Page 14 of 16

Posted: 19 Mar 2011, 18:07
by Pilliam
RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖV!

Vilken dag!
Ett smakprov bara, klipper ihop en film om det blev något bra material.

Image

Ja vet itne hur många gånger jag tänkte "Jooo men det borde gå utan att släppa av på gasen!" inför en kurva man kom in i med 30km/h lägre hastighet 5min tidigare, allt sket sig men det var bara att gasa mer så kändes det bättre!

Posted: 19 Mar 2011, 23:35
by simon
Ser kul ut wille, upp med lite rediga filmer nu, sånna som den du filma på mig förra året.. 8) http://www.youtube.com/babeken#p/a/u/0/BILXZNHshLE

Re: Williams 318is turbo

Posted: 22 Mar 2011, 18:11
by Pilliam

Re: Williams 318is turbo

Posted: 04 May 2011, 22:18
by Pilliam
Woho! Fullt ös!

Har inte varit sån rulle i garaget på sistone, men bilen har fungerat bra och ja har kört en del.

Tänkte mappa hos ppf, men det går lite för bra för dom för mitt eget bästa. nästa lediga tid i augusti :(

Men den går rätt bra nu, och lambda är ok så ja kör vidare och testar lite själv. Största anledningen till att jag ville till ppf var för att ställa kammarna.
Kan man säga hur man ändrar de vid turbokonvertering generellt eller är det individuellt för varje motor?



Nästa helg tar jag båten till gotland för lite banåkning, och innan det ska jag beta av följande:

* Tillverka fjäderbensstag
* Eventuellt feta på mappen lite för att vara på säkra sidan
* Tillverka bromskylning
* Sätta i en oljekylare


Sen så har jag något röv med min getrag 260 låda. När man kört några km och den börjat få lite temp i oljan så börjar den låta illa, som att den går utan olja. Någon som varit med om detta? Fungerar prima, men låter jättetråkigt.

mvh

Re: Williams 318is turbo

Posted: 25 Jul 2011, 18:02
by Pilliam
Wohooo! Fullt ös!

Det blev inget Gotland och jag har knappt kört överhuvudtaget! great success!

Skämt åsido så blev bilen itne klar till Gotland, men det blir ett till tillfälle på sensommarn.

Jag har gjort ett fjäderbensstag hursomhelst.

Image

Image



Sen slipade jag ner huven för att få lite vacker rost

Image

Först bytte jag färg på slipen


Image


Image

Rosten började smyga sig fram ganska omgående när jag duschade med saltvatten, men inte över hela. Jag tror inte jag kommit igenom galvningen överallt när jag slipat, det blir en vit yta istället för rost på vissa ställen. Jag har hällt på massa salt nu så ja får se om de biter mer då.

Bajs

Re: Williams 318is turbo

Posted: 26 Jul 2011, 20:04
by E34 RRT
funkar ju bäst om du blästrar först!! ett litet tips bara :D

Re: Williams 318is turbo

Posted: 27 Jul 2011, 14:08
by Pilliam
Joo jag tänkte ju det, men ja har ingenstans att göra det nu. fast det lär inte kosta många kronor att lämna in och få gjort?

Re: Williams 318is turbo

Posted: 31 Jul 2011, 00:29
by Pilliam
Det smyger sig fram!

Image

Re: Williams 318is turbo

Posted: 06 Aug 2011, 14:27
by Pilliam
Hur skulle ni bete er för att få loss en sån här lustig mutter? Alltså hjullagrets



Image


Jag håller på och river ner bakvagnen för att byta bussningar och göra fint..


Image

Re: Williams 318is turbo

Posted: 06 Aug 2011, 15:12
by Finkel
[quote="Pilliam"]Hur skulle ni bete er för att få loss en sån här lustig mutter? Alltså hjullagrets



Image



Så såg muttern ut på en e30 jag hade. Jag tog till gasen och smälte muttern. Axeln är mycket hårdare så den klarade sig fint.

Re: Williams 318is turbo

Posted: 07 Aug 2011, 08:23
by Pilliam
Jaså! Härligt, tack!

Re: Williams 318is turbo

Posted: 07 Aug 2011, 11:26
by Bmw*Alex
värma utav bara fan slå dit en hylsa och sedan dra lös den , sedan tar man till att smälta bort den :)

mvh

Re: Williams 318is turbo

Posted: 28 Aug 2011, 14:54
by Pilliam
Jag borrade och delade upp muttern i 3 bitar, då gick det att få loss den, men jag provade alla tips jag fick (förutom att smälta) men det blev ingen succe, antagligen för att jag hade bärmen lös och inte på bilen...


Nu funderar jag på hur jag ska förstärka upp bärarmarna?

Räcker det med ett tvärgående stag, som verkar vanligt? Eller behövs det mer förstärkning?

mvh
William

Re: Williams 318is turbo

Posted: 30 Aug 2011, 06:26
by Bonje
Sätt tvärgående mellan armarna, sen kan du kika hur Z3 M bärarmarna är förstärkta.
De har camberförstärkning ute vid spindeln. När du ändå har dina lösa så kan du passa på att förstärka öronen för krängningshämmar infästningen.

Re: Williams 318is turbo

Posted: 07 Sep 2011, 17:07
by Erki87
sådär... =) lycka till.

Image

Image

Re: Williams 318is turbo

Posted: 07 Sep 2011, 22:16
by Pilliam
Tack!

Re: Williams 318is turbo

Posted: 08 Sep 2011, 05:37
by Bonje
Det saknas ett höjdmått på den övre bussningen..