Page 14 of 19
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Posted: 27 Mar 2011, 21:19
by Marco Garver
Har ni strobbat tändläge på fullast?
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Posted: 27 Mar 2011, 21:24
by suprated
Marco Garver wrote:Har ni strobbat tändläge på fullast?
Nepps. Ingen våga haha
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Posted: 27 Mar 2011, 21:55
by Marco Garver
Har träffat en riktigt sjuk människa som gjorde det utan att tveka, Fredrik på FT Tuning.
Jag har loggutrustning för att logga aktuell tändvinkel kontra vevaxel signal.
Antar att ni kollat utsignal från vevaxel givare med oscilloskop.
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Posted: 27 Mar 2011, 22:08
by Bmwandreas
Böt givare också, finns inga triggermissar i sprutet heller.
Men 2 olika motorer,2 uppsättningar kammar och 2 olika turbos kan INTE peaka på 5800 rpm.
Något är skumt i härva/sprut..
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Posted: 28 Mar 2011, 07:55
by Bonje
Marco Garver wrote:Har träffat en riktigt sjuk människa som gjorde det utan att tveka, Fredrik på FT Tuning.
Han kan inte vara så mycket nårmal!
Det är ju enbart dumt att göra en sådan sak. Vissa saker SKA man ha respekt för!
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Posted: 28 Mar 2011, 18:09
by Bonje
Bmwandreas wrote:Den har alltid peakat på 5800 rpm med alla olika maskiner som suttit i denna bil. Enda som är samma är sprutet. Jag tror något är konstigt i härva/sprut. Tyvärr räckte inte tiden till att testa med mitt V88.
*Peakar den vid 5800 rpm oavsett effekt uttag? Tänkte på om den peakar senare vid lågt ladd och avsevärt mindre effekt?
*Hur reagerar motorn om man fimpar avgassystemet och bara kör 3,5" downpipen?
*Kan det inte vara avgassystemet som stryper om det "bara" är 3"
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Posted: 28 Mar 2011, 18:14
by E30Anders
Den peakar vid 5800rpm även på grundladd så det vart ingen större skillnad.
Det sitter ett spjäll i avgassystemet som väljer antingen 3,5" rakt ut vid tröskeln eller 3,5" första biten sedan 3" med två dämpare.
Den gav mer effekt om vi körde 3,5" rakt ut men peakade fortfarande vid 5800.....
Mvh/ Anders
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Posted: 29 Mar 2011, 18:32
by johankihl
Det verkar gå troll i den här maskinen. Ni provade att byta ecu va? Känns som att det är det enda som inte är provat hittills efter vad man hört om motorn sedan innan.
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Posted: 29 Mar 2011, 18:45
by E30Anders
Japp vi bytte ecu men utan framgång, jäkligt märkligt att allt funkar och verkar ok men ändå dalar effekten så tidigt
Mvh/ Anders
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Posted: 30 Mar 2011, 09:11
by suprated
Ingen annan som sitter på en bra lösning? Mvh ted
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 30 Mar 2011, 12:44
by Dajb
ring marco och be han kolla på det, så slipper du åka så långt iaf
Mvh
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 30 Mar 2011, 20:48
by Joachim
Tätt intercooler...?
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Posted: 30 Mar 2011, 22:02
by Marco Garver
suprated wrote:Ingen annan som sitter på en bra lösning? Mvh ted
Vi får ta en myskväll med Anders i dynon
ja altså inte köra Anders i dynon men han kan vara med
http://www.accuratetechnologies.com/en/ ... 7-264.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Denna kopplar vi upp till alla tänd & spridarutgångar för att logga vad som eventuellt driver iväg.
Hur ser VE tabell/Lambda värde ut före/efter 5800rpm?
Har du EGT uttag på alla cylindrar?
/M
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 30 Mar 2011, 22:06
by bmw_fredde
Är vevgivaren rättkopplad? har för mig ja läst nått i autronic boken att tändnigen kan ändras på höga varv om det är fel... är inte säkert ja kommer ihåg rätt men är kanske värt att kolla upp...
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Posted: 31 Mar 2011, 06:50
by Bmwandreas
Marco Garver wrote:suprated wrote:Ingen annan som sitter på en bra lösning? Mvh ted
Vi får ta en myskväll med Anders i dynon
ja altså inte köra Anders i dynon men han kan vara med
http://www.accuratetechnologies.com/en/ ... 7-264.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Denna kopplar vi upp till alla tänd & spridarutgångar för att logga vad som eventuellt driver iväg.
Hur ser VE tabell/Lambda värde ut före/efter 5800rpm?
Har du EGT uttag på alla cylindrar?
/M
Ja koppla in den där då lär det synas..
Han har ingen EGT.
Vevgivare redan kollad.
Mottryck mätt i intercooler.
Kammar kollade.
Komp kollat.
Provtryckt.
Tändning strobbad utan last.
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 31 Mar 2011, 13:49
by Marco Garver
Var har du kollat vevgivare? I kontakten vid givaren eller på rätt pinne inne på boxen?
Detta för att utesluta ev felmärkta(fel färg) på kablar.
/M
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Posted: 31 Mar 2011, 15:00
by E30Anders
Vi mätte från kontaktstycket till givaren in till boxen så det bör stämma.
Mvh/ Anders