda till att du blir snurrig/yr och sedan kan svimma. detta försämrar bara din presstation under passen.
en bra grej övning kan va att du redan från början när ni värmer upp i salen och springer runt.(om ni gör det?) så ser du till att ta djupa längre andetag och undviker hyperventilering vid alla tillfällen. o viktigast av allt se till att andas med näsan, då det lätt blir att du håller andan med munnen när du slår eller tar emot slag "du spänner dig/kroppen"
gör andningen till en naturlig del av dina slag/sparkar/blockar. som på gymet vid olika lyft.
angående att dina pass gått illa.
har du koll på din kost o sömn? låter för mig som att du saknar ork
a och o är sömn o mat det är mycket viktigt med kolhydrat o vätske uppladning inför thaiboxning.
mvh kim