BMW E30 mtech2 S50B32 såld Köpt bumpers gamla !!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Har ni strobbat tändläge på fullast?
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
bsr-pcs.se
0708 743212
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Marco Garver wrote:Har ni strobbat tändläge på fullast?
Nepps. Ingen våga haha
BMW E30 mtech2 S50B32 turbo.... 0702088526
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Har träffat en riktigt sjuk människa som gjorde det utan att tveka, Fredrik på FT Tuning.
Jag har loggutrustning för att logga aktuell tändvinkel kontra vevaxel signal.
Antar att ni kollat utsignal från vevaxel givare med oscilloskop.
Jag har loggutrustning för att logga aktuell tändvinkel kontra vevaxel signal.
Antar att ni kollat utsignal från vevaxel givare med oscilloskop.
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
bsr-pcs.se
0708 743212
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Böt givare också, finns inga triggermissar i sprutet heller.
Men 2 olika motorer,2 uppsättningar kammar och 2 olika turbos kan INTE peaka på 5800 rpm.
Något är skumt i härva/sprut..
Men 2 olika motorer,2 uppsättningar kammar och 2 olika turbos kan INTE peaka på 5800 rpm.
Något är skumt i härva/sprut..
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Han kan inte vara så mycket nårmal!Marco Garver wrote:Har träffat en riktigt sjuk människa som gjorde det utan att tveka, Fredrik på FT Tuning.
Det är ju enbart dumt att göra en sådan sak. Vissa saker SKA man ha respekt för!
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
*Peakar den vid 5800 rpm oavsett effekt uttag? Tänkte på om den peakar senare vid lågt ladd och avsevärt mindre effekt?Bmwandreas wrote:Den har alltid peakat på 5800 rpm med alla olika maskiner som suttit i denna bil. Enda som är samma är sprutet. Jag tror något är konstigt i härva/sprut. Tyvärr räckte inte tiden till att testa med mitt V88.
*Hur reagerar motorn om man fimpar avgassystemet och bara kör 3,5" downpipen?
*Kan det inte vara avgassystemet som stryper om det "bara" är 3"
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Den peakar vid 5800rpm även på grundladd så det vart ingen större skillnad.
Det sitter ett spjäll i avgassystemet som väljer antingen 3,5" rakt ut vid tröskeln eller 3,5" första biten sedan 3" med två dämpare.
Den gav mer effekt om vi körde 3,5" rakt ut men peakade fortfarande vid 5800.....
Mvh/ Anders
Det sitter ett spjäll i avgassystemet som väljer antingen 3,5" rakt ut vid tröskeln eller 3,5" första biten sedan 3" med två dämpare.
Den gav mer effekt om vi körde 3,5" rakt ut men peakade fortfarande vid 5800.....
Mvh/ Anders
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Det verkar gå troll i den här maskinen. Ni provade att byta ecu va? Känns som att det är det enda som inte är provat hittills efter vad man hört om motorn sedan innan.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Japp vi bytte ecu men utan framgång, jäkligt märkligt att allt funkar och verkar ok men ändå dalar effekten så tidigt
Mvh/ Anders
Mvh/ Anders
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Ingen annan som sitter på en bra lösning? Mvh ted
BMW E30 mtech2 S50B32 turbo.... 0702088526
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
ring marco och be han kolla på det, så slipper du åka så långt iaf
Mvh
Mvh
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Tätt intercooler...?
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Vi får ta en myskväll med Anders i dynon ja altså inte köra Anders i dynon men han kan vara medsuprated wrote:Ingen annan som sitter på en bra lösning? Mvh ted
http://www.accuratetechnologies.com/en/ ... 7-264.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Denna kopplar vi upp till alla tänd & spridarutgångar för att logga vad som eventuellt driver iväg.
Hur ser VE tabell/Lambda värde ut före/efter 5800rpm?
Har du EGT uttag på alla cylindrar?
/M
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
bsr-pcs.se
0708 743212
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Är vevgivaren rättkopplad? har för mig ja läst nått i autronic boken att tändnigen kan ändras på höga varv om det är fel... är inte säkert ja kommer ihåg rätt men är kanske värt att kolla upp...
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Ja koppla in den där då lär det synas..Marco Garver wrote:Vi får ta en myskväll med Anders i dynon ja altså inte köra Anders i dynon men han kan vara medsuprated wrote:Ingen annan som sitter på en bra lösning? Mvh ted
http://www.accuratetechnologies.com/en/ ... 7-264.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Denna kopplar vi upp till alla tänd & spridarutgångar för att logga vad som eventuellt driver iväg.
Hur ser VE tabell/Lambda värde ut före/efter 5800rpm?
Har du EGT uttag på alla cylindrar?
/M
Han har ingen EGT.
Vevgivare redan kollad.
Mottryck mätt i intercooler.
Kammar kollade.
Komp kollat.
Provtryckt.
Tändning strobbad utan last.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Var har du kollat vevgivare? I kontakten vid givaren eller på rätt pinne inne på boxen?
Detta för att utesluta ev felmärkta(fel färg) på kablar.
/M
Detta för att utesluta ev felmärkta(fel färg) på kablar.
/M
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
bsr-pcs.se
0708 743212
Re: BMW E30 mtech2 S50B32 hjälp sökes (stort problem)
Vi mätte från kontaktstycket till givaren in till boxen så det bör stämma.
Mvh/ Anders
Mvh/ Anders