Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
någon som vet vad ska man ska köra med för motorolja?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo, men vilken olja får dig att sova gott om nätterna?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
johankihl wrote:Såg ganska vekt ut! Du bör minst ha en plåt på var sida om bussningen svetsat i balken. Hur tjock är plåten du använt?
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Sitter ju med orginal också, 4mm plåt är det. fick inte riktigt platts med ett på andra sidan, pumphantering och sånt går där, jag får prova såhär, borde funka till 225or i början ialf
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
JockE28 wrote:]kan man likaväl använda M52 tps som M50 tps tror ni? m20 var ingen bra idé fick jag höra
M50= 1063-1721456
M52= 1363-1721456
jag har m52. Det funkar bra.
Sent from my iPhone using Tapatalk
du kör möjligvis inte aem också, fål volten att ändras är jag vrider på den nu. men ingen trottle utslag[/quote]
nää tyvärr jag kör vipec :p
Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]
Tyvärr? hehe får bli ett vipec för mig med till nästa år [/quote]
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag har awesome-vipec
Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]
Det är löst nu
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Är det bara att strobba tänning och se så att den stämmer med det i boxen?, troligvis beror det på att jag inte har samma position på kamgivaren som mappen har?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja du måste se till så att 0 är 0 även i verkligheten
Ang. Din lösning för diffen så brukar den sluta med spruckna kåpor när man börjar få grepp, alltså på klistrat med dragdäck.
Vi knäckte ett par kåpor innan vi han bygga om fästet så att det vart en gördel som satt i alla bultar runt hela diffen. Men då hade vi ganska bra 60-fot också. På gatan höll lösningen med bara 4 bultar.
peppe wrote:Ja du måste se till så att 0 är 0 även i verkligheten
Ang. Din lösning för diffen så brukar den sluta med spruckna kåpor när man börjar få grepp, alltså på klistrat med dragdäck.
Vi knäckte ett par kåpor innan vi han bygga om fästet så att det vart en gördel som satt i alla bultar runt hela diffen. Men då hade vi ganska bra 60-fot också. På gatan höll lösningen med bara 4 bultar.
Mvh
jao men fick inte det att göra som jag ville idag fan man borde sysslat med motorstyrning innan man började köra moped...
Jao det är lite så jag tänker med denna lösningen, ska ju köra lite gata och sladda lite runt korvkiosken i början, sen antar jag att man får skaffa sig sviktstålaxlar och lite värre upphängningar lite häråvar
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Finns nog lika många lösningar för att kolla 0:an och trigger angle som olika sprut, är själv inte insatt i ms i form av vad för smarta hjälpmedel som kan finnas för att hjälpa en men:
Sätt 0 i tändmappen, och strobba sedan och se vart 0:an faktiskt är. Är det så att den inte vill gå med 0 i tändning så går det att grov strobba på starten, om den är väldigt off alltså och sedan hosta igång då man är nära på rätt.
Då man väl vet vart 0 är så ändrar man ju trigger angle ganska enkelt så att det stämmer.
peppe wrote:Finns nog lika många lösningar för att kolla 0:an och trigger angle som olika sprut, är själv inte insatt i ms i form av vad för smarta hjälpmedel som kan finnas för att hjälpa en men:
Sätt 0 i tändmappen, och strobba sedan och se vart 0:an faktiskt är. Är det så att den inte vill gå med 0 i tändning så går det att grov strobba på starten, om den är väldigt off alltså och sedan hosta igång då man är nära på rätt.
Då man väl vet vart 0 är så ändrar man ju trigger angle ganska enkelt så att det stämmer.
Jag har ett aem sprut, och motorn hoppar ju igång lätt å fint, men tändningen verkar inte stämma, det finns en flik där man kan gå in "set ignition timing" och då ska man ha motorn på tomgång och strobba, sen klicka okej när man retardat eller advancat så det visar samma på strobben som det gör i mappen. men då står det error,
är jag helt ute och cyklar eller?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;