Page 14 of 22
Posted: 29 Feb 2008, 17:33
by bmw_fredde
hehe min syns nog inte lika mycket när det är samma färg på breddarna som på bilen..
Posted: 29 Feb 2008, 17:34
by BRUZZE
är det breddat på bilden?
va är det för storlek på däcken som sitter där samt et=
då ja också ska ha 10" bak
tänkte försöka klara mig me mega valsning
ser bra ut i allafall=)
Posted: 29 Feb 2008, 17:50
by Konny
BRUZZE wrote:är det breddat på bilden?
va är det för storlek på däcken som sitter där samt et=
då ja också ska ha 10" bak
tänkte försöka klara mig me mega valsning
ser bra ut i allafall=)
Är bara lite på bilden, är lite mera nu..
Man ska nog värma och valsa som FAN om man ska ha 10" att gå fritt! om de ens går utan att bredda.
men då måste man ju måla sen..
Sitter 255/40 med ET15.
Posted: 29 Feb 2008, 18:46
by HULTA
kommer bli riktigt bra de där,helt klart.
lite smalare däck bara...
Posted: 29 Feb 2008, 19:42
by Konny
HULTA wrote:kommer bli riktigt bra de där,helt klart.
lite smalare däck bara...
ja man hoppas ju på de iaf.
De ska nog bli lite smalare däck, 245/40 tänkt jag ha. de kommer att bli lagom tror jag!
Posted: 09 Mar 2008, 16:29
by Konny
Här kommer lite bilder
Har äntligen fått mina coilovers och sviktståls axlar
Såhär ser de ut nu:
motorn ihop igen
nymålat igen och nya Msd spolarna på plast
Posted: 10 Mar 2008, 16:52
by Silverboy
Meget interessant prosjekt, som har gitt mye inspirasjon
Dessverre har jeg ikke fått fulgt med i tråden fra begynnelsen, og ser at du har endret første post en rekke ganger ettersom du har oppgradert.
Finnes det en liste over specs over hva som var gjort under 07 sesongen? (750hk)
Hadde vært veldig spennende
Lykke til!
Posted: 11 Mar 2008, 18:42
by Konny
Silverboy wrote:Meget interessant prosjekt, som har gitt mye inspirasjon
Dessverre har jeg ikke fått fulgt med i tråden fra begynnelsen, og ser at du har endret første post en rekke ganger ettersom du har oppgradert.
Finnes det en liste over specs over hva som var gjort under 07 sesongen? (750hk)
Hadde vært veldig spennende
Lykke til!
Tackar!
Är ju kanon bra om man har lyckas få någon till att bli sugen på att bygga liknande bygge
Såhär var specen -07:
M50B25 -92 utan vanos
2,8 vevaxel (9mm längre slag)
DTA P8 pro motorstyrning
med launchcontroll mm.
aem 5 bars mappsensor
3st. haltech dubbel tändspolar
msd 900cc spridare (sex håls)
Gt45 turbo (kina race
med A/R1,07 på turbin)
50mm. wastegate
4” rostfri downpipe
3” system med simons dämpare
hemlagat grenrör i 43mm. rör & kröker
O-ringat block
borrat 0,5mm
honat
Ross smidda turbo kolvar (8,0 i komp)
smidda 135mm Eagle H-profil stakar
M3 oljefilterhus (utag för oljekylare)
uppdateringskitt till oljepumpen
racekamkjedjekitt
portad topp
hårdare ventilfjädrar
titan reitainers
turbo kammar
280 grader insug 11mm lyft
290 grader avgas 11mm lyft
ARP pinnbultar till toppen
hemlagad 60mm dump
Justerbar linjär bränsletrycksregulator
NGK racing platinum stift
K&N luftfilter
hembyggt plenum i rostfritt
76mm. Polerade rostfria tryckrör.
ppf hel alu 3" laddluftkylare
2l. catchtank
dubbla bosch 984 (500hks) pumpar
turbosmart laddtrycksstyrning med justering från kupen.
omlagad fuelrail (dubbla inlopp)
M5 E34 kylare
dubbla kylfläktar
M20 svänghjul
Sachs 618 tryckplatta
4 puckad sinter
M20 lutning.
Posted: 11 Mar 2008, 21:03
by Silverboy
Se der ja, tusen hjertlig
Org E30 325 girkasse og diff / akslinger?
Posted: 11 Mar 2008, 21:23
by Konny
Silverboy wrote:Se der ja, tusen hjertlig
Org E30 325 girkasse og diff / akslinger?
M50 låda (325 E36)
318IS bakvagn (samma som 325)
324TD diff
De hade jag hela sommarn och allt höll
Posted: 15 Mar 2008, 13:46
by Konny
Hade som mål att få provstarta den här veckan och de börjar bli nära nu
Tog ledigt från jobbet i to & fredags bara för att få någonting gjort, så brorsan och jag har hållit på 14 timmar om dan nu, skönt när de blir lite gjort!
Men som vanligt när man kommer till de som har med datorer att göra så blir de problem.. får inte kontakt med nya sprutet
men som tur är så ska en bekant som e "data nörd" komma över och dricka lite starkt ikväll så de ska nog ordna sig..
Allt är färdigt kopplat och "grundmapp" har jag fått av ärtan så de ska nog bli starta snart hoppas jag!
Såhär ser de ut nu:
Posted: 15 Mar 2008, 13:50
by Chrille
Så himla läckert Konny.
Har du kapat bort sistabiten på plastskyddet på ventlkåpan och ersatt med plåt eller är plasten kvar under?
Körde du så innan också? Funderar på o göra likadant... Plasten lär ju bli rätt svettig om man inte kör med PPF-stressfläkts-kondom
Posted: 15 Mar 2008, 14:00
by Konny
Chrille wrote:Så himla läckert Konny.
Har du kapat bort sistabiten på plastskyddet på ventlkåpan och ersatt med plåt eller är plasten kvar under?
Körde du så innan också? Funderar på o göra likadant... Plasten lär ju bli rätt svettig om man inte kör med PPF-stressfläkts-kondom
Tackar!
Har nog plastet kvar under, De fick lite konstiga värmeskador så jag satte dit alu plåten sen.
Nu har jag haft de sädär några sommrar och de funkar kanon
Posted: 15 Mar 2008, 19:09
by vectramicke
hehe, blir rätt varmt där när man pinar lite. Såg ganska fränt ut när typ halva hultas kåpa rann ner på grenröret på gatebil ifjol! så det lönar sig att skärma av!
Passa tråget och pick upen då?
Posted: 16 Mar 2008, 13:18
by Konny
vectramicke wrote:hehe, blir rätt varmt där när man pinar lite. Såg ganska fränt ut när typ halva hultas kåpa rann ner på grenröret på gatebil ifjol! så det lönar sig att skärma av!
Passa tråget och pick upen då?
Jo lite varmt brukar de kunna bli på den sidan
Tråget och de du svetsade åt mig passade fint.
Tack för snabbt och bra jobb!! mycket vänligt av dig
Posted: 23 Mar 2008, 12:24
by Konny
Nu är bakvagnen färdig, skönt!
M535 diff, svikstålsaxlar, M5 knutar, 535 medbringare, nya lager och lite kapning, svarvning och målnings jobb så blev de fint.
Min kära broder lagade bussningar i delrin åt mig. så diffen sitter stadigt
Posted: 23 Mar 2008, 15:07
by HULTA
blir ju hur bra som hälst de dära