Page 14 of 50

Re: Jockes E28.

Posted: 25 Mar 2012, 20:54
by JockE28
Jaha, lång helg har det blivit! krånglat som fan med allt som går, men jag hade ju lovat facebook att jag skulle starta denna helgen. och så blev det :)

http://www.youtube.com/watch?v=98yNlHcc ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: dedär i slutet är till mina polare :)

Re: Jockes E28. Upptartad!

Posted: 27 Mar 2012, 13:51
by JockE28
någon som vet vad ska man ska köra med för motorolja?

Re: Jockes E28. Upptartad!

Posted: 27 Mar 2012, 14:09
by Hansa
Starta upp på biltemas 10-40 , byt olja och filter innan bromsning till nå liknande, sen tippa i valfri olja som får dig att sova gott om nätterna!:)

Re: Jockes E28. Upptartad!

Posted: 27 Mar 2012, 14:10
by JockE28
Jo, men vilken olja får dig att sova gott om nätterna? :)

Re: Jockes E28. Upptartad!

Posted: 27 Mar 2012, 17:25
by E34 RRT
kendall gt-1 20w50 om du frågar mej! :D

Re: Jockes E28. Upptartad!

Posted: 27 Mar 2012, 21:01
by Pimplaren
Härligt! :) bara mappa sig liiite

Re: Jockes E28. Upptartad!

Posted: 27 Mar 2012, 21:16
by JockE28
Pimplaren wrote:Härligt! :) bara mappa sig liiite
Ja:) bokat i maj :)

Re: Jockes E28. Upptartad!

Posted: 28 Mar 2012, 21:48
by JockE28
byggde lite kompliment till bakaxeln idag
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

så blev det, borde fungera tycker man

Re: Jockes E28. Upptartad!

Posted: 29 Mar 2012, 09:18
by johankihl
Såg ganska vekt ut! Du bör minst ha en plåt på var sida om bussningen svetsat i balken. Hur tjock är plåten du använt?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Re: Jockes E28. Upptartad!

Posted: 29 Mar 2012, 09:32
by JockE28
johankihl wrote:Såg ganska vekt ut! Du bör minst ha en plåt på var sida om bussningen svetsat i balken. Hur tjock är plåten du använt?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Sitter ju med orginal också, 4mm plåt är det. fick inte riktigt platts med ett på andra sidan, pumphantering och sånt går där, jag får prova såhär, borde funka till 225or i början ialf :)

Jockes E28. Upptartad!

Posted: 29 Mar 2012, 10:45
by Mr EmCom
JockE28 wrote:]kan man likaväl använda M52 tps som M50 tps tror ni? m20 var ingen bra idé fick jag höra

M50= 1063-1721456
M52= 1363-1721456
jag har m52. Det funkar bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]


du kör möjligvis inte aem också, fål volten att ändras är jag vrider på den nu. men ingen trottle utslag[/quote]
nää tyvärr jag kör vipec :p


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]



Tyvärr? :shock: hehe får bli ett vipec för mig med till nästa år :)[/quote]
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag har awesome-vipec ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Jockes E28. Upptartad!

Posted: 29 Mar 2012, 10:55
by JockE28
Mr EmCom wrote:
JockE28 wrote:]kan man likaväl använda M52 tps som M50 tps tror ni? m20 var ingen bra idé fick jag höra

M50= 1063-1721456
M52= 1363-1721456
jag har m52. Det funkar bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk

du kör möjligvis inte aem också, fål volten att ändras är jag vrider på den nu. men ingen trottle utslag[/quote]
nää tyvärr jag kör vipec :p


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]



Tyvärr? :shock: hehe får bli ett vipec för mig med till nästa år :)[/quote]
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag har awesome-vipec ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Det är löst nu :)

Re: Jockes E28. Upptartad!

Posted: 02 Apr 2012, 22:53
by JockE28
Glödande grenrör på tomgång?

Låg tänning?

Är det bara att strobba tänning och se så att den stämmer med det i boxen?, troligvis beror det på att jag inte har samma position på kamgivaren som mappen har?

Image

Re: Jockes E28. glödgat grenrör

Posted: 03 Apr 2012, 21:01
by peppe
Ja du måste se till så att 0 är 0 även i verkligheten :)

Ang. Din lösning för diffen så brukar den sluta med spruckna kåpor när man börjar få grepp, alltså på klistrat med dragdäck.

Vi knäckte ett par kåpor innan vi han bygga om fästet så att det vart en gördel som satt i alla bultar runt hela diffen. Men då hade vi ganska bra 60-fot också. På gatan höll lösningen med bara 4 bultar.

Mvh

Re: Jockes E28. glödgat grenrör

Posted: 03 Apr 2012, 21:11
by JockE28
peppe wrote:Ja du måste se till så att 0 är 0 även i verkligheten :)

Ang. Din lösning för diffen så brukar den sluta med spruckna kåpor när man börjar få grepp, alltså på klistrat med dragdäck.

Vi knäckte ett par kåpor innan vi han bygga om fästet så att det vart en gördel som satt i alla bultar runt hela diffen. Men då hade vi ganska bra 60-fot också. På gatan höll lösningen med bara 4 bultar.

Mvh

jao men fick inte det att göra som jag ville idag :( fan man borde sysslat med motorstyrning innan man började köra moped...


Jao det är lite så jag tänker med denna lösningen, ska ju köra lite gata och sladda lite runt korvkiosken i början, sen antar jag att man får skaffa sig sviktstålaxlar och lite värre upphängningar lite häråvar :)

Re: Jockes E28. glödgat grenrör

Posted: 03 Apr 2012, 21:22
by peppe
Finns nog lika många lösningar för att kolla 0:an och trigger angle som olika sprut, är själv inte insatt i ms i form av vad för smarta hjälpmedel som kan finnas för att hjälpa en men:

Sätt 0 i tändmappen, och strobba sedan och se vart 0:an faktiskt är. Är det så att den inte vill gå med 0 i tändning så går det att grov strobba på starten, om den är väldigt off alltså och sedan hosta igång då man är nära på rätt.

Då man väl vet vart 0 är så ändrar man ju trigger angle ganska enkelt så att det stämmer.

Re: Jockes E28. glödgat grenrör

Posted: 03 Apr 2012, 21:32
by JockE28
peppe wrote:Finns nog lika många lösningar för att kolla 0:an och trigger angle som olika sprut, är själv inte insatt i ms i form av vad för smarta hjälpmedel som kan finnas för att hjälpa en men:

Sätt 0 i tändmappen, och strobba sedan och se vart 0:an faktiskt är. Är det så att den inte vill gå med 0 i tändning så går det att grov strobba på starten, om den är väldigt off alltså och sedan hosta igång då man är nära på rätt.

Då man väl vet vart 0 är så ändrar man ju trigger angle ganska enkelt så att det stämmer.

Jag har ett aem sprut, och motorn hoppar ju igång lätt å fint, men tändningen verkar inte stämma, det finns en flik där man kan gå in "set ignition timing" och då ska man ha motorn på tomgång och strobba, sen klicka okej när man retardat eller advancat så det visar samma på strobben som det gör i mappen. men då står det error,

är jag helt ute och cyklar eller?