Page 14 of 31

Posted: 15 Mar 2008, 22:14
by Insanity
Man vinglar med rondellen så gott man kan..

Så gör nog dom flesta som inte har nån bandsåg eller liknande för metall i garaget..

Posted: 15 Mar 2008, 23:20
by HULTA
fint rör,men ho va trångt :D

Posted: 16 Mar 2008, 00:21
by AndreasT
Stiligt grenrör

Posted: 16 Mar 2008, 21:03
by Insanity
Man fick lite gjort idag oxå, halva grenröret helsvetsat..

Förstår att rostfria grenrör kostar bra med pengar, är ganska drygt att svetsa när man måste köra med rotgas blir ju ett antal moment till om man säger så ..

Men det blir lent å fint på insidan så det är de värt.. :P

Posted: 22 Mar 2008, 19:49
by Insanity
Nu är grenröret äntligen helsvetsat å klart, ska montera allt imorgon och punkta upp downpipen så man kan börja svetsa ihop bilen igen.. :lol:

Lite bilder.. :D

Rörigt värre..



Image

Image

Image

Posted: 22 Mar 2008, 20:02
by Aleex
Riktigt snyggt grenrör! Bra jobbat.

Posted: 22 Mar 2008, 22:00
by Insanity
Tackar..

Hoppas iallafall att det ska va till nån nytta när man ska försöka få snurr på S475:an.. :twisted:

Posted: 24 Mar 2008, 22:39
by Insanity
Man har fått lite gjort idag oxå..

Men jag har upptäckt att det blir en omöjlighet att få plats med dubbla wastegates blir bättre med en, får se om det går att lösa imorgon när jag ska beställa lite mer delar..

Bilder på dagens arbete..

Image

Image

Sitter som en smäck!! =)

Image

Image

Och det går att stänga huven..

Image

Men det är precis.. :lol:

Image

Byggt igen det man kapade upp..

Image

Gott om rum för 5" downpipe.. 8)

Image

Image

Allt för denna gång..

Posted: 24 Mar 2008, 23:22
by Ludde
Undra om glasfiber huven kommer slakna av värmen från turbon :?

Posted: 24 Mar 2008, 23:35
by Insanity
Ingen fara, avgashuset är längre ifrån än med förra setupen..

Har man en liten mössa till turbon så strålar den istortsett ingen värme alls, man kan lägga handen på den efter att ha vart ute å gasat som en tok..

Posted: 25 Mar 2008, 00:32
by moonzhine
ser bra ut!tycker de är trängre för mej fast ja bara har en hx55,fast då har ju inte ja kapat i fjädertornet iof..
de där med Wastegate dragingen har ja klurat lite på med och de går fan inte att ha 2st som du säger..

Posted: 25 Mar 2008, 19:07
by Insanity
Nej det gick inte som vi tänkt riktigt, men nu blir det en PPF 60mm istället för dubbla tial..

...

Posted: 27 Mar 2008, 22:31
by Cruelty
ruskigt läckert grenrör du fick till stefan!!! ska du locka fram stormonstret nu :twisted: det som jag alltid har sagt till dig!

Posted: 28 Mar 2008, 13:57
by Insanity
Ja nu får det bära eller brista.. :twisted:

Posted: 29 Mar 2008, 01:27
by Jonte_smte
vilket snyggt fjäderbenstorn du har gjort ,mitt är inbankat med slägga för att rymma HX52:an :lol:




http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... age=560606

Posted: 29 Mar 2008, 13:59
by moonzhine
Med lite tänkande och pysslande så får man plats med en HX52 utan att kapa i huv och dunka in halva fjädertornet :wink:
men med en BW 475 så finns de nog inte så många alternativ..

Posted: 29 Mar 2008, 15:50
by Insanity
Jonte_smte wrote:vilket snyggt fjäderbenstorn du har gjort ,mitt är inbankat med slägga för att rymma HX52:an :lol:




http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... age=560606


Hehe ja du måste ha bankat duktigt, hur är geometrin i framvagnen efter en sån där våldshandling? :) Ja menar fjäderbenstornet lär ju ha flyttats lite åt alla möjliga håll?

Det går som sagt att få ner en normal stor turbo(Hx5x) med endast lite massage på framskärmen, så hade jag innan..

Men med denna pjäs va det bara att glömma, den här är stor.. :lol: