Casy wrote:Snyggve, jobba på, inte mycket kvar nu
Jo man börjar se lite slutet på sagan nu faktiskt..
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Casy wrote:Snyggve, jobba på, inte mycket kvar nu
Napstar wrote:De blir riktigt bra de där har du kollat om motorfästet passar över turbon?
TreLingon wrote:Napstar wrote:De blir riktigt bra de där har du kollat om motorfästet passar över turbon?
Nej det har jag inte gjort. Annars får vi köra nån speciallösning på det.
Har orginalkuddar, delringkuddar eller så får man köra några andra. Vilka kör du med Fäädi ?
Volvo kuddar om jag inte missminner mig va ? Du hade samma motorfäste right ?
Napstar wrote:TreLingon wrote:Napstar wrote:De blir riktigt bra de där har du kollat om motorfästet passar över turbon?
Nej det har jag inte gjort. Annars får vi köra nån speciallösning på det.
Har orginalkuddar, delringkuddar eller så får man köra några andra. Vilka kör du med Fäädi ?
Volvo kuddar om jag inte missminner mig va ? Du hade samma motorfäste right ?
Haha ne jag byggde ett eget eftersom jag antar att det där fästet går så att orginalkudden hamnar på samma plats som med org motorfäste o då tog kudden i inloppet såpass mycket att det inte gick o montera.. jag fick kapa fästet o ta en förskjuten motorkudde ifrån volvo 240 o så borra nytt hål i balken för att kunna skruva fast det.. lite mek men verkar funka under dom 300 mil som bilen gått..
Napstar wrote:
Där är kudden i sin org position som du ser är de lite för stort inlopp så de tar i!
r.ivars wrote:Du måste skoja?
Finns ju inte en likhet mellan din och min spjällösning....
Min spjäll lösning är så enkel den kan bli, men liknar inte det du fått ihop vilket jag heller inte tror kommer funka och så ser det väldigt fel och klumpigt ut allting.
jag lyckas heller inte klura ut varför du har ett extra stag på spjället om du endå inte har bytt utväxling på spjället? Byter du inte utväxling kommer du få typ 1cm gasväg i kupén (vilket troligtvis är ganska ofränt med ett 80mm spjäll).. Hur som så behöver du bygga om det för att det inte ska fethaverera, kommer aldrig hålla med en bult.. För att inte tala om snedbelasningen som blir på spjället, nu är väl axeln starkt lagrad i accufab men endå..
vore ypperligt tacksam om du kunde ta bort att det är mitt koncept för det är det inte någonstans.. Det finns inte en likhet förutom att det är ett accufab spjäll
Napstar wrote:Verkar som att vi inte har våra infästningar på samma ställe elr så skiljer våra grenrör sig åt.. För sån stor skillnad kan det inte vara på 6265 o 6262 elr??