Posted: 16 Jun 2010, 20:29
Murphy fan bor ju i denna maskinen verkar det som.... Bara skit med denchribbe wrote:lider med dig

Murphy fan bor ju i denna maskinen verkar det som.... Bara skit med denchribbe wrote:lider med dig
Sandén wrote:Murphy fan bor ju i denna maskinen verkar det som.... Bara skit med denchribbe wrote:lider med dig
ja sååå jävla kraftigt suger det! Orka lägga ännu mer pengar på skiten snart ringer ju fan lyxfällan...r.ivars wrote:åååååh....allvarligt? !!!!
nästan så din säsong suger mer än min för tillfället....lider med dig mr sandén!!
kanske varit igång 10 min totalt i olika omgångar... Va inne på nått sånt jag med då polaren började yra om att det kan hända men hur kan det bli så då? Borde den inte bara lyfta lite lägre då?johankihl wrote:Hur länge har den gått? Tänkte så det inte bara är lyftarna som inte vaknat till?
Exakt kröker ju inte bara några då...Bmwandreas wrote:Du borde krökt alla ventiler om man misslyckats med kaminställning. Så det är nog något med lyftare. Man kan behöva trycka ihop dem före montering för att ventilerna ska bli stängda. Vanligt Audi fel.
Jag har fått göra det där så jäkla mycket på sistone att jag har kommit på en egen teknik som funkar riktigt bra utan att sätta tejp, tråd etc, man sätter i tryckarna i kamhuset vinklar den försiktigt mot hålen för ena sidans pinnbultar, passar in den utan att man vinklar för mycket för då trillar tryckarna ut... sedan floppar man över den snabbt i de andra hålen och ner så snabbt att de aldrig hinner glida ur. Spar mycket tid och svordommar när man fått kläm på detOch hur faaaan ska man få i alla i toppen igen utan att de ramlar ur när man lägger i kamhuset hehe
Är inte alls säkert att en felaktig kaminställning kröker alla ventiler om du har en eller några tryckare som "pumpat upp sig samtidigt" Har varit med om detta på Citroen 16V.Sandén wrote:Exakt kröker ju inte bara några då...Bmwandreas wrote:Du borde krökt alla ventiler om man misslyckats med kaminställning. Så det är nog något med lyftare. Man kan behöva trycka ihop dem före montering för att ventilerna ska bli stängda. Vanligt Audi fel.
Gjorde leakdown nyss o det va ju inte så bra på nån direkt men det va ju väntat eftersom maskinen varit igång 10min på tomgång typ liksom men det intressant va att det va rätt jämt rakt över så teorin med lyftarna låter ju mer o mer intressant!
Kan man rengöra dom på nått vis? Och hur faaaan ska man få i alla i toppen igen utan att de ramlar ur när man lägger i kamhuset hehe
Tror inte kammarna stått fel då jag gjort exakt som det ska vara med indikatorklocka osv men möjligtvis som du säger att lyftarn pumpat upp sig kankse...Marco Garver wrote:Är inte alls säkert att en felaktig kaminställning kröker alla ventiler om du har en eller några tryckare som "pumpat upp sig samtidigt" Har varit med om detta på Citroen 16V.Sandén wrote:Exakt kröker ju inte bara några då...Bmwandreas wrote:Du borde krökt alla ventiler om man misslyckats med kaminställning. Så det är nog något med lyftare. Man kan behöva trycka ihop dem före montering för att ventilerna ska bli stängda. Vanligt Audi fel.
Gjorde leakdown nyss o det va ju inte så bra på nån direkt men det va ju väntat eftersom maskinen varit igång 10min på tomgång typ liksom men det intressant va att det va rätt jämt rakt över så teorin med lyftarna låter ju mer o mer intressant!
Kan man rengöra dom på nått vis? Och hur faaaan ska man få i alla i toppen igen utan att de ramlar ur när man lägger i kamhuset hehe
Satte ihop maskin, på med remmen & drog runt den, då blev 2ventiler krokiga direkt.
/M
Tror inte kammarna stått fel då jag gjort exakt som det ska vara med indikatorklocka osv men möjligtvis som du säger att lyftarn pumpat upp sig kankse...Marco Garver wrote:Är inte alls säkert att en felaktig kaminställning kröker alla ventiler om du har en eller några tryckare som "pumpat upp sig samtidigt" Har varit med om detta på Citroen 16V.Sandén wrote:Exakt kröker ju inte bara några då...Bmwandreas wrote:Du borde krökt alla ventiler om man misslyckats med kaminställning. Så det är nog något med lyftare. Man kan behöva trycka ihop dem före montering för att ventilerna ska bli stängda. Vanligt Audi fel.
Gjorde leakdown nyss o det va ju inte så bra på nån direkt men det va ju väntat eftersom maskinen varit igång 10min på tomgång typ liksom men det intressant va att det va rätt jämt rakt över så teorin med lyftarna låter ju mer o mer intressant!
Kan man rengöra dom på nått vis? Och hur faaaan ska man få i alla i toppen igen utan att de ramlar ur när man lägger i kamhuset hehe
Satte ihop maskin, på med remmen & drog runt den, då blev 2ventiler krokiga direkt.
/M