Jockes E28

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28.

Post by JockE28 »

Jaha, lång helg har det blivit! krånglat som fan med allt som går, men jag hade ju lovat facebook att jag skulle starta denna helgen. och så blev det :)

http://www.youtube.com/watch?v=98yNlHcc ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: dedär i slutet är till mina polare :)
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. Upptartad!

Post by JockE28 »

någon som vet vad ska man ska köra med för motorolja?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Re: Jockes E28. Upptartad!

Post by Hansa »

Starta upp på biltemas 10-40 , byt olja och filter innan bromsning till nå liknande, sen tippa i valfri olja som får dig att sova gott om nätterna!:)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. Upptartad!

Post by JockE28 »

Jo, men vilken olja får dig att sova gott om nätterna? :)
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Re: Jockes E28. Upptartad!

Post by E34 RRT »

kendall gt-1 20w50 om du frågar mej! :D
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: Jockes E28. Upptartad!

Post by Pimplaren »

Härligt! :) bara mappa sig liiite
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. Upptartad!

Post by JockE28 »

Pimplaren wrote:Härligt! :) bara mappa sig liiite
Ja:) bokat i maj :)
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. Upptartad!

Post by JockE28 »

byggde lite kompliment till bakaxeln idag
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

så blev det, borde fungera tycker man
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Re: Jockes E28. Upptartad!

Post by johankihl »

Såg ganska vekt ut! Du bör minst ha en plåt på var sida om bussningen svetsat i balken. Hur tjock är plåten du använt?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. Upptartad!

Post by JockE28 »

johankihl wrote:Såg ganska vekt ut! Du bör minst ha en plåt på var sida om bussningen svetsat i balken. Hur tjock är plåten du använt?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Sitter ju med orginal också, 4mm plåt är det. fick inte riktigt platts med ett på andra sidan, pumphantering och sånt går där, jag får prova såhär, borde funka till 225or i början ialf :)
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Mr EmCom
Posts: 1326
Joined: 11 Jun 2008, 12:27
Location: Örebro
Contact:

Jockes E28. Upptartad!

Post by Mr EmCom »

JockE28 wrote:]kan man likaväl använda M52 tps som M50 tps tror ni? m20 var ingen bra idé fick jag höra

M50= 1063-1721456
M52= 1363-1721456
jag har m52. Det funkar bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]


du kör möjligvis inte aem också, fål volten att ändras är jag vrider på den nu. men ingen trottle utslag[/quote]
nää tyvärr jag kör vipec :p


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]



Tyvärr? :shock: hehe får bli ett vipec för mig med till nästa år :)[/quote]
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag har awesome-vipec ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
David Levin
0736807188
Örebro

e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. Upptartad!

Post by JockE28 »

Mr EmCom wrote:
JockE28 wrote:]kan man likaväl använda M52 tps som M50 tps tror ni? m20 var ingen bra idé fick jag höra

M50= 1063-1721456
M52= 1363-1721456
jag har m52. Det funkar bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk

du kör möjligvis inte aem också, fål volten att ändras är jag vrider på den nu. men ingen trottle utslag[/quote]
nää tyvärr jag kör vipec :p


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]



Tyvärr? :shock: hehe får bli ett vipec för mig med till nästa år :)[/quote]
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag har awesome-vipec ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Det är löst nu :)
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. Upptartad!

Post by JockE28 »

Glödande grenrör på tomgång?

Låg tänning?

Är det bara att strobba tänning och se så att den stämmer med det i boxen?, troligvis beror det på att jag inte har samma position på kamgivaren som mappen har?

Image
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Re: Jockes E28. glödgat grenrör

Post by peppe »

Ja du måste se till så att 0 är 0 även i verkligheten :)

Ang. Din lösning för diffen så brukar den sluta med spruckna kåpor när man börjar få grepp, alltså på klistrat med dragdäck.

Vi knäckte ett par kåpor innan vi han bygga om fästet så att det vart en gördel som satt i alla bultar runt hela diffen. Men då hade vi ganska bra 60-fot också. På gatan höll lösningen med bara 4 bultar.

Mvh
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. glödgat grenrör

Post by JockE28 »

peppe wrote:Ja du måste se till så att 0 är 0 även i verkligheten :)

Ang. Din lösning för diffen så brukar den sluta med spruckna kåpor när man börjar få grepp, alltså på klistrat med dragdäck.

Vi knäckte ett par kåpor innan vi han bygga om fästet så att det vart en gördel som satt i alla bultar runt hela diffen. Men då hade vi ganska bra 60-fot också. På gatan höll lösningen med bara 4 bultar.

Mvh

jao men fick inte det att göra som jag ville idag :( fan man borde sysslat med motorstyrning innan man började köra moped...


Jao det är lite så jag tänker med denna lösningen, ska ju köra lite gata och sladda lite runt korvkiosken i början, sen antar jag att man får skaffa sig sviktstålaxlar och lite värre upphängningar lite häråvar :)
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Re: Jockes E28. glödgat grenrör

Post by peppe »

Finns nog lika många lösningar för att kolla 0:an och trigger angle som olika sprut, är själv inte insatt i ms i form av vad för smarta hjälpmedel som kan finnas för att hjälpa en men:

Sätt 0 i tändmappen, och strobba sedan och se vart 0:an faktiskt är. Är det så att den inte vill gå med 0 i tändning så går det att grov strobba på starten, om den är väldigt off alltså och sedan hosta igång då man är nära på rätt.

Då man väl vet vart 0 är så ändrar man ju trigger angle ganska enkelt så att det stämmer.
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Jockes E28. glödgat grenrör

Post by JockE28 »

peppe wrote:Finns nog lika många lösningar för att kolla 0:an och trigger angle som olika sprut, är själv inte insatt i ms i form av vad för smarta hjälpmedel som kan finnas för att hjälpa en men:

Sätt 0 i tändmappen, och strobba sedan och se vart 0:an faktiskt är. Är det så att den inte vill gå med 0 i tändning så går det att grov strobba på starten, om den är väldigt off alltså och sedan hosta igång då man är nära på rätt.

Då man väl vet vart 0 är så ändrar man ju trigger angle ganska enkelt så att det stämmer.

Jag har ett aem sprut, och motorn hoppar ju igång lätt å fint, men tändningen verkar inte stämma, det finns en flik där man kan gå in "set ignition timing" och då ska man ha motorn på tomgång och strobba, sen klicka okej när man retardat eller advancat så det visar samma på strobben som det gör i mappen. men då står det error,

är jag helt ute och cyklar eller?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply